Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PCB ontwikkel software

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben heb een schema tekend welke ik graag op een PCB zou willen hebben voor school. Het gaat om een schakeling met een atmega microprocessor, enkele IC;s en een handvol kleine onderdelen. Schakeling is al ontworpen, etc.

Probleem is echter dat ik goeie software nodig heb om dit schema te tekenen en te converteren naar PCB layout. Ik ben opzoek gegaan naar EDA software. Het aanbod EDA (electronic Design Automatation) software is echter zo groot dat ik er niet uit kom.

ik heb inmiddels gewerkt met eagle: goed programma, alleen de PCB die hij genereerd zijn crappy. voor de rest met PAD 2005, Prochip, Ultiboard. Maar geen van allen hebben alles wat ik nodig heb. wat ik nodig heb ik EDA software:
- die schakelschema's kan converteren naar een fatsoenlijke 1 layer PCB

De programma;s die ik tot nu toe heb gevonden zijn of te complex, of ze hebben geen ondersteuning voor atmel, of werken slecht. Hebben jullie suggesties wat ik het beste kan gebruiken?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 13:42

Elektronicanet

Leds do it!

Ultiboard met Ulticap erbij doet toch ook wat je wil?

Nederlander in België

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Elektronicanet schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 01:17:
Ultiboard met Ulticap erbij doet toch ook wat je wil?
Idd :)

Ikzelf werk voornamelijk met Ultiboard.
Voordeel is dat je met Ultiboard/Ulticap kunt scripten en dus heel veel zelf kunt bepalen kwa layout design.

Vriend van me werkt op zn werk met PADS en vind dat het einde.

Voor een simpele 1 layer print kun je gewoon Eagle gebruiken. Heb er voor school ook mee gewerkt en voldoet prima voor kleine projecten.

Voor alle paketten geld dat je libraries kunt downloaden van alle componenten of je maakt ze zelf met een componenten editor.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
Met eagle heb ik dus het probleem dat hij standaard een dual layer pcb genereerd. heb geprobeerd dit uit te zetten, maar kan de functie hiervoor niet vinden. Als eagle een single layer pcb zou genereren dat ergens op zou slaan zou dat heel mooi zijn. Eagle ben ik wel redelijk thuis in. Wel in zoverre, ik kan een schema tekenen. Alleen bij het genereren van een PCB wil een single layerboard niet lukken.

Met ultiboard heb ik het probleem dat de componentlibrary niet voorzien is van atmel componenten (ik gebruik de atmega16). Ben nog op zoek of er misschien componenten te downloaden zijn. Want ze zijn natuurlijk wel zelf te maken, maar dat is heel veel werk, tenminste als je ook een simulation ofzo wilt draaien.
Carp_Hunter schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 02:21:
[...]

Idd :)

Ikzelf werk voornamelijk met Ultiboard.
Voordeel is dat je met Ultiboard/Ulticap kunt scripten en dus heel veel zelf kunt bepalen kwa layout design.

Vriend van me werkt op zn werk met PADS en vind dat het einde.

Voor een simpele 1 layer print kun je gewoon Eagle gebruiken. Heb er voor school ook mee gewerkt en voldoet prima voor kleine projecten.

Voor alle paketten geld dat je libraries kunt downloaden van alle componenten of je maakt ze zelf met een componenten editor.

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Eagle voor een simpel project voldoen? Ik denk dat je eagle wel voor al redelijk uitgebreide en moeilijke projecten kunt gebruiken.

Techno>Music

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 23:11
Een single-layer PCB maken dmv. de autorouter in Eagle is nochtans echt niet moeilijk. Gewoon "auto" uit het menu kiezen, onder tabblad "General" bij "preferred directions" even "1 Top" op "N/A" zetten, done! De autorouter is zeker bij single layer wel enkel bruikbaar voor kleine projectjes, echt goed werkt hij niet... Dikwijls kan je handmatig nog heel wat optimaliseren. Volledig handmatig routen blijft natuurlijk het beste.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoewel de site niet al te geweldig is, is de software IMHO best aardig: labcenter levert ARES/Proteus. Hiermee kun je je schakeling (o.a.) vast simuleren etc, maar dus ook je PCB laten "genereren". Ik moet wel bekennen dat dit niet direct mijn tak van de sport is, maar ik het gewoon leuk vind om af en toe eens wat te prutsen met electronica. Ik heb erg weinig (edoch wel wat) ervaring met andere software in mijn (korte, afgekapte) electronica opleiding opgedaan dus weinig vergelijkingsmateriaal.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik gebruik Eagle voor relatief complexe schakelingen, en ook al maakt ie wat foutjes of onhandigheden af en toe, het is een zeer uitgebreid functionerend pakket voor heel weinig geld.
Pagina: 1