[XP] Systeem idle maar toch niet

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Ik heb een P4 3.0 Ghz, 1024 MB, 250gb en een 160gb'tje.

Als ik de computer opstart gaat het allemaal lekker snel, duurt ongeveer 10 sec voordat ik naar het inlog scherm kom vanuit het ladende Windows balkje. Ook als ik mijn naam aanklik en inlog wordt alles netjes geladen (alle icoontjes in de taakbalk naast de klok), alleen staat het systeem dan 15 tot 20 seconden gewoon 'idle' te zijn nadat alles is geladen naar mijn weten. Ik hoor niks meer ratelen binnen in de kast en bij taakbeheer staat CPU gebruik: 1%. Maar als ik dan IE open dan blijft de browser 10 sec wachten zonder dat er een voortgangs indicator is. Hetzelfde is als ik direct Deze computer open, er verschijnt een zaklampje die 'zoekt' naar schijven etc, de map Mijn documenten opent wel gewoon snel. Iedere keer weer, het gaat onderhande wel een beetje irriteren, dus daarom vraag ik om jullie raad.

(Als je niet snapt wat ik bedoel dan plaats ik nog een paar screenshots)

Wat heb ik ondernomen:
- Ad-Aware gedraaid
- Norton Antivirus 2003 (volledige systeem scan)
- Defragmentatie op beide schijven

Iemand misschien een idee? |:(

Goedkoop bellen via VoIP

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
Norton Antivirus 2003, draai je deze ook op de achtergrond?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
KillerDream schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:43:
Norton Antivirus 2003, draai je deze ook op de achtergrond?
Niet meer, heb hem gisteren verwijderd omdat ik dacht dat het daaraan lag.

Ik heb een vermoeden dat een verse reinstall het beste is hoewel ik hier niet graag voor zou kiezen.

Wat denk jij killerdream (en de andere tweakers)? zou dit op te lossen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 05-10-2005 14:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:48
alles is op te lossen is alleen de vraag of het ut waard is om langer te zoeken dan een reinstall kost!

heb jeje fouten logboeken al eens bekeken, misschien is daar wel wat te vinden wat er fout gaat op het moment dat je IE open!

Verder processen lijst eens goed bekijken, eventueel op de Prestaties tabs bij Beeld -> Kerneltijden weergeven enablen

Eventueel kijken of er nieuwe drivers voor je mobo e.d. zijn!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
borgdaville schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:22:
alles is op te lossen is alleen de vraag of het ut waard is om langer te zoeken dan een reinstall kost!

heb jeje fouten logboeken al eens bekeken, misschien is daar wel wat te vinden wat er fout gaat op het moment dat je IE open!

Verder processen lijst eens goed bekijken, eventueel op de Prestaties tabs bij Beeld -> Kerneltijden weergeven enablen

Eventueel kijken of er nieuwe drivers voor je mobo e.d. zijn!
Het gaat niet alleen om IE, ook heb ik dit bij Deze computer, firefox noem maar op :/

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Loopt er niet een process op de achtergrond wat niet lekker functioneert?
Ga eens naar start, uitvoeren en type daar msconfig. Verwijder bij het tabblad opstarten alle vinkjes die niet direct nodig zijn en start je pc overnieuw op.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Nee ook niet, heb ik ook al geprobeert :/

Begin een beetje de moed op te geven en te streven naar een reinstall.
Windows is en zal altijd vage shit blijven. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is meer iets voor WOS :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• maurice_thalen
  • Laatst online: 06-11-2025
Hey dit had ik laatst ook na wat progjes te hebben verwijderd waarvan ik niet wist wat het was, in configuratiescherm=>software doet ie het nu prima... alleen krijg nu een fout bij het opstarten tweakui.cpl van tweakmeup rundll,had ook net een verse install gedaan 8)7 nou jah beter die fout dan wat jij hebt en ik had :)

[ Voor 3% gewijzigd door maurice_thalen op 05-10-2005 19:16 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Check je hardware. Heb je een CD in je drive die niet lekker leest? Heb je een removable media ergens, USB stick of memory stick in een USB printer ofzo? Floppy in drive misschien? Netwerkschijf met een nogal trage access?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik had dit vroeger ook, pc is lekker snel in windows en het lijkt alsof die uit zn neus aan het vreten is maar toch kan ik de hdd bestanden niet vinden. Moet eerst zo'n 20 secs wachten. Ik heb er lang mee gezeten maar bij mij leek het probleem te zijn dat de computer wacht totdat het een IP adres heeft gekregen. Dus na alles handmatig in te hebben gevuld was het over.. :) Dit gold voor zowel draadloos als bekabeld netwerk.. :)

Suc6!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Oke bedankt voor jullie reacties, ik ga het dalijk even invullen. :*)

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Even een screenshotje ter verduidelijking van de situatie bij IE:

Klikkie!

(edit:) Het probleem is er nog steeds, en ik heb handmatig ip's ingevoerd. :?

[ Voor 24% gewijzigd door MensionXL op 06-10-2005 16:15 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• borgdaville
  • Laatst online: 12:48
MensionXL schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 16:14:
Even een screenshotje ter verduidelijking van de situatie bij IE:

Klikkie!

(edit:) Het probleem is er nog steeds, en ik heb handmatig ip's ingevoerd. :?
als ik jouw was zou ik ff image maken je C: en een format doen, mocht het probleem dan opgelost zijn dan is het sneller even alles opnieuw erop te zetten dan eindeloos is deze installatie te blijven zoeken! Mocht het probleem blijven, dan kun je altijd image terugzetten...ik wens je veel success dan...Ik zou dan eens ander netwerkkaartje enzo eens proberen!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Pagina: 1