Toon posts:

[WLAN] Slecht bereik met linksys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb hier al een tijdje een wireless netwerk van linksys maar heb op 1 pc alleen nog maar problemen gehad. Het bestaal uit de volgende HW:

PC1:
AMD Athlon 2800+
Asus mobo
Win XP SP2
Linksys 54mb wireless kaart

PC2:
AMD Athlon 64 3500+
DFI Lanparty
WinXP 64 (ook xp sp2 geprobeerd)
Linksys 54mb wireless kaart

Router:
Linksys WRT54G

Nou heb ik deze router al bij meerdere mensen geinstalleerd, en bij mijn tante bijvoorbeeld krijg ik zelfs door het plafond heen een uitstekende ontvangst. Nu is het bij mij als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.janwijma.nl/netwerk.GIF

Dit is allemaal op 1 verdieping, het rare is nu alleen dat PC1 altijd prima ontvangst (uitsteken 54mb) heeft, en PC2 altijd een kut ontvangst(low 24mb) heeft. Ik snap er niets van zelfs als ik de router in de deuropening zet en mijn pc ook, dus zegmaar op 3m afstand dan heb ik nog ontvangst low. Misschien kunnen jullie me helpen.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Al zonder WEP/WPA geprobeerd en op een ander kanaal ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 18:36
Welke specieke producten (e.g. LinkSys WRT54G v2 of LinkSys WMP54G v4) heb je?
Welke drivers / firmware gebruik?
Wat zijn de waardes die de router opgeeft voor de ontvangst van de signalen van PC1 en PC2?

LinkSys gebruikt voor een aantal versies hardware van verschillende leveranciers en ook is er een groot verschil qua prestaties tussen de drivers. Ik heb zelf een LinkSys WMP54G v1 met Broadcom-drivers en werkt vrij goed. Een vriend van me heeft een v4 met een andere chipset erop en die is gewoon ###. (wat lastig is voor mij, omdat ik hem heb geinstalleerd en ik er op aan word gekeken).

Ook kan er trouwens een groot verschil zijn tussen storingsbronnen en reflectie / adsorptie van het radio-signaal tussen twee kamers. Wissel daarom beide PC's eens om en post het resultaat!

Verder, alle antenna's goed gemonteerd / vastgedraaid en maakt alles goed contact? (bij mij is ooit de antenna afgebroken / afgesprongen van de pci-kaart waardoor die nu nog wel eens slecht contact wil maken, met als resultaat een slecht maar nog wel bruikbaar signaal).

[ Voor 83% gewijzigd door Klaus_1250 op 04-10-2005 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Omwisselen zal ik morgen ff doen,

Firmware Version: v3.03.1
enneh ik kan nergens iets over signaalsterkte vinden( nog steeds niet)
Heb de v2 en heb net firmware geupdate naar nieuwste versie maar dat heeft niet mogen helpen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 23:38 ]