Toon posts:

plextor rewriter met direct cd drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een plextor rewriter 8/4/32a met hun eigen programma

maar ik wil graag direct cd drivers grbuiken anders blijk ik niet mijn oude cd's te kunnen bekijken

is dit mogelijk ?

(verder nog andere tips?)

Verwijderd

Topicstarter
help ?

plz ??

Verwijderd

Je moet DirectCD installeren lijkt mij dan dat jou probleem opgelost is...toch ?

Verwijderd

Topicstarter
ja als dat verder gee n problemen oplevert met de brander

maar daar weet ik niks van en jullie weten meer dan mij over puters :)

Verwijderd

Ja hoor, dat werkt gewoon (behalve als je NERO gebruikt, die kan niet goed tegen de Adaptec CDR software).

Wel even opletten: de Plextor is erg gevoelig met CDRW media, bij mij molde die een aantal CDRW schrijfjes die op m'n oude writer (HP8100) zijn gebrand (2x) en waar ik (op 4x) met directCD wat achter probeerde te zetten...

Wil je er wat bijschrijven, kun je het beste de hele inhoud van de DirectCD CDRW naar je HD kopieren, de CDRW met je plextor opnieuw formatteren (weet je gelijk of ie compatible is met de Plextor), en dan het hele zooitje inclusief nieuwe data er weer op zetten. Dit is geen onzin, ik ben belangrijke data kwijtgeraakt dus wees voorzichtig!.

Als je alleen je oude DirectCD's wilt lezen hoef je trouwens niet het hele directCD te installeren, maar kun je ook gewoon de UDFReader installeren (gratis van de Adaptec site te downloaden). Daarmee is het mogelijk, met de meeste CDROMs en CDWriters je DirectCD disks te lezen (niet te schrijven dus, daar heb je wel directCD voor nodig).

Zelf laat ik directCD niet automatisch starten, de enkele keer dat ik het nodig heb (om een directCD te schrijven dus) start ik het wel even met de hand.
Meestal heb ik het namelijk niet nodig, en dan vind ik het onzin als ie telkens bij het booten weer gestart wordt en in m'n system tray komt.

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat zijn dingen waar iemand wat aan heeft :)

tnx dude

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Volgens mij is er iets mis met het klokje het is nu geen 22:40, het is pas 21:57

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Overigens werkt directCD v3 prima met nero samen hoor ! (bij mij tenminste met nero 4.0.8.3, 4.0.9.1 en 5.?

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

/off topic

ik heb ook een plextor 8x/4x/32x en heb verschillende cd-r software uitgeprobeerd, maar waar ik naar opzoek ben heb ik niet gevonden.

ik wil dus muziek mixen in 1 keer branden zonder die vervelende 2 sec pauze tussen de nummers.

welke cd-r software heb ik daar voor nodig?

/off topic.

bedankt voor het lenen van je topic!

Verwijderd

Mo-bees:
Disk-at-once aanzetten bij het bakken helpt in de meeste software die standaard :( zo'n pauze inlast (zoals bv Easy Cd Creator).

Zelf gebruik ik altijd CDRWin voor 1:1 kopieen en WAVs, en CD Creator voor het pompen van losse files en directories naar een cd.
En evt. CloneCD voor een backup ;) van een beveiligde cd.

Verwijderd

is die functie ook aanwezig bij nero of moet ik echt geld uit gaan geven voor een nieuwe versie van easy cd creator.

betalen doe ik niet graag snappie!
Pagina: 1