Hey,
Heb hier 2x ASUS EN6600/TD 256mb liggen, dus non-GT.
Op SLIzone.com staat dat ze SLI Certified zijn, dus neem aan dat dit verder geen probleem is.
Ook heb ik mijn DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D gemod naar SLI-D.
Nu werkte SLI niet, totaal geen functies kan ik vinden.
Hoe kom ik erachter of de mod geslaagd is? Ik kan eigenlijk alleen antwoorden vinden alá run benchmarks, maar die komen niet hoger uit als wat 1 kaart zou halen.
Afijn, nu ben ik erachter dat het probleem ook het verschil in de kaarten kan zijn.
1 is wat nieuwer als de andere, met een andere board layout. De weerstandjes en grotere dingen zitten over het algemeen opdezelfde plek, evenals memory, GPU en fan. Je kunt wel een paar verschillen zien op de achterkant van de kaart, waaronder dat een gemaakt is in Taiwan, en de andere in China. Verder hebben ze een verschillende BIOS:
Kaart 1 (nieuwer):
BIOS Versie: 05.43.02.61.00
BIOS Datum: 02/23/05
Kaart 2 (iets ouder):
BIOS Versie: 05.43.02.16.00
BIOS Datum: 09/16/04
Om dit als probleem ui te slutien, besloot ik de oudere kaart met een nieuwe BIOS te flashen, namelijk die van Kaart 1. Dit lukte niet wegens een mismatch van Board IDs.
Volledige foutmelding:
Adapter: GeForce 6600 (10DE.0141.819A) B:05,PCI,D:00,F:00
Warning: Firmware image Board ID (4307) does not match adapter Board ID (4306).
Error: Mismatch.
Sorry voor de slordige post opbouw, maar om het even kort samen te vatten, kan SLI gedraaid worden met kaarten die verschillen van BIOS/PCB?
En hoe kan je zeker weten of SLI-mod geslaagd is, weet dat hier een topic overloopt maar nu je het toch leest, kan je het vast wel beantwoorden
Volledige hardware:
DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D
3700+ San Diego
2x 512mb OCZ Winbond UTT Value
1x 80GB Deskstar
1x Tagan 380W (weet dat het beetje aan de slappe kant is, maar ze draaien wel allebei in PCI-E slots
)
Heb hier 2x ASUS EN6600/TD 256mb liggen, dus non-GT.
Op SLIzone.com staat dat ze SLI Certified zijn, dus neem aan dat dit verder geen probleem is.
Ook heb ik mijn DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D gemod naar SLI-D.
Nu werkte SLI niet, totaal geen functies kan ik vinden.
Hoe kom ik erachter of de mod geslaagd is? Ik kan eigenlijk alleen antwoorden vinden alá run benchmarks, maar die komen niet hoger uit als wat 1 kaart zou halen.
Afijn, nu ben ik erachter dat het probleem ook het verschil in de kaarten kan zijn.
1 is wat nieuwer als de andere, met een andere board layout. De weerstandjes en grotere dingen zitten over het algemeen opdezelfde plek, evenals memory, GPU en fan. Je kunt wel een paar verschillen zien op de achterkant van de kaart, waaronder dat een gemaakt is in Taiwan, en de andere in China. Verder hebben ze een verschillende BIOS:
Kaart 1 (nieuwer):
BIOS Versie: 05.43.02.61.00
BIOS Datum: 02/23/05
Kaart 2 (iets ouder):
BIOS Versie: 05.43.02.16.00
BIOS Datum: 09/16/04
Om dit als probleem ui te slutien, besloot ik de oudere kaart met een nieuwe BIOS te flashen, namelijk die van Kaart 1. Dit lukte niet wegens een mismatch van Board IDs.
Volledige foutmelding:
Adapter: GeForce 6600 (10DE.0141.819A) B:05,PCI,D:00,F:00
Warning: Firmware image Board ID (4307) does not match adapter Board ID (4306).
Error: Mismatch.
Sorry voor de slordige post opbouw, maar om het even kort samen te vatten, kan SLI gedraaid worden met kaarten die verschillen van BIOS/PCB?
En hoe kan je zeker weten of SLI-mod geslaagd is, weet dat hier een topic overloopt maar nu je het toch leest, kan je het vast wel beantwoorden
Volledige hardware:
DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D
3700+ San Diego
2x 512mb OCZ Winbond UTT Value
1x 80GB Deskstar
1x Tagan 380W (weet dat het beetje aan de slappe kant is, maar ze draaien wel allebei in PCI-E slots
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:20 ]