TFT ineens andere kleuren en vage strepen

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 22:16

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
Hey,

Zo net starte ik mijn laptop op d600 en is lijkt het wel of de helft van de verticale strepen mist, ook zijn de kleuren verrot, net 8bits ofzo. Als ik hem dan weer opstart is het meestal goed, maar ook niet altijd. Het gebeurt dus ook gewoon ineens onder windows, als je een half uur bezig bent.
Heb de drivers al vervangen.

Iemand een idee waar het aan ligt? met 16 bits heb ik het ook, alleen dan wordt het niet blauw, maar rood. En op andere resoluties heb ik er ook last van.

Het is zo vreemd omdat het dus niet altijd is. Het kan ineens zomaar onder het browsen zijn...

bla?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 21:38

zAo

GPLv2 Fanboy

Helpt het bewegen van je beeldscherm als je ze hebt?
Heb je een Linux-bootCD geprobeerd? (a la Knoppix)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
bewegen van mijn beeldscherm helpt niet.
Zonet ook weer, start hem op, is het goed, 20 sec later weer dat blauw achtige beeld (wel gewoon normaal alleen minder strepen en grijs wordt blauwig) en na 5 sec is ie weer goed.

en wat moet ik met een linux cd? heb nog wel ergens suse 7... liggen ofzoiets.

bla?

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

Het zou een fout kunnen zijn van de drivers, herinstalleer die eens. --> ik moet beter lezen }:O

Persoonlijk denk ik dat het ligt aan de hardware (moederbord, videokaart) en dan zit je met de miserie natuurlijk! Probeer anders nog wat softwarematig te foefelen, probeer wat drivers, foefel een beetje. Ik denk dat de test met linux ons te ver brengt, maar goed het valt te proberen. Anders, gewoon binnen doen in garantie :P

[ Voor 6% gewijzigd door Tybo op 05-10-2005 10:51 ]

SvennieG

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
vreemde is dat ik nu op de accu werk er geen problemen mee heb, so far so good. Misschien de oplader niet constant genoeg...(ineens) echt vaag dit.

maar zal alles proberen, als ik het heb, dan komen jullie het te weten, ahha

bla?