Hulp bij kasten zoeken

Pagina: 1
Acties:

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie kast voor mijn systeem.

Nu zal ik eerst vertekken welke me leuk lijken

Ik twijfel tussen de

- 3R System Design Case R202 Li Black

- Asus TA-250

- Coolermaster Centurion 5

- Aopen Miditower QF50D

Helaas zijn er weinig reviews over de kasten te vinden, dus daarom ben ik benieuwd naar ervaringen of reviews van deze kasten.

(alle kasten zijn te vinden bij oa www.pcmegastore.nl)

Systeem is denk ik niet noodzakelijk om te melden.

offtopic:
Het is misschien leuk om een kasten/case topic te maken, waar mnesen een review kunnne zetten van hun kast, net zoiets als het voeding topic

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 04-10-2005 19:17 ]

One World Concepts

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 19:42

Khaine

Python liefhebber

Review's van kastenzijn er op tweakers.net in de vorm van product survey's.....
En als je zoekt op GOT naar een bepaalde kast kom je ook altijd ervaringen tegen vna mensen. Je moet alleen gewoon goed de search doornemen.

Verder:
Wat voor doel heeft de kast, en welke eisen stel je eraan ? Pas dan is het goed te zeggen wat wij denken dat een leuke kast voor je is! Het is gewoon alijd een persoonlijke smaak. Voor 40 euro is geen enkele kast leuk, en voor 200 euro als budget vind ik de Centurion 5 erg mooi. Maar das wederom persoonlijk.

Dus ... wat is je doel, en waar kom je niet uit ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• B_FORCE
  • Niet online
Khaine666 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:55:
Review's van kastenzijn er op tweakers.net in de vorm van product survey's.....
En als je zoekt op GOT naar een bepaalde kast kom je ook altijd ervaringen tegen vna mensen. Je moet alleen gewoon goed de search doornemen.

Verder:
Wat voor doel heeft de kast, en welke eisen stel je eraan ? Pas dan is het goed te zeggen wat wij denken dat een leuke kast voor je is! Het is gewoon alijd een persoonlijke smaak. Voor 40 euro is geen enkele kast leuk, en voor 200 euro als budget vind ik de Centurion 5 erg mooi. Maar das wederom persoonlijk.

Dus ... wat is je doel, en waar kom je niet uit ?
Ehm die coolermaster is ook iets van 60 euro.

De kast wordt gewoon normaal gebruikt, wat een kast moet doen, het liefst een beetje stil, maar dat valt nog te fixen met dempingsmatten dus het is geen must.

Waar ik niet uit kom, is dat ik dus deze kasten niet kan vergelijken met elkaar. Ik heb gehoord van de 3R systems kasten een beetje aan de zwakke kant zijn. Van de rest weet ik helemaal niks, ze zien er op het plaatje wel mooi uit, maar dit zegt dan ook absoluut niks.

One World Concepts

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-02 22:35
Heb je toevallig al op de sites v/d fabrikanten gekeken? Het zijn namelijk niet echt onbekende merken. Er is echt wel zat info over te vinden

2 sec. google (nou goed. 2 min):

http://www.extrememhz.com/centurion5-p1.shtml
http://www.asus.nl/produc.../ta-25series/overview.htm
http://www.aopen.nl/products/housing/QF50series.htm

[ Voor 44% gewijzigd door Pkunk op 04-10-2005 19:11 ]

Hallo met Tim

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Als wij hulp moeten bieden, dien je wel jouw eisen neer te zetten!
Mijn eisen zijn misschien totaal anders en ook het budget is van belang.

Ik zelf wil bv een stille kast met toch een goede airflow en een stabiele voeding. Maar misschien zoek jij wel een aparte PSU erbij :? ik heb helaas geen glazen bol op zak waar ik in kan kijken wat het beste voor jou is ;)

• B_FORCE
  • Niet online
Voeding is niet nodig, die heb ik zelf al (360 watt, voorlopig genoeg)

Op de sites van de fabrikanten kan ik wel wat vinden, maar niet genoeg. De plaatjes op de sites zelf zijn ook erg klein. PLus, (nogmaals) plaatjes zeggen niks. Je kan niet goed zien wat de indeling is etc etc.

One World Concepts

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ikzelf heb de Centurion 5!

Echt megabrute kast met veel mogelijkheden! Zitten twee mooie blauwe leds in echt super!

Linkje naar de specs en dergelijke

Linkje naar filmpje van de kast waarin deze hemaal wordt gescreend en gereviewed!

Mooie prijs vond ik. Ik betaalde 60 euro voor de kast (geen voeding) en is echt superstrak...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• B_FORCE
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:15:
Ikzelf heb de Centurion 5!

Echt megabrute kast met veel mogelijkheden! Zitten twee mooie blauwe leds in echt super!

Linkje naar de specs en dergelijke

Linkje naar filmpje van de kast waarin deze hemaal wordt gescreend en gereviewed!

Mooie prijs vond ik. Ik betaalde 60 euro voor de kast (geen voeding) en is echt superstrak...
Hoe stealth jij je cdrom drivers? met bezels, of iets anders ?

(kijk zulke dingen zoek ik dus :) )

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 04-10-2005 19:21 ]

One World Concepts

• makje
  • Laatst online: 14:20

makje

Professioneel prutser

Mwoh, van de meeste kasten zijn er genoeg reviews te vinden hoor, bijv zoeken op "Coolermaster Centurion 5 and review" @ google geeft deze hoop hits met bijv

een tweakers linkje naar een anandtech review
silentpc review
en nog reviews van Hexus.net, gekke garnalen etc

Als je ons niet vertelt aan welke voorwaarden de kasten moeten voldoen dan kunnen wij je er ook niet bij helpen. Als alleen het uiterlijk van belang is dan wordt het al helemaal een kwestie van jouw eigen specifieke smaak en voorkeur...

9800x3d

• CLB
  • Niet online

CLB

B_FORCE schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:18:
[...]

Hoe stealth jij je cdrom drivers? met bezelfs, of iets anders ?

(kijk zulke dingen zoek ik dus :) )
Hoe stealth ik wat? Wat zijn bezelfs?

(CLB moet toegeven dat hij 'm in elkaar heeft laten zetten door 'n computerbedrijf :P )

Weet ik. Ik zocht zelf ook zulke dingen, voordat ik die kast bestelde ;)

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 04-10-2005 19:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• B_FORCE
  • Niet online
makje schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:18:
Mwoh, van de meeste kasten zijn er genoeg reviews te vinden hoor, bijv zoeken op "Coolermaster Centurion 5 and review" @ google geeft deze hoop hits met bijv

een tweakers linkje naar een anandtech review
silentpc review
en nog reviews van Hexus.net, gekke garnalen etc

Als je ons niet vertelt aan welke voorwaarden de kasten moeten voldoen dan kunnen wij je er ook niet bij helpen. Als alleen het uiterlijk van belang is dan wordt het al helemaal een kwestie van jouw eigen specifieke smaak en voorkeur...
Mja, opzich is het natuurlijk altijd smaak en vorokeur, maar het punt is, is dat ik me lam heb gezocht en niks kon vinden.

Ik zoek dus iets in deze stijl van kasten, het liefst een beetje stevig en voldoende mogelijkheid om fans te plaatsen etc.

Zeker een belangrijk punt, scherpe randen wil ik zeker niet hebben, anders heb je weer een pc vol bloed |:(

[ Voor 6% gewijzigd door B_FORCE op 04-10-2005 19:28 ]

One World Concepts

• B_FORCE
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:19:
[...]

Hoe stealth ik wat? Wat zijn bezelfs?

(CLB moet toegeven dat hij 'm in elkaar heeft laten zetten door 'n computerbedrijf :P )

Weet ik. Ik zocht zelf ook zulke dingen, voordat ik die kast bestelde ;)
bezels bedoelde ik :P

Het zit nmlk zo, dat ik (helaas) nu een witte kast heb, en ik heb niet echt zin om een nieuwe dvd brander te kopen voor de goeie kleur, dus ik vraag me nog af hoe ik dat ga doen

One World Concepts

• CLB
  • Niet online

CLB

Waar woon je in de buurt? Misschien kun je wat kasten bekijken?

Toen ik de Centurion 5 zag, was ik direcht verkocht (ik zag 'm bij Yorcom in Maassluis)

Ik kwam binnen, daar stonden denk 15 kasten, ik zag er 2 (allebei coolermaster)
De ene was helemaal zilver de andere was deze en heb toch deze gekozen ivm inbouwen van dvd-brander/ dvd-speler/ floppy-drive. Zwart is zwart dus dat is lekker makkelijk

(wel heb ik gekozen voor 'n Chameleon DVD-brander en DVD-speler dus ik heb er ook nog zilveren frontjes (en beige) bijgekregen. Mocht ik m'n kast er iets anders uit laten zien, kan ik die erop doen!)

• CLB
  • Niet online

CLB

B_FORCE schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:22:
[...]

Het zit nmlk zo, dat ik (helaas) nu een witte kast heb, en ik heb niet echt zin om een nieuwe dvd brander te kopen voor de goeie kleur, dus ik vraag me nog af hoe ik dat ga doen
Gewoon 'n frontje kopen voor je dvd-brander (of spuiten) of kan dat niet bij elk merk?

Sorry, dat ik m'n bericht hiervoor niet heb ge-edit met dit stukje erbij :+

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 04-10-2005 19:25 ]

• B_FORCE
  • Niet online
maargoed over de coolermaster is heel wat te vinden dus, maar over de rest, kan ik zeer weinig vinden...

Ik vraag me af of die coolermaster niet een groot gat is, met al die kleine gaatjes en stof filters etc./..

One World Concepts

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:48
B_FORCE schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:36:
- 3R System Design Case R202 Li Black
Deze zie ik niet staan bij PCMegastore.nl enkel de R202. Of koop je de R202 Li ergens anders? Want die is wel mooier dan de R202 :P

Ikzelf heb een 3RSystem Air metal silver (die er trouwens vele malen mooier uit ziet in het echt dan op hun foto ;)) en ben er heel er tevreden over. Ik gok dat de andere kasten van 3RSystem ook goed afgewerkt zijn. Compleet geleverd met fans (die ik trouwens vervangen heb door papst fans), 3 CD/DVD covers + een doosje met magnetische schroevendraaier, een boel vijsjes, afstandbusjes en andere benodigheden. Maar nogmaals, ik weet niet of al hun kasten zo zijn want ik heb enkel ervaring met de Air.
Misschien moet je ook eens de andere kasten van 3RSystem bekijken aangezien sommige zowel vooraan als achteraan 120 mm fans hebben. Het voordeel is dat je dan stille fans kan gebruiken die toch veel lucht verplaatsen.

• B_FORCE
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:03:
[...]

Deze zie ik niet staan bij PCMegastore.nl enkel de R202. Of koop je de R202 Li ergens anders? Want die is wel mooier dan de R202 :P

Ikzelf heb een 3RSystem Air metal silver (die er trouwens vele malen mooier uit ziet in het echt dan op hun foto ;)) en ben er heel er tevreden over. Ik gok dat de andere kasten van 3RSystem ook goed afgewerkt zijn. Compleet geleverd met fans (die ik trouwens vervangen heb door papst fans), 3 CD/DVD covers + een doosje met magnetische schroevendraaier, een boel vijsjes, afstandbusjes en andere benodigheden. Maar nogmaals, ik weet niet of al hun kasten zo zijn want ik heb enkel ervaring met de Air.
Misschien moet je ook eens de andere kasten van 3RSystem bekijken aangezien sommige zowel vooraan als achteraan 120 mm fans hebben. Het voordeel is dat je dan stille fans kan gebruiken die toch veel lucht verplaatsen.
Ze verkopen ze ook bij perfectsystem, of cool-prises.
Het zou ideaal zijn als ik er covers bij krijg, want dan hoef ik die niet appart er bij te kopen.

Is dit een beetje robuuste kast, of niet ?

Ik heb het trouwens ook over de 202 Li,
Waar heb je die Air destijds gekocht >?

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 04-10-2005 21:16 ]

One World Concepts

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:48
B_FORCE schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:08:
[...]

Ze verkopen ze ook bij perfectsystem, of cool-prises.
Het zou ideaal zijn als ik er covers bij krijg, want dan hoef ik die niet appart er bij te kopen.

Is dit een beetje robuuste kast, of niet ?

Ik heb het trouwens ook over de 202 Li,
Nogmaals, het was dus wel zo bij de Air :) Over de R202 kan ik niks zeggen.
Maar mijn kast is wel erg stevig ja. Onlangs heb ik twee heel erg goedkope kasten in mijn handen gehad en dat waren net blikken koekendozen :P De zijpanelen kon je gewoon plooien. Met de 3RSystem Air kan je dat dus niet aangezien ze bestaat uit stevig staal. En in combinatie met twee zware zalman koelers en een heel erg zware voeding, voel je dat wel :) Ik heb er in de bovenkant zelfs 2 gaten van 120 mm in gedremeld voor mijn vroegere waterkoeling en de kast is nog even stevig. Dat bewijst genoeg, zou ik zo zeggen ;)
B_FORCE schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:08:
Waar heb je die Air destijds gekocht >?
Ik heb die gekocht bij http://www.caseking.de/ samen met een deel van mijn waterkoelingsspulletjes maar blijkbaar wordt die case daar niet meer verkocht.
offtopic:
Toevallig iemand interesse in een dual radiator? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 04-10-2005 21:22 ]

• B_FORCE
  • Niet online
mm ik heb dingen gelezen over de Coolermaster, en je wordt er niet echt heel blij van. Hij is bijna niet compatible met de meeste front cooler, of fan controllers, hoop geklooi met front paneel etc etc.
Zeer jammer, want het is zeker een mooie kast om te zien.
Ik weet niet of er een nieuwe revisie is, die die problemen niet heeft ?

One World Concepts

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
dit is toch dezelfde case met een iets ander uiterlijk en met voeding?
Casereview @ Casejunkies

Sorry, verkeerde topic

[ Voor 24% gewijzigd door Dennist4 op 05-10-2005 20:50 ]

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• B_FORCE
  • Niet online
niemand anders ervaringen met de andere kasten ?

Aangezien ik de Coolermaster wel mooi vind, maar niet praktisch ben ik toch an et overwegen om deze te laten schieten.

Uiteraart zijn andere kasten (rond de 60 euro of minder) ook welkom :P

Ik ben ook erg beniwud naar die asus kast, ziet er zeer mooi uit, maar de site geeft maar magere info (en heel kleine plaatjes). Iemand een reviewtje, of eigen ervaringen ?

[ Voor 101% gewijzigd door B_FORCE op 06-10-2005 15:59 ]

One World Concepts

Pagina: 1