Ik heb een probleempje met mijn zojuist aangeschafde moederbord (Asus A8N-E) icm met de onboard geluidskaart (Realtek ALC850 8 channel CODEC) en mijn speakerset Creative DTT3500. Op mijn vorige computer sloot ik deze aan op de digital output poort van mijn Creative Live 1024, daarbij hoefde ik enkel t vinkje 'digital output only' aan te zetten en het werkte. Bij dit nieuwe mobo lukt dat achter niet, de enige (non optical) SPDIF poort die erop zit is coaxial. Hoe kan ik dit oplossen? Zijn er bijvoorbeeld verloopstukjes van 3.5 mm (de uitgang van mn boxjes) naar coaxial (voor die SPDIF?) Of heeft iemand betere ideeen? Alvast heel erg bedankt.
Je kunt die A8N-E toch gewoon met een tulp-kabel op je DTT3500 aansluiten? Ik zie het probleem niet zo...
Houdt er echter wel rekening mee dat je met een SB Live 1024 via de digitale kabel 4 kanaals geluid door die speciale DIN kabel kon krijgen, dit kan met een gewone ALC850 helaas niet, en wordt je met PCM geluid beperkt tot 2 kanaals geluid.
Alleen met een AC3 source kun je er 5.1 uitkrijgen
Houdt er echter wel rekening mee dat je met een SB Live 1024 via de digitale kabel 4 kanaals geluid door die speciale DIN kabel kon krijgen, dit kan met een gewone ALC850 helaas niet, en wordt je met PCM geluid beperkt tot 2 kanaals geluid.
Alleen met een AC3 source kun je er 5.1 uitkrijgen
[ Voor 59% gewijzigd door mad-dog op 04-10-2005 22:25 ]