Toon posts:

Diamond Stealth III S540 32MB PCI drivers voor xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu tijdelijk deze videokaart in mijn pc zitten en kan geen drivers vinden voor xp.
Exuces als het al een keer op tweakers is beschrveven maar ik kon het in iedergeval niet vinden. Heb ook al op google/nvidia gezocht maar daar vond ik alleen 95/98 drivers.

Deze videokaart zit er tijdelijk in want ik heb net mijn 6600 verkocht. Moet namelijk nog een paar dagen wachten totdat mijn nieuwe kaart(7800gt) binnen is. Verder heb ik geen oude pc waar ik op kan dus moet wel op deze.
hieronder de specificaties:(op internet gevonden dus hoop dat ze kloppen)

True 128-bit processor-NVDIA RIVA 128
Breakthrough 128-bit Windows 95 and Windows NT acceleration
Multiple monitor support with multiple cards (Windows NT 4.0)
Ergonomic, flicker-free refresh rates up to 200Hz
Accelerates all major 3D functions in hardware
DirectX (Direct3D) & OpenGL acceleration
Full-screen video scaling and TV-quality MPEG-1 playback
Upgradable to DVD (PCI) & DTV 2000
WHQL certified for compatibility

Weet iemand of deze drivers er uberhaupt wel zijn? zo ja heel fijn ik hoor het graag.

alvast bedankt,

Rvdbee

Verwijderd

Een simpele search op google gaf mij:

http://www.opendrivers.co...in2000-free-download.html

Verwijderd

Deze driver werken als het goed is gewoon met Windows XP!!

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
die kaart heb ik hier ook nog :) ik weet nog dat hij niet helemaal vlekkeloos werkte met die 2000 driver maar misschien heb jij meer geluk

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:03:
Deze driver werken als het goed is gewoon met Windows XP!!
ik heb de drivers geprobeerd maar hij gaf de foutmelding dat het niet het goede bestuuringsysteem was. :)
maar thnx ik ga het ff proberen ik laat het weten.

Verwijderd

Topicstarter
jann1s schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:06:
die kaart heb ik hier ook nog :) ik weet nog dat hij niet helemaal vlekkeloos werkte met die 2000 driver maar misschien heb jij meer geluk
jah ik heb meer geluk hij werkt. In gewoon destop gebruik want spellen ga ik er niet spelen dat doe ik later als ik mijn 7800gt binnen heb. >:)

nog bedankt voor de hulp Chris81 probleem is opgelost. dom dat ik die link niet heb kunnen vinden |:(

Verwijderd

Daar zijn forums nou eenmaal voor !

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 22:12
hmmm, als ik me niet vergis hadden de stealth 3 kaarten toch een s3 savage 4 chip en geen nvidia chip?

een riva 128 zit er in ieder geval 100% zeker niet op. de stealth 2 s220 had namelijk een voodoo 2 chip en de stealth 3 s540 kwam uit ten tijde van de tnt2 / matrox g400 kaarten

[ Voor 48% gewijzigd door bolleh op 04-10-2005 22:34 ]

Verwijderd

Diamond ships PCI version of Stealth III S540

Diamond Multimedia Systems has started shipping a PCI version of its Stealth III S540 graphics accelerator.
Featuring S3 Inc.'s texture compression (S3TC)technology, the product offers PCI and non-upgradeable AGP system owners the opportunity to take advantage of high-performance graphics at an attractive price point, accordig to Diamond officials.
The PCI Stealth card comes with 32MB of onboard memory and full support for Intel and AMD processors. With Savage4's DirectX 6.0 features, the company boasts that its Stealth III S540 PCI product can deliver up to six times the image quality of competing cards. S3TC allows the use of large texture maps up to 2048-by-2048, levels that were previously accessible only to AGP system users, the company says.
Purchase of a PCI Stealth III S540 includes the customer's choice of software bundle. Customers can select from titles such as Sin, Shogo, Heretic II, Asteroids, StarSiege Tribes, and Fighter Squadron, recieving two full-version PC games for a $12.95 shipping and handling charge.
The accelerator is priced at $129.95, and can be purchased through retailers or from Diamond's online store at www.diamondmm.com/where-to-buy/online-store/.

Afkomstig van Tomshardware.com (uit 1999 ofzo :+ )

Dus ja een Savage4 chip.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de drivers nu een dag en er is iets raars mee aan de hand. Om de keer dat ik mijn computer opstart loopt hij vast na het inloggen. Als ik heb daarna opnieuw opstart doet hij het weer gewoon. weet iemand waar dit aanligt en of er een oplossing is ?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bolleh schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:31:
hmmm, als ik me niet vergis hadden de stealth 3 kaarten toch een s3 savage 4 chip en geen nvidia chip?

een riva 128 zit er in ieder geval 100% zeker niet op. de stealth 2 s220 had namelijk een voodoo 2 chip en de stealth 3 s540 kwam uit ten tijde van de tnt2 / matrox g400 kaarten
Redelijk offtopic, maar de Stealth II had wel degelijk geen Voodoo2 chip. Daarvoor waren de Diamond Monster 3D (II) kaarten ;)

C:\>_

Pagina: 1