Heb ik weer wat: Ik heb een laptop met een raar probleem. Het is een bedrijfsmachine (Compaq nc6220) en hij werkt probleemloos met WinXP PRO. Maar hij heeft wel een irritante eigenschap: Zodra ik m'n usb-muis aansluit gaat hij een hoog snerpend geluid maken. Het is niet een fan of een harddiskgeluid. Je kan het vergelijken met het geluid van een oude matrixprinter maar dan een paar octaven hoger en dan zo dat het net hoorbaar is: zooooo irritant! Trek ik de muis eruit, dan is het opgelost, maarja, dan heb je weer geen muis.
Wat heb ik zelf geprobeerd: USB-muis los, probleem opgelost. Andere muis (Logitech optical ipv MS Intelli met bal): zelfde probleem. Installatie is een volledig kale bedrijfsimage. Mijn laptop is de enige met het probleem dus het zal niet aan een softwareinstellingen liggen DENK ik. Wanneer ik de usb-controllers uitschakel in het apparaatbeheer is het ook opgelost.
/edit: Uiteraard komt het geluid niet uit de speakers. het komt ook echt uit de buurt van de USB-poort.
Wat heb ik zelf geprobeerd: USB-muis los, probleem opgelost. Andere muis (Logitech optical ipv MS Intelli met bal): zelfde probleem. Installatie is een volledig kale bedrijfsimage. Mijn laptop is de enige met het probleem dus het zal niet aan een softwareinstellingen liggen DENK ik. Wanneer ik de usb-controllers uitschakel in het apparaatbeheer is het ook opgelost.
/edit: Uiteraard komt het geluid niet uit de speakers. het komt ook echt uit de buurt van de USB-poort.
[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 04-10-2005 20:48 ]