Ik ben een simpel klein spelletje aan het maken op de TI83+, dat is een grafische rekenmachientje, met wat leuke dingetjes erop.
Ik ben dus bezig met mijn eerste programma, verwacht dus alsjeblieft niet dat ik alles al weet en wat er allemaal kan.
aub geen berichten dat ik niet heb gezocht, ik heb gezocht alleen niks bruikbaars kunnen vinden.
Voor het spel heb ik heb bovenstaande gemaakt, deze komt, 8 keer voor in het programma maar met variable de A en de 1,
De A heeft een wisselde waarde die niet veranderd mag worden, en bij de A hoort de 1
bij de B hoort de 2 C3 D4, enz.
En het werkt.
Maar dat nam zeer veel ruimte onnodige inbeslag op het kleine rekenmachientje
toen heb ik deze bedacht (met hulp van bob over het IRC kanaal.)
theoretisch zou die volgens mij moeten werken.
Alleen de Goto 2 werkt niet, dit schijnt zo te zijn. in het boekje dat het ook niet kan,
Je schijnt daarvoor een "Return" te moeten gebruiken.
Return:Goto 2 heb ik ermaar van gemaakt, aangezien het na het programma niet kan.
dat werkte dus ook niet.
dus heb ik er dit van gemaakt
En deze soort gelijke
en nog werkt het niet.
Ik zie duidelijk iets over het hoofd. maar wat?
Ik ben dus bezig met mijn eerste programma, verwacht dus alsjeblieft niet dat ik alles al weet en wat er allemaal kan.
aub geen berichten dat ik niet heb gezocht, ik heb gezocht alleen niks bruikbaars kunnen vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| If (A)=16
Then:1>K
If (I)=1
Then:J*T+M>M
Else:M-J>M
End
Goto 2
End |
Voor het spel heb ik heb bovenstaande gemaakt, deze komt, 8 keer voor in het programma maar met variable de A en de 1,
De A heeft een wisselde waarde die niet veranderd mag worden, en bij de A hoort de 1
bij de B hoort de 2 C3 D4, enz.
En het werkt.
Maar dat nam zeer veel ruimte onnodige inbeslag op het kleine rekenmachientje
toen heb ik deze bedacht (met hulp van bob over het IRC kanaal.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 0>N
For(O,A,B)
N+1>1
If (O)=16
Then:N>K
If (I)=N
Then:J*T+M>M
End
Goto 2
End
end |
theoretisch zou die volgens mij moeten werken.
Alleen de Goto 2 werkt niet, dit schijnt zo te zijn. in het boekje dat het ook niet kan,
Je schijnt daarvoor een "Return" te moeten gebruiken.
Return:Goto 2 heb ik ermaar van gemaakt, aangezien het na het programma niet kan.
dat werkte dus ook niet.
dus heb ik er dit van gemaakt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ......
End
1>X
End
end
If X=1
Then:Goto 2
End |
En deze soort gelijke
code:
1
2
3
4
5
| End
End
1>X
end
If X=1 |
en nog werkt het niet.
Ik zie duidelijk iets over het hoofd. maar wat?
[ Voor 12% gewijzigd door Smuggler op 04-10-2005 20:30 . Reden: code haakjes gedaan ]
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 75kwh EV(Tesla), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER),+ sygenergy 54kwh Tibber