Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Verwijderd
Deze heb ik thuis

Zo 1 heb je nodig. en misschien is een versterker helemaal niet nodig.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:58 ]
Met de hoeveelheid kabel en tv's die jij hebt, denk ik dat een versterker wel nodig is.
Als je storing hebt: controleer ook even de kabels! Een draadbreuk heb je zo, en dat valt alleen op in de vorm van ruis. Een kapotte versterker kan ook ruis veroorzaken.
Je hoeft overigens niet een versterker voor 6 tv's te hebben... Ik heb een (regelbare) versterker voor twee tv's en daar hangen er drie aan en als ik die versterker voluit zet, krijg ik alleen maar extra ruis.
U vraagt, wij antwoorden.
Dat zou de beste opstelling zijn denk ik, maar ik kan geen 6 kabels van 20 meter in het huis aan gaan leggen hierheuker schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:59:
wij hebben een versterker geplaatst waar de kabel het huis binnenkomt en daarachter meteen een splitter zoals hierboven geplaatst. Perfect beeld op 6 tv's over een afstand van max. zo'n 20 meter.
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Wij gebruiken thuis btw versterker en splitter van Hirschmann: behoorlijk degelijk spul, voelt in ieder geval zwaar aan.
[ Voor 26% gewijzigd door heuker op 04-10-2005 20:04 ]
[ Voor 26% gewijzigd door dangerpaki op 04-10-2005 20:04 ]
Er staan 6 tvs
Ze hebben de versterker nog geen halve meter vanaf de kabelaansluiting zitten
En dat gaat prima met een goedkope versterker
I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.
- goede kwaliteit kabel. neem niet de goedkoopste die je kunt vinden, zeker niet voor het eerste "gezamelijke" stuk kabel. een duurdere goed afgeschermde kabel kan al een stuk winst opleveren.
- goede connectoren aan het eind van je kabel. plastic dingen zijn uit den boze, beter ijzeren nemen maar het liefst F-connectoren gebruiken zoals je hierboven ziet bij die splitters. dan steek je de kern van de kabel dus direct in de splitter en die draai je vast met zon schroefdopje. hier kan geen connector tegenop. op tvs en dergelijke kan zon ding echter meestal niet dus ga dan voor een goede ijzeren connector
dit alles heeft bij ons in huis op 4 tvs een goed beeld opgeleverd(hoewel het op mijn kamer beter is dan op de andere 2 slaapkamers door de veel betere kabel die ik heb liggen, een oude casema internetkabel namelijk) en een perfect beeld in de huiskamer. terwijl ik hiervoor ook nog een versterker had en op de 2 slaapkamers klote beeld had
uiteindelijk kostte de revisie me dus een stuk of 15 euro ipv een stuk of 60 euro voor een goede hirschmann versterker
[ Voor 29% gewijzigd door bolleh op 04-10-2005 23:00 ]
precies. We hebben hier vier tv's plus een kabelmodem en de kwaliteit was hier echt driewerk k*t.bolleh schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:55:
het belangrijkste heb ik echter nog niet gehoord:
- goede kwaliteit kabel. neem niet de goedkoopste die je kunt vinden, zeker niet voor het eerste "gezamelijke" stuk kabel. een duurdere goed afgeschermde kabel kan al een stuk winst opleveren
totdat een handige goochemerd hier superdure kabel van z'n werk meejatte en alles opnieuw heeft aangesloten. Nu is het beeld perfect gewoon.
This too shall pass
Verwijderd
[rml][ tv] slechte ontvangst van bepaalde zenders[/rml]
De eerste setup met 1x AFC1621 (2 voudige tap-off) en 1x AFC1641 (4 voudige tap-off).
Alle aansluitingen hebben dan tussen de 14,5 en 17db demping ten opzichte van het A.O.P.
De tweede setup kan met 1x AFC1861 (6 voudige setup).
Alle aansluitingen hebben dan tussen de 12,5 en 17,5db demping. Dat is enkel interessant als de kabel-lengtes naar de tv's nogal verschillend zijn.
In beide setups is een 15 tot 20db versterker wel noodzakelijk om er een perfect plaatje van te maken.
Overal gebruik maken van goede dikke kabel (Koka799) en f-connectoren. 6x Eind-doos FS1NL om het af te maken.
Maak vooraf een schematje met alle kabel-lengtes erop zodat je goed de demping kan doorrekenen.
Ik was aan het kijken op de volgende site, omdat ik daar via internet kan bestellen met 6 euro verzendkosten:
http://elektronica-online.nl/
Ik was niet van plan om er heel veel geld aan uit te geven, dus zat ik hieraan te denken.
De eerste kabel (van waar signaal binnenkomt tot splitser): € 8,-
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=6296
En dan deze splitser om 6 tv's aan te kunnen sluiten: € 4,-
http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=213
Totaal: € 6 + € 8 + € 4 = € 18,-
Is dit een goed idee?
PS. Deze F-connector hoort bij die Koka779 kabel van Hirschmann. Maar heb ik iets nodig om deze F-connector vast te maken aan die kabel? http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=250
[ Voor 15% gewijzigd door Wou T op 05-10-2005 16:33 ]
http://elektronica-online.nl/
Ik heb hetvolgende besteld:
- Professionele Coax kabel Hirschmann KOKA799B* 10 meter € 10.00
- Multi Tap 6 split € 4.00
- F- konnektor Hirschmann 7 mm 5x € 1.50
- F- konnektor 5 mm 2x € 0.40
- Coax stekker female profession Hirschmann 1x € 2.10
- Coax plug male metaal 4x € 1.00
Maar idd, goed materiaal is het halve werk. En die 8-weg splitter zou ik niet gebruiken; die heeft op iedere uitgang een signaalverzwakking van 12dB, dat wil je niet echt geloof ik
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nooit beginnen aan meer dan 1 versterker, bij het AOP geplaatst.n3ck schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:47:
Zowiezo experimenteren met een paar versterkertjes zo hier en daar;
Als je van ruis houdt mag je meer versterkers proberen.....
Verwijderd
Rijgen is de duivel.The_Eagle schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:57:
Er is ook nog een andere manier van aansluiten mogelijk, de zgn. "rijg-methode" Zie ook Antenne kabel in huis verdelen
Maar idd, goed materiaal is het halve werk. En die 8-weg splitter zou ik niet gebruiken; die heeft op iedere uitgang een signaalverzwakking van 12dB, dat wil je niet echt geloof ik
zet een goede versterker neer op het punt waar het signaal het huis binnenkomt. Koop goede kabels met goede stekkers (dus niet die bouwmarkt zooi!!!), leg een kabel naar een goede 8-weg splitter en trek kabels naar de TV's.
MAAR. nogmaals.. dit staat of valt met GOEDE kabels en GOEDE pluggen. probeer een professionele knijptang te lenen om van die aanknijp pluggen te kunnen gebruiken.
Gebruik bijvoorbeeld dit soort pluggen (kosten wel 2 euro per stuk, maar ik beloof je dat je er lol van hebt)
[ Voor 20% gewijzigd door FragDaddy op 08-10-2005 14:00 ]
Have a wheelie good weekend!
Die F-connector schroef je gewoon op de kabel, zit intern schroefdraad op en er steekt vervolgens alleen zo'n koperkern van je coax kabel uit. Dat is ook een groot voordeel van de F-connector: de kabel zit direct op de aansluiting, dus veel minder overgangen (dus niet van kabel ---> stekker ---> aansluiting, maar kabel ---> aansluiting). Bovendien zit alles vastgeschroefd, da's ook wel prettigWou T schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 16:21:
PS. Deze F-connector hoort bij die Koka779 kabel van Hirschmann. Maar heb ik iets nodig om deze F-connector vast te maken aan die kabel? http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=250
Ik heb bij mijn ouders vorig weekend ook de coax meuk opnieuw aangelegd met betere coax kabel, metalen pluggen en F-connectors. Dat scheelde echt enorm veel in het signaal. Alle zenders zijn nu kraakhelder waar voorheen alleen de Duitse zenders en de publieke omroepen OK waren. Er lag ook goedkope coax kabel en van die plastic witte pluggen. Prutsspul dus.
Overigens denk ik niet dat je dit gaat redden zonder kabelvesterker, maar dat zullen we nog zien
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik ga het eerst zo proberen en ik heb er op zich redelijk veel vertrouwen in. Ik heb een Hirschmann KOKA799 kabel (zo'n beetje beste kabel die er is) gekocht voor het AOP naar de splitter. Ik maak deze kabel bij het AOP vast met een Hirschmann coax stekker zoals FragDaddy heeft afgebeeld.Grrrrrene schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:41:
[...]
...Overigens denk ik niet dat je dit gaat redden zonder kabelvesterker, maar dat zullen we nog zien
Die kabel gaat naar deze multitap: (Multitap, antennesplitter met F-konnektors. 1 ingang - 6 uitgangen. 5 tot 1000Mhz)

Deze multitap wordt op alle 6 uitgangen en 1 ingang aangesloten met Hirschmann F-konnektors. Vanaf de multitap gaan er 7 mm kabels van ongeveer 5 meter naar de tv's in het huis. Deze kabels zijn met de tv verbonden door middel van deze coax plug male metaal:

Zo wilde ik het aan gaan sluiten, ben benieuwd of ik dan perse een versterker nodig heb.
Dat kun je altijd zien dan, het enige wat je hoeft te doen is die versterker tussen AOP en multitap zetten.Wou T schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:11:
[...]
Ik ga het eerst zo proberen en ik heb er op zich redelijk veel vertrouwen in. Ik heb een Hirschmann KOKA799 kabel (zo'n beetje beste kabel die er is) gekocht voor het AOP naar de splitter. Ik maak deze kabel bij het AOP vast met een Hirschmann coax stekker zoals FragDaddy heeft afgebeeld.
Die kabel gaat naar deze multitap: (Multitap, antennesplitter met F-konnektors. 1 ingang - 6 uitgangen. 5 tot 1000Mhz)
[afbeelding]
Deze multitap wordt op alle 6 uitgangen en 1 ingang aangesloten met Hirschmann F-konnektors. Vanaf de multitap gaan er 7 mm kabels van ongeveer 5 meter naar de tv's in het huis. Deze kabels zijn met de tv verbonden door middel van deze coax plug male metaal:
[afbeelding]
Zo wilde ik het aan gaan sluiten, ben benieuwd of ik dan perse een versterker nodig heb.
Ik heb hier op het AOP een splitter naar 3 waarop 1 van die drie nogmaals in twee aansluitingen wordt gesplitst, 4 aansluitingen dus. Ik had verwacht dat ik dat nooit ging redden zonder versterker, maar met koka 799 en goede Hirshmann einddozen was het redelijk. Tot ik de aansluitkabel van mijn tv heb veranderd! Ik heb de standaard connectors met plastic kapje vervangen door de gegoten metalen variant en het beeld was perfect!
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Dat heb ik al gelezen, ik ga dus voor het 'Ster-systeem'.PeterEs schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:20:
Lees dit (onderdeel van electronica-online) eens door. Hierin staan verschillende "technieken" beschreven
Ja, precies. Daarom denk ik dat het met de spullen die ik gekocht heb misschien nog best goed kan gaan.Pino schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:00:
[...]
Dat kun je altijd zien dan, het enige wat je hoeft te doen is die versterker tussen AOP en multitap zetten.
Ik heb hier op het AOP een splitter naar 3 waarop 1 van die drie nogmaals in twee aansluitingen wordt gesplitst, 4 aansluitingen dus. Ik had verwacht dat ik dat nooit ging redden zonder versterker, maar met koka 799 en goede Hirshmann einddozen was het redelijk. Tot ik de aansluitkabel van mijn tv heb veranderd! Ik heb de standaard connectors met plastic kapje vervangen door de gegoten metalen variant en het beeld was perfect!
Bedankt voor jullie hulp!
[ Voor 7% gewijzigd door Wou T op 11-10-2005 16:23 ]
Dan heb je mazzel. Ik heb thuis ook 6 aansluitingen op 1 kabelaansluiting en dat gaf echt geen goed beeld zonder versterker. Ik heb wel 1 kabel van 25 meter liggen naar m'n computer, misschien dat dat uitmaakt.Wou T schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:23:
Ik heb vandaag alle spullen binnen gekregen en heb de zooi meteen aangesloten. Alles is nu klaar en we hebben op alle tv's echt supergoed beeld! Dus op 6 tv's goed beeld met behulp van een standaard splitsertje en geen versterker. Wel overal goede kabels liggen en metalen coax-stekkers en f-konnektors.
Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb 1 kabel van 10 meter naar mijn splitser. Maar alle spullen (behalve de splitser) zijn van Hirschmann, dat scheelt denk ik ook wel.djmartyn schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:29:
[...]
Dan heb je mazzel. Ik heb thuis ook 6 aansluitingen op 1 kabelaansluiting en dat gaf echt geen goed beeld zonder versterker. Ik heb wel 1 kabel van 25 meter liggen naar m'n computer, misschien dat dat uitmaakt.