Toon posts:

Device search tool, wat voor protocol wordt er gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi !

Ik wil graag een stukje software schrijven waarmee ik apparaten binnen een netwerk kan terug vinden. Dit soort programmatjes worden meestal bij routers geleverd, zodat je de router weer terug kan vinden inclusief een beknopte beschrijving ervan.

Nu heb ik zelf al wel gekeken met SmartSniff, een TCP/IP protocol analyser. Deze analyseerd echter alleen TCP en UDP, en dat wordt dus blijkbaar niet gebruikt door dergelijke programmatjes.

BenQ heeft bijvoorbeeld dit programma:

Download (80 kb)

Zou iemand hiermee willen helpen?

Verwijderd

Dat BenQ programmatje dat doet het hier niet (geen BenQ hardware), maar ik kan me voorstellen wat het moet doen. Zoiets had ik volgends mij ook met mijn oude Sitecom router. Zodat ik hem kon flashen.

Je moet een analyser hebben die op een hogere laag dan protocol nivo kan "sniffen", dan scan je gewoon ALLES wat er overheen gaat ipv TCP/UDP alleen.

offtopic:
check mail plz :)

Verwijderd

Uit intresse voor deze informatie, omdat ik het binnekort zelf ook nodig heb, geef ik dit topic een schopje :)

Verwijderd

Ok ik geef dit topic nogmaals een schop, maar ditmaal heb ik zelf ook al wat gezocht. Ik hoop dat iemand meer informatie kan verschaffen om zo een systeem te maken, wat compatable is met ieder soort device.

[edit]
Ho wacht, niet de info vergeten :+

Ik heb met Ethereal een sniff gedaan naar het BenQ tooltje, dit werkt perfect. Als je Ethereal installeerd dan kan je deze file openen. Het is opgeslagen volgens het "Microsoft Network Monitor 2.x" format.

Ik zie het volgende langskomen:
code:
1
2
3
Source:    Dest:    Protocol:    Info:
10.0.0.31 - 255.255.255.255/255.255.255.255 - DIS - "Source port: 3001 Destenation port 3000"
10.0.0.3 - 255.255.255.255/255.255.255.255 - DHCP - blabla mijn dhcp server reageerd op de broadcast vanaf mijn pc (31).

Ik heb al de volgende protocolen die gebruikt worden door bepaalde programma's
• DIS (Distributed Interactive Simulation) - IEEE Std 1278.1-1995
• ICMP (Internet Control Message Protocol) - RFC 1256.
• UPnP was ik al tegen gekomen, http://www.upnp.net , vergeten te vermelden hier.
@fish: Bedankt, Intel heeft idd iets wat ik weer kan testen. Dit is dat ding dus.
En hier kan je nog wat meer protocolen vinden. Ik denk dat je wel moet beginnen met Ethereal, werkt perfect, zie je tenminste alles. Zo even een 3Com network management tool installeren en dan kijken hoe die mijn netwerk discoverd.

[volgende edit]
Ik heb gekeken met Ethereal icm 3Com Network Supervisor. Er is een 60 dagen test versie te downloaden vanaf de 3Com website (# 3C15100E).
Tijdens een run zie ik oa TCP, UDP, ICMP en ARP pakketen terug komen.

Ik denk dat hiermee het probleem redelijk opgelost gaat worden, zo heb je tenminste een leuke bron aan informatie :)
/me gaat zelf ook eens proberen, hopelijk gaat het met PHP :)

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2005 23:05 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

upnp .. intel heeft daar wat leuke dingen voor dacht ik

Iperf