[all] OEM - hoe kom ik daar aan?*

Pagina: 1
Acties:

• favoretti
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-03-2011
Hello,

Ik wil een OEM versie van windowx xp pro krijgen. wat moet ik daarvoor kopen? Ik weet zeker dat sommige leveranciers kunnen xp uitgeven met losse onderdelen en niet alleen met compleet systeem.

Weet iemand welke onderdelen zijn dat?

Regards,
Vladimir

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 21:54

Iavak

no savegame

Ik heb welleens gezien dat iemand winXP OEM kon aanschaffen bij aanschaf van een flatcable............

[ Voor 22% gewijzigd door Iavak op 05-10-2005 01:06 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Geheugen, moederbord, harde schijf en processor. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Volgens de aangescherpte regels van MS mag een OEM pakket niet eens meer los meegeleverd worden, maar MOET de software geinstalleerd zijn, en moet de licentie op de kast bevestigd zijn door de leverancier (OK, dat van die licentie moest sowieso al).

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

nieuws: Microsoft beperkt handel in OEM-licenties
Een OEM-licentie mag nu alleen nog maar worden verkocht in combinatie met een volledig computersysteem. Onder een 'volledig computersysteem' verstaat MS minstens 'een processor, een moederbord, een harde schijf, een voeding en een kast'
er waren genoeg shops die daar niet moelijk over doen, maar na deze ingreep?

/edit spuit 1111

[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 05-10-2005 01:08 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 09:35

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ThaHandy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 01:07:
nieuws: Microsoft beperkt handel in OEM-licenties

[...]

er waren genoeg shops die daar niet moelijk over doen, maar na deze ingreep?

/edit spuit 1111
Dit was vroeger alleen een stroomkabel. (stond op de lijst van kritieke pc onderdelen)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• favoretti
Crap.. :P iig bedankt voor de reactie, ik ga ff praten met mn onderdelen leverancier (want die is bijna altijd hetzelfde...)

Probleem is - ik koop "volledige systemen" bijna nooit. Ik heb al jaren lang wat pc's thuis en die zijn upgraded af en toe. Dus ik kan nooit aan een OEM licentie op die manier komen. Ik denk dat er zijn wat meer mensen met zelfde problemen.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-03 21:56

Surkow

$µr|{0w

Als windows XP geïnstalleerd moet zijn op volledig systeem kun je ook kijken of je je eigen pc kan meenemen. >:)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

favoretti schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:18:
Crap.. :P iig bedankt voor de reactie, ik ga ff praten met mn onderdelen leverancier (want die is bijna altijd hetzelfde...)

Probleem is - ik koop "volledige systemen" bijna nooit. Ik heb al jaren lang wat pc's thuis en die zijn upgraded af en toe. Dus ik kan nooit aan een OEM licentie op die manier komen. Ik denk dat er zijn wat meer mensen met zelfde problemen.
Als je Windows wilt installeren op op een volgende systeem configuraties ( weet niet hoe vaak upgrade ) dan zal je merken dat een OEM al snel niet genoeg is, waarom... omdat een OEM gemaakt is voor 1 configuratie. En microsoft het niet zo leuk vindt om elke keer een nieuw systeem toe te laten op de serial ;-)

There is no place like ::1

• favoretti
En retail werkt dan op meerdere "configuraties" ? :)

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Een OEM werkt niet tegelijkertijd op meerdere systemen als het goed is.

[ Voor 13% gewijzigd door agent327 op 05-10-2005 07:45 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

swampy schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:36:
[...]
Als je Windows wilt installeren op op een volgende systeem configuraties ( weet niet hoe vaak upgrade ) dan zal je merken dat een OEM al snel niet genoeg is, waarom... omdat een OEM gemaakt is voor 1 configuratie. En microsoft het niet zo leuk vindt om elke keer een nieuw systeem toe te laten op de serial ;-)
MS maakt er geen probleem van hoor.

Mocht activatie niet lukken is een telefoontje naar MS genoeg. In het ergste geval krijg je iemand aan de telefoon, leg je uit dat je een stuk onderdeel hebt moeten vervangen. Je wordt daarna teruggeschakeld naar een blikken dame die je een nieuwe activatie key geeft.
agent327 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:44:
Een OEM werkt niet tegelijkertijd op meerdere systemen als het goed is.
Het werkt wel degelijk hoor. Ik heb dit getest met mijn legale XP Pro door deze mijn legale XP Home versie op mijn laptop te vervangen. Nou een grotere hardwarewijziging is er niet denk ik.

En wederom geeft Mw. MS je gewoon een nieuwe key.

[ Voor 23% gewijzigd door Guardian Angel op 05-10-2005 08:26 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

http://www.misco.nl
in deze site kan je alles kopen softwares, hardwares, randapparaten en enzovoort. ;)

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:14
student? Koop dan een studentenlicensie.Voor 17,50 heb je Windows XP Pro.. Dan wel geen OEM

http://www.surfspot.nl/

• favoretti
Geen student, maar als hier iemand een student is een hij of zij wilt een Xp Pro voor mij kopen word ik heel blij :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
favoretti schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:33:
Geen student, maar als hier iemand een student is een hij of zij wilt een Xp Pro voor mij kopen word ik heel blij :)
Je weet toch dat dit absoluut niet legaal is?

• favoretti
Tjsa, daarom is een smiley....
Maar de OEM verhaal is niet ech leuk :( Moest ietsje vroeger doen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er zijn vast nog wel fabrikanten die oude OEM's onder de oude voorwaarden hebben liggen. Informeer eens? :)
Pagina: 1