X800XT word te warm

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
ik heb een probleempje met mijn X800XT
en ik heb overal al lopen zoeken alleen niemand zijn een x800xt te hebben of over te clocken oid ik lees alleen maar info over een x800xt PE...
als ik dus ga overclocken met ati tool
plaatje...
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/451/overclock6pf.jpg

75 graden :S klopt dat wel of is die catalyst control center niet nauwkeurig?

ik kom ook op 70/75 graden als ik hem niet overheb geclocked maar als ik: vind max core / of vind max mem doe...
Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/1462/overclocknormaal1ps.th.jpg

volgensmij als ik hem flink belast hoor ik soms ook een tikje ergens bij mij kaart wegkomen, netzoiets als een gecraste hd, weet iemand wat dat kan zijn?

ik kan met core en mem nog wel hoger want als ik Scan for artifacts doe vind hij niks.... hoelang moet ik dat doen dan? voordat hij uuhm zegmaar klaar is met scannen?

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 11:26
Ik heb dat kaartje ook, en bij mij zit hij tussen de 40 en 50 graden.
Maar als ik de ati overdrive op zet, crasht hij op den duur :-( Ook door warmte denk ik.

Wat ik bij jouw zie, is dat de ati tool geklockt is 540mhz en de ati overdrive op 500...
iets klopt er niet..

Support engineer

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Goedzo ;)

75c is niet superveel, GPU's kunnen iets meer hebben dan CPU's, maar lijkt me in dit geval toch wel wat veel, mijn X800Pro werd max. 60/65c met de standaard cooler.

Het tikken bij zware belasting kan zijn dat 1 van de fan blades tegen de heatsink aankomt, als de fan harder gaat draaien (X800 fans hebben dit automatisch, bij meer belasting/hitte gaan ze harder draaien) Het beste is om dit even te controleren. Zoja, dan kun je er een andere cooler opzetten, een Artic Silencer of een Zalman bijv.

[ Voor 13% gewijzigd door Pubbert op 05-10-2005 00:20 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Blowie1999 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:18:
Ik heb dat kaartje ook, en bij mij zit hij tussen de 40 en 50 graden.
Maar als ik de ati overdrive op zet, crasht hij op den duur :-( Ook door warmte denk ik.

Wat ik bij jouw zie, is dat de ati tool geklockt is 540mhz en de ati overdrive op 500...
iets klopt er niet..
huh waar zie je dat staan 540/500 ?
die ati catalyst control center klopt idd niet nee... beetje vaag
Thund3r schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 00:19:
Goedzo ;)

75c is niet superveel, GPU's kunnen iets meer hebben dan CPU's, maar lijkt me in dit geval toch wel wat veel, mijn X800Pro werd max. 60/65c met de standaard cooler.

Het tikken bij zware belasting kan zijn dat 1 van de fan blades tegen de heatsink aankomt, als de fan harder gaat draaien (X800 fans hebben dit automatisch, bij meer belasting/hitte gaan ze harder draaien) Het beste is om dit even te controleren. Zoja, dan kun je er een andere cooler opzetten, een Artic Silencer of een Zalman bijv.
:+

daar zal ik eens naar kijken ja..
maat toen hij 75graden aan gaf kon ik nog wel gewoon mijn vingers op het koelblok houden.... dan zal hij vast wel geen 75 graden zijn

zijn er nog meer programma'tjes die aflezen wat mijn temperatuur is?

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-07 11:05

DMP.cc

They call me DM

-

[ Voor 100% gewijzigd door DMP.cc op 05-10-2005 07:25 . Reden: laat maar ]

Verwijderd

Mijn Ati x800xt (pci-e) van ati zelf werd in de zomer ook wel 78 hoor, no biggie

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:59:
Mijn Ati x800xt (pci-e) van ati zelf werd in de zomer ook wel 78 hoor, no biggie
Ik heb geen ati kaart maar weet uit ervaring dat mijn nvidia kaart ook wel wat kan hebben. Zeker als ik iets als 3dmark 2005 in de zomer ga doen terwijl de zon op mijn kamer schijnt dat wordt ie toch wel erg warm :+

maar ik dacht dat Grafische kaarten rond de 90 graden konden hebben voor de gpu dus valt nog te overzien :)
Pagina: 1