Toon posts:

[Laptop] enkele Ibook vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen en heb de ibook op het oog.
Alleen heb ik enkele prangende vragen nml:

- hoe zit het precies met het netwerk/internet. Als ik in mijn huidige (bagger) windows bak de netwerk kabel van de router stop heeft hij automatisch internet. Is dit ook zo op de Ibook of heb je er een apart modem voor nodig.
- Heb je om een draadloos netwerk op te zetten aparte routers nodig of werkt bijv de asus wl-500g ook in combinatie met de ibook.

dat was het voor nu! alvast bedankt }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:46:
- hoe zit het precies met het netwerk/internet. Als ik in mijn huidige (bagger) windows bak de netwerk kabel van de router stop heeft hij automatisch internet. Is dit ook zo op de Ibook of heb je er een apart modem voor nodig.
netwerk werkt op alle systemen hetzelfde, dus ook op de iBooks.
(iets beter zelfs daar je bij OSX locaties kan aanmaken met ieder eigen netwerk instellingen. bijv. thuis en school
- Heb je om een draadloos netwerk op te zetten aparte routers nodig of werkt bijv de asus wl-500g ook in combinatie met de ibook.

dat was het voor nu! alvast bedankt }:O
ook hier, een apple is niet anders al iedere andere computer, Wireless werkt hetzelfde als bij Windows.

ps. ik denk wel dat je deze andwoorden had kunnen vinden met een search.

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Je had ook op de applesite kunnen kijken of anders kunnen searchen, maar goed, hier gaat ie:

IP = IP
TCP = TCP
UDP = UDP
WLAN = WLAN (802.11b/g)
Ethernet = Ethernet,

Dit alles ook bij apple: dus het werkt (mits je geen uitzonderlijke) softwareproblemen hebt.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 08:37

JaQ

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:52:
[...]
(iets beter zelfs daar je bij OSX locaties kan aanmaken met ieder eigen netwerk instellingen. bijv. thuis en school
[...]
Dat is geen specifieke OS X feature, dat kan ook in windows en in linux.

Feit blijft, IP=IP, DHCP = DHCP etc. etc. Hiermee merk je dus wel weer eens hoe oppermachtig microsoft is...

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Deze vragen had je door zelf wat te zoeken ook wel kunnen beantwoorden :)
Daarnaast is er al een topic waar je ze eventueel had kunnen stellen: [rml][ Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen deel 2[/rml]
Een nieuw topic was dus overbodig en daarom gaat deze dicht.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.