Toon posts:

[iPod] Firewire/USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude 15 gig iPOD van mijn vader gekregen. Het betreft hier de versie met een zwart/wit scherm met een draaischijf en 4 knoppen (reverse, menu, start/pauze, forward). Bij deze iPOD heb ik een USB kabel gekregen met een oplader.

Toen ik de iPOD aansloot op mijn computer via de USB kabel kon ik de iPOD benaderen (flashen + bestanden sturen) maar de iPOD kreeg geen stroom. Ik heb de iPOD toen bijgewerkt naar de nieuwste firmware versie via de Apple Updater. Dit hielp niets.

Vervolgens heb ik de iPOD aagesloten via een officiele Apple Firewire cable. De iPOD kreeg werd toen wel opgeladen, maar kon niet benaderd worden.

Ik begrijp niets van dit probleem. Wat kan er mis zijn met mijn iPOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
De 3G kon niet via USB worden opgeladen als ik me niet vergis... Tenzij je de adapter gebruikt natuurlijk...

En wat betreft het aanspreken: welk OS gebruik je? Als het Windows is zou het mogelijk aan je FW drivers kunnen liggen... Werken andere FW apparaten wel?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP. Overige FW apparaten werken wel. Heb de iPOD op 3 computers getest, met verschillende kabels. Gaf hetzelfde effect. Ter verheldering, het gaat om dit model:
reviews: Apple iPod: van vroeger tot nu
(Bovenste, niet de mini)

Overigens zie ik nu dat na het koppelen van de iPOD aan de computer via FireWire, de 2 draaiende pijltjes links bovenin beginnen te knipperen. Kan dit iets betekenen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ja, dat ie wil syncen :) Dus dat is okay...

En dat is de 3G iPod (3e Generatie).

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apple Updater gaf net aan dat er sprake is van een iPOD Servicefout... Dat kan niet goed zijn.