Laptop maakt hoog snerpend geluid met usb-muis

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb ik weer wat: Ik heb een laptop met een raar probleem. Het is een bedrijfsmachine (Compaq nc6220) en hij werkt probleemloos met WinXP PRO. Maar hij heeft wel een irritante eigenschap: Zodra ik m'n usb-muis aansluit gaat hij een hoog snerpend geluid maken. Het is niet een fan of een harddiskgeluid. Je kan het vergelijken met het geluid van een oude matrixprinter maar dan een paar octaven hoger en dan zo dat het net hoorbaar is: zooooo irritant! Trek ik de muis eruit, dan is het opgelost, maarja, dan heb je weer geen muis.

Wat heb ik zelf geprobeerd: USB-muis los, probleem opgelost. Andere muis (Logitech optical ipv MS Intelli met bal): zelfde probleem. Installatie is een volledig kale bedrijfsimage. Mijn laptop is de enige met het probleem dus het zal niet aan een softwareinstellingen liggen DENK ik. Wanneer ik de usb-controllers uitschakel in het apparaatbeheer is het ook opgelost.

/edit: Uiteraard komt het geluid niet uit de speakers. het komt ook echt uit de buurt van de USB-poort.

[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 04-10-2005 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:21
Als het enkel bij jou laptop is en dus niet aan de software ligt, vrees ik ervoor dat het één of ander hardwarematig probleem is en je het beestje best wel kan terugsturen voor herstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik heb het ook als ik mijn rekenmachine (TI-84+ )op de pc aansluit , sommig apparaten hebben het , niets aan te doen

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Heb je even geprobeerd met USB hub? Power die hub even met aparte adapter, dan hoeft laptop geen spanning leveren en krijgt muis dan van de powered hub zelf. De laptop wordt dus ontlast.
Kijk of het dan verbetering oplevert. Indien ja, dan heeft laptop probleem met power leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 19:45
Dit heb ik de laatste tijd weer met mijn pc, echt vaag...Eerst had ik dit ook en had ik er hier ook ergens een topic over geopend maar ook geen antwoord uitgekregen. Nu heeft ie het een tijd niet meer gedaan maar sinds 3-4 dagen doet ie het weer. Komt idd niet van HDD ofzo af. Bij mij zit het geluid in de buurt van de processor (ja ik heb met m'n kop in de pc gezete:9)
Maar wat jij zegt van je muis moet ik thuis ook eens proberen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147300

Is het een optische muis? Mss is er harmonische interferentie ofzo... en laat één of ander signaal uit de muis iets in de laptop trille op hoge frequentie... ken er niet zooooo veel van maar ik weet dat bepaalde onhoorbare frequenties bepaalde dingen kunnen laten trillen die wel hoorbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99408

Zo een soort probleem heb ik ook gehad met een powersupply/adapter die niet voldoende stroom kon leveren als de batterij niet volledig was geladen. Dan hoorde ik ook hoge pieptoon. Zodra de batterij vol was of een adapter met een hoger Amperage gebruikte dan was de pieptoon weg.

Misschien komt het omdat de muis via de usb extra stroom trekt. Probeer een andere batterij of adapter, of andere stroomgebruikers loskoppelen (Floppy, CD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-06 19:45
Luukieeee schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 14:10:
Dit heb ik de laatste tijd weer met mijn pc, echt vaag...Eerst had ik dit ook en had ik er hier ook ergens een topic over geopend maar ook geen antwoord uitgekregen. Nu heeft ie het een tijd niet meer gedaan maar sinds 3-4 dagen doet ie het weer. Komt idd niet van HDD ofzo af. Bij mij zit het geluid in de buurt van de processor (ja ik heb met m'n kop in de pc gezete:9)
Maar wat jij zegt van je muis moet ik thuis ook eens proberen :O
Effe mezelf quoten: Ik heb dit geluid dus ook maar dan bijvoorbeeld alleen als ik scroll, echt ramgestoord gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147300

ooooooow dat ken ik!!! als ik op men laptop zit en ik scroll dan krijg ik soms een hoog piepgeluid uit men speakers!!! maar als ik niet verbonden zit via wifi dan hebbik het niet!
Pagina: 1