Ik ben van plan een DVD/CD/SACD speler te kopen en ik ben daarvoor flink in de forums aan het lezen. Nu vraag ik me af, is het enige kwaliteitsverschil tussen een losse CD speler en een DVD speler die ook CD's afspeelt de DAC's? Dus zou het zo zijn dat als je een DVD speler hebt met een aparte DAC voor audio en een aparte DAC voor video dat de geluidskwaliteit in vergelijking met een losse CD speler ongeveer gelijk zou moeten zijn?
Maar wat is het verschil dan tussen CD-spelers onderling als je er bijv. 1 neemt van zeg 300 euro en 1 van 600 euro??
Ik begrijp dat de geluidskwaliteit persoonlijk en smaakgerelateerd is maar er zijn zoveel modellen op de markt dat ik dacht misschien door vooraf een selectie te maken op basis van technische specificaties alvast het kaf van het koren te scheiden.
Maar wat is het verschil dan tussen CD-spelers onderling als je er bijv. 1 neemt van zeg 300 euro en 1 van 600 euro??
Ik begrijp dat de geluidskwaliteit persoonlijk en smaakgerelateerd is maar er zijn zoveel modellen op de markt dat ik dacht misschien door vooraf een selectie te maken op basis van technische specificaties alvast het kaf van het koren te scheiden.