Toon posts:

Welke van de 2 laptops zou jij houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar..

Ik zit met een misschien stomme vraag, maar wil voor mezelf even een bevestiging.

Ik ben in het bezit van 2 laptops (Toshiba Tecra S1, en de Dell Latitude D505) en wil er 1 wegdoen. Maar ben er niet helemaal over uit welke. De dell heb ik een aantal maanden. En ben ik uiterst tevreden mee, de tecra heb ik 2de hands overgenomen en bevalt me ook goed (voornamelijk hd, dvd rw, bluetooth en resolutie zijn beter). Maar ik heb geen ervaring met toshiba en de dell bevalt me goed. Ik hoop niet dat als ik dadelijk de dell wegdoe men toshiba allemaal problemen gaat opleveren. En ikw eet wel garantie blabla maar zover mag het niet komen :P haha

De belangrijkste specificatie's van de Tecra S1:
Pentium M 1.7
512mb ram
dvd rw
centrino
Bluetooth
80gb hd
32mb video
max resolutie 1400 bij 1050
3x USB
lichte gebruikerskrasjes

De belangrijkste specificatie's van de Latitude D505:
Pentium M 1.6
512mb ram
cdrw
centrino
30gb hd
64mb video
max resolutie van 1024 bij 768
2x usb
helemaal onbeschadigd (puntgaaf)

Alle andere specificaties doet elkaar niet onder.

Ik vind het gewoon even fijn jullie mening te horen, dat ik niet een te enthousiaste beslissing maak.

Alvast bedankt, Mvg, Ralph

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03-2025
Speel je games? Dan zou ik denk ik voor de 2de gaan want met de 1ste valt bijna geen game te spelen zeker niet als het ook nog shared geheugen is. Als dit niet het geval is zou ik de Tecra houden.

Learn to forget...

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 22:28

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

100% de tecra.. dat zijn zulke super goede laptops en een stuk luxer..

Bedankt alvast

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De Dell Latitude D505 houden omdat deze nog garantie heeft en nog puntgaaf is, en de Tecra S1 zeker weten verkopen aan mij! ;)
Games kan je in mijn ogen sowieso heel slecht spelen: beiden hebben een minder goede videoadapter

[ Voor 25% gewijzigd door willy1986 op 05-10-2005 00:36 ]

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik zou de tecra houden, ik heb totaal geen ervaring met beide laptops maar vooral de hogere resolutie doet het bij mij, en ten 2de dat de hd een stuk groter is. Als je geen games of ontwerpprogs gebruikt zal die tecra niet onderdoen voor de dell

Powered by: blond bier

Verwijderd

Topicstarter
games heb ik een hekel aan, vergeten te vermelden in de post

ontwerp prog's... mwah.. wel eens, maar het is eigenlijk een laptop voor de heb, om er vanalles mee te kunnen doen en vooral om hobbie uit te oefenen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zoals je zelf al aandraagt:
Resolutie van de Toshiba is beter, grotere HDD, DVD-burnertje, Bluetooth.
Als je het toch maar voor de heb erbij houdt, zou ik voor de Toshiba gaan. Omdat de Dell nog garantie heeft, en er puntgaaf uitziet, is hij ook makkelijker te verkopen.

Om het je dan wat moeilijker te maken: Die Toshiba zal qua specs weer makkelijker verkopen, maar goed, je moet het echt zelf weten.

Maar alleen al vanwege de hogere resolutie zou ik persoonlijk voor de Toshiba gaan (misschien even checken in het BIOS of je je videogeheugen nog iets kan uitbreiden?!?).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:02
Tecra, zonder twijfel, betere specs, mooier uiterlijk! Toshiba :Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Vanuit mijn standpunt uit bezien zou ik de Tecra houden, simpel om de betere specs. Maar omdat je moeilijk kan kiezen neem ik aan dat je ondanks de mindere specs toch liever de Dell behoudt. Dan zou ik de gewoon de Dell houden omdat je er mee prettiger kan werken en de Tecra verkopen. Krijg je zo gezien nog een aardig bedrag voor. Denk wel goed na dat je niet iets van de Tecra in de toekomst nog nodig zou kunnen hebben.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:10

-TAZZ-

X

Tecra 4 sure

Pentium M 1.7 tov Pentium M 1.6
DVD-RW ipv CD-RW
Bluetooth
80 GB HDD tov 30 GB HDD
64 mb video mem ipv 32 mb
1400x1050 tov 1024x768
3x USB ipv 2x USB

Lijkt me geen moeilijke keuze

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

-TAZZ- schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:08:
Tecra 4 sure

Pentium M 1.7 tov Pentium M 1.6
DVD-RW ipv CD-RW
Bluetooth
80 GB HDD tov 30 GB HDD
64 mb video mem ipv 32 mb
1400x1050 tov 1024x768
3x USB ipv 2x USB

Lijkt me geen moeilijke keuze
Je draait het geheugen van de videokaarten om. Hoe belangrijk is je videokaart voor je laptop?

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tecra, alleen al vanwege de resolutie. Ikzelf zou me dood-ergeren als ik op 1024 zou moeten werken.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KnijnN schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:35:
[...]

Je draait het geheugen van de videokaarten om. Hoe belangrijk is je videokaart voor je laptop?
Hij zegt net dat er geen games op gespeelt worden wel wil hij het gebruiken voor webdesign als ik het goed herinner.

Hoe dan ook voor no games is 32 mb al zat maar meer kan natuurlijk nooit kwaad.

In zijn geval zou ik ook de Tecra houden die specs zijn toch een stuk intressanter ten opzichte van de Latitude Groter hdd hogere resolutie enz enz

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Daarbij verwacht ik dat je voor beide laptops hetzelfde kan vangen.De dell is bijna nieuw
en zal net zo veel 2e hands kosten als een licht beschadigde en gebruikte betere toshiba, niet?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:10

-TAZZ-

X

@KnijnN: Sorry, je hebt gelijk.

Maar ik blijf desondanks bij mn keuze: _/-\o_ _/-\o_ TECRA _/-\o_ _/-\o_

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 21:30
De Tecra natuurlijk; grotere hdd, hogere resolutie(!), etc....wat maken die paar krasjes dan uit, je kijkt toch naar het scherm ;)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tecra for sure :) Hogere resolutie, hdd en bluetooth :) Zekerweten de Tecra

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Tecra, 100% zeker, alle redenen staan hierboven al tich keer. De beste reden voor mij, Resolutie!
HD, dvd-rw zijn ook mooi meegenomen

Zelf een toshiba gehad in het verleden, nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de reacties :D

Heb mijn keuze gemaakt, het wordt toch de tecra, simpelweg omdat ik er nu 2 dagen mee werk en al geen zin meer heb om de dell te pakken. Haha

Bedankt mensen, voor de dell komt vanavond al iemand kijken hopen dat ie hem koopt, kan ik ook niet meer twijfelen ;)

Nogmaals bedankt

GreetZ

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:23:
Hartelijk bedankt voor de reacties :D

Heb mijn keuze gemaakt, het wordt toch de tecra, simpelweg omdat ik er nu 2 dagen mee werk en al geen zin meer heb om de dell te pakken. Haha

Bedankt mensen, voor de dell komt vanavond al iemand kijken hopen dat ie hem koopt, kan ik ook niet meer twijfelen ;)

Nogmaals bedankt

GreetZ
Laat die Toshiba dan maar niet zien, wilt ie die dalijk hebbe :)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 16:49

DefLite

Why so serious?

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:38:
Tecra, alleen al vanwege de resolutie. Ikzelf zou me dood-ergeren als ik op 1024 zou moeten werken.
hoezo ik game werk ook op 1024 wat is er mis mee

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Tecra S1
100%

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Little_captain schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:02:
[...]

hoezo ik game werk ook op 1024 wat is er mis mee
Is voor iedereen persoonlijk. De meeste mensen bij mij op het werk gebruiken 800*600 resolutie op 17" TFT :X

En ik zou toch ook echt voor de Tecra gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door wisselwerking op 30-11-2005 18:14 ]

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38

rally

Deyterra Consultancy

Dit is een zogenaamde "No Brainer" :9
Toshiba. Zeer goede en betrouwbare laptops. _/-\o_

http://www.deyterra.com

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Chubbchubb schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:42:
ik zou de tecra houden, ik heb totaal geen ervaring met beide laptops maar vooral de hogere resolutie doet het bij mij, en ten 2de dat de hd een stuk groter is. Als je geen games of ontwerpprogs gebruikt zal die tecra niet onderdoen voor de dell
Ik zou ook voor dezelfde redenen de tecra houden, je kan er alles op doen behalve games maar daarvoor zijn ze beiden niet echt goed voor.
resolutie en hdd vind ik zelf het belangrijkst en zelfs ontwerpprogs zou je kunnen gebruiken voor simpele dingen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Yep de tectra zeker weten :p heb je trouwens geen shared videoadapter in beide laptops?
Dan kun je het geheugen wellicht wat verhogen vanuit het bios, misschien helpt een bios
update, of sommige laptops kunnen meer videogeheugen reserveren naarmate je meer werkgeheugen heb.
Maar dan nog heb je in beide gevallen niet een game adapter, en je doet dat ook niet, dus het heeft eigenlijk geen zin.

Verwijderd

doh de Tecra offcours :P
Vergis je niet je Dell is leuk :P maar je Tecra is beter! :P

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wie heeft dit draadje nu weer omhoog gehaald |:(
Das een draadje van 2 maanden terug...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1