Ik heb 2 tabellen genaamd :
- tijdtabel (minuten)
- tijdstip (tijd_id, user, minuten, datum)
nu staan er in tijdstip 3 records en in tijdtabel de minuten zoals 5, 10, 15 etc.
ik gebruik deze query :
De bedoeling is dus dat hij in de <option> de minuten niet weergeeft als hij al in de tabel tijdstip staat. Nu doet ie dit ook wel maar geeft hij in de <option> de minuten 3x aan omdat ik 3 records heb. De minuten die in de tabel tijdstip is opgeslagen geeft ie maar 2x aan, maar eigenlijk is het de bedoeling dat ie de minuten uit tabel tijdtabel 1x weergeeft en de minuten weglaat die al in tabel tijdstip staat. Iemand een idee wat ik hier fout doe??
- tijdtabel (minuten)
- tijdstip (tijd_id, user, minuten, datum)
nu staan er in tijdstip 3 records en in tijdtabel de minuten zoals 5, 10, 15 etc.
ik gebruik deze query :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <? $date = date("Y-m-j"); $sql = $db -> execute("SELECT b.minuten AS bmin FROM tijdstip AS a, tijdtabel AS b WHERE b.minuten != a.minuten AND datum='$date' ORDER BY b.minuten ASC"); while($row = mysql_fetch_array($sql)) { $tijd = $row['bmin']; echo "<option value=\"" . $tijd . "\">" . $tijd . "</option>\n"; }//end while ?> |
De bedoeling is dus dat hij in de <option> de minuten niet weergeeft als hij al in de tabel tijdstip staat. Nu doet ie dit ook wel maar geeft hij in de <option> de minuten 3x aan omdat ik 3 records heb. De minuten die in de tabel tijdstip is opgeslagen geeft ie maar 2x aan, maar eigenlijk is het de bedoeling dat ie de minuten uit tabel tijdtabel 1x weergeeft en de minuten weglaat die al in tabel tijdstip staat. Iemand een idee wat ik hier fout doe??
[ Voor 9% gewijzigd door mpie op 04-10-2005 23:46 ]
Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!