[XP] Eigen pictogrammen voor shortcut*

Pagina: 1
Acties:

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:51
Hallo,

Ik heb binnen de Windows Verkenner de optie 'Kopieren naar...' uitgebreid met een eigen snelkoppeling. Nu wordt deze snelkoppeling aangeduid met een het standaard icoontje. Echter, ik heb een ander icoon gevonden (op internet) welke ik hiervoor wil gebruiken.

Als ik nu vervolgens de eigenschappen van mijn aangemaakte snelkoppeling opvraag heb ik inderdaad de mogelijkheid om het type icoon te veranderen. Echter, hoe krijg ik mijn eigen icoon nu geplaatst binnen het gegeven overzicht? Hierbij wordt verwezen naar een bestand in de volgende directory:

C:\Windows\system32\shell32.dll

Iemand een methode hoe ik dit aan moet pakken?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij kan je dit ergens in de registry regelen. Google daar maar eens op.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 15:49
Je kunt het pad toch aanpassen naar waar jouw icoon opgeslagen staat? is het wel een pictogram bestand?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad je kunt gewoon verwijzen naar jouwicoon.ico.

• Jewie
Sorry voor mijn late reactie. Ik zal het vanavond eens proberen.

Ik ga er namelijk standaard vanuit dat Windows alleen overweg kan met .dll-bestanden. Het betreft volgens mij inderdaad een .ico-bestand, dus dan moet het geen problemen opleveren zo te lezen.

• Jewie
Ik heb het zojuist werkend gekregen. Bedankt voor de hulp.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58
Jewie schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:20:
Ik heb het zojuist werkend gekregen. Bedankt voor de hulp.
Als je nou ook nog zou willen vermelden wat de oplossing is, dan kunnen andere mensen die dit topic vinden en hetzelfde willen bereiken in ieder geval de oplossing lezen ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Jewie
Morax schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:25:
[...]

Als je nou ook nog zou willen vermelden wat de oplossing is, dan kunnen andere mensen die dit topic vinden en hetzelfde willen bereiken in ieder geval de oplossing lezen ;)
Sorry. Het was inderdaad de oplossing die hierboven werd aangedragen. Dus ik heb het bestand 'x.ico' geplaatst binnen de /windows/system32/-directory en vervolgens bij de eigenschappen van de aangemaakte snelkoppeling aangegeven dat ik een ander pictogram wilde gebruiken. Door het 'bladeren' naar de bovenstaande map heb ik het bestand kunnen selecteren.

Hopelijk is het zo duidelijk genoeg.
Pagina: 1