[TV] op eens half beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Topicstarter
Als eerste heb ik lang zitten twijfelen waar ik dit draadje zou posten, hier of in casemodding en electronica. Uiteindelijk toch maar gekozen voor dit subforum.

Het probleem is het volgende:

Toen ik een dag geleden naar mijn Blaupunkt 85cm TV aan het kijken was, begon dat apparaat ineens "raar" te doen. Het beeld werd vaag en ik kon bijna niks meer zien. Niet getreurd dacht ik, TV uitzetten, weer aanzetten en gaan met die banaan.

Maar helaas, bij het aanzetten van de TV blijk ik alleen nog maar een scherpe lijn te hebben in het midden van het beeld. De onderste helft van het beeld is nog (in goede kwaliteit) zichtbaar, maar de bovenste helft blijft zwart.

Nu zou ik graag willen weten of het de moeite is hiervoor een monteur te bellen ( * Kluk-Kluk likes zijn 85cm Blaupunkt ), of is het beter me deze moeite te besparen en afscheid te nemen van de (zeer geliefde) TV, en een nieuwe te kopen.

Ik weet echt geen ruk van beeldbuizen en TV electronica, vandaar deze vraag.

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Het ligt eraan hoeveel je wilt besteden aan een tv.

Een nieuwe sony wega tv kost tegenwoordig tegen +/- 400 euries.

( heb ik tenminste bij diag4u.nl toen die tijd een Sony KV32FX68 variant aangeschaft. +/- 1 jaar geleden + GRATIS meubel )

EDIT : // Actie is helaas al wel afgelopen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 20:07 ]

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Topicstarter
Hoe groot is zoiets dan? Ik was wel gecharmeerd van de 85 cm (hetzij gewone 3:4) beeldbuis van dat apparaat.

Voor de rest gaat het er mij om of een monteur er sowieso iets aan kan doen, ik heb ook al uit diverse (meer of minder onbetrouwbare) bronnen vernomen dat er niks meer aan te doen is.

Ik dacht misschien weten de tweakers wel hoe dat precies zit :)

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Hier staat alles over de tv.

http://www.warenhuisservi...l/internet/Item17207.html

Op internet staan veel te hoge prijzen !

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hm dit klinkt enigszins naar iets waar ik ook last van had met mijn inmiddels 10 jaar oude matchline. Daar bleek het een van de 2 voedingen te zijn ( geloof dat er in 100 Hz dingen 2 voedingen zitten, iig in die van mij wel..). De horizontale voeding bleek kaduuk, waardoor het beeld fucked up raakte. Naar reparatiemannetje gebracht, die de boel gefixed heeft, kostte me 120 euro, maar hij werkt weer prima :)

Mocht t idd een kapotte voeding zijn, niet te lang mee doorkijken, want je vernaggelt je TV er compleet mee schijnt!

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Topicstarter
Mooie tip... het scheelt dan in mijn geval wel dat ik dat apparaat ooit (= twee jaar geleden) voor 60,- gekocht heb. :p

Het gaat me verder niet echt over het geld ofzo maar ik zou het gewoon jammer vinden als ik afstand van deze TV zou moeten doen als ze nog te repareren blijkt te zijn :/

* Kluk-Kluk denkt stiekum wel dat ie beter naar een nieuwe TV uit kan gaan kijken ....

Heeft iemand tips ?