Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] Geen populaire Sony Ericsson in GSM hoofdcategorie

Pagina: 1
Acties:

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Populairste producten in de hoofdcategorie GSM's (zonder abo & simlock)

In dit overzicht wordt geen enkele Sony Ericsson telefoon getoond, terwijl SE toch wel een aantal redelijk populaire telefoons heeft geproduceerd ;) Ze worden wél aangegeven bij het lijstje met de 6 'meest populaire' producten.

Klopt hier iets niet, of zie ik iets over het hoofd :?

[edit]
Grrr... Ik zie blijkbaar inderdaad iets over het hoofd, hij laat maar een x aantal populaire producten zien. En de S van Sony Ericsson komt na de R van Route 66.
Maar dan heb ik dus toch nog een opmerking over dit overzicht (moet dit topic toch een beetje nuttig zien te krijgen ;) ), want zo is dus niet direct duidelijk wat de populairste producten zijn omdat je na de R niks meer ziet... Zit hier een logica achter?

[ Voor 39% gewijzigd door ludo op 04-10-2005 21:19 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zo te zien worden er maar de eerste 100 populairste producten getoond, terwijl dit naar mijn weten de 150 populairste producten moeten zijn. In een categorie met 323 producten en met elk product een prijs, zou je moeten denken dat er aan die 150 voldaan moet kunnen worden. Blijkbaar is er of iets veranderd of een query werkt niet. Ik laat dit nakijken door een devver :).

/laat antwoord

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

a) het is een top 100 en dat is het al tijden (misschien dat het vroegah een top 150 was maar dat kan ik me iig niet herinneren ;) )
b) of een produkt 'poulair' is wordt bepaald adhv een zekere treshold (die noemen wij de popu-index) - alle produkten met een index hoger dan de treshold worden als 'populair' aangemerkt. Daarvan worden dus de 1e 100 getoont, maar aangezien dit lijstje gesorteerd is op naam van het produkt en er blijkbaar veel produkten zijn die boven de treshold vallen valt Sony buiten de boot.

Het is dus de combinatie van veel produkten in 1 categorie en veel 'populaire' produkten die maken dat het is zoals het is (wellicht wordt de popuindex treshold te laag berekent?)

Intentionally left blank