Ik heb een wavetable bordje, Roland soundcanvas 55, geprikt op een Montego geluidskaart. nu zit er win311 software bij en ik kan geen win98drivers vinden op de roland site. Windows herkent niets als ik de non-plug and play search uitvoer. Weet iemand hoe ik dit bordje aan de praat krijg, dus eigenlijk als midi device in windows tevoorschijn tover??
Het lijkt me niet... Ik heb maar twee midiapparaten nu: montego-mpu401 (midi IN/OUT) en Montego MIDI (interne wavetable van montegoII) Ik kan me zo voorstellen dat er een nieuw midiapparaat bij zou moeten komen. Als ik midi afspeel en het volume van WAVETABLE verander, verandert het volume ook. Dit is het volume van de interne wavetable. Er is ook een knop voor auxiliary, dat is denk ik voor het dochterbordje.
en als je nou midi instelt op MPU/401? Volgens mij moet je die gewoon hebben.. das waarschijnlijk de poort waar die roland sc kaart op zit.
Helaas ook niet, die mpu401 is de midi out zeg maar, daar stuur ik mijn keyboard mee aan. Maar als zo'n dochterbordje dan meteen zou werken na inprikken, zou ik dan het bordje kunnen bereiken met midi commando's, program/bank change ofzo?
Je kan bij midi devices in Windows toch kiezen of je midi naar internal synth of external synth wilt sturen? Dat was tenminste wel zo bij m'n Yamaha XG kaart op een SB16. Je hebt helemaal geen drivers nodig, want dat ding wordt gewoon aangestuurd via de midi poort (external synth) van je host soundcard.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1