Toon posts:

Geheugen tellen bij opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Intel Pentium III 550mhz gekocht, met 320mb Ram geheugen (2x 128mb en 1x 64mb) SD-ram pc100..

Als ik de pc aanzet, gaat hij elke mb stuk voor stuk tellen, dit duurt dus enorm lang, en ik vroeg mij af of dit niet anders kon..

wat ik heb gedaan:

- Veel Forums doorzocht
- Bios gerest (met baterij er een paar seconden uit halen)
- geheugen stuk voor stuk plaatsen (1 plaatsen, aan zetten en kijken of het effect had)

Maar dit alles zonder resultaat..
heeft iemand hier ervaring mee? alvast bedankt!
mijn moederbord is een

Intel Corporation SE440BX-2 Motherboard

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ESC drukken?

En in je bios staat ook een funcite dat uit te zetten :)

[ Voor 72% gewijzigd door Erazzzer op 04-10-2005 18:38 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Zoek je BIOS eens af naar Quick Boot :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52
Quick boot aanzetten in de BIOS.
Heeft hij dat niet, dan zit er helaas niets anders op dan het tellen uitzitten. (Of op ESC duwen).

Verwijderd

Topicstarter
esc helpt zo niet.. en in de bios staat de functie Quickboot ingeschakeld..

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59
Wat je ook kan proberen is een BIOS update.. heeft bij mijn DFI CW35-L ook enorm geholpen :) . Moet er wel bij zeggen BIOS update is voledig op eigen risico. Als er iets fout gaat wil in niet aansprakelijk gesteld worden. omdat als het fout gaat kan het zijn dat je je mobo weg kan gooien. Je kan meer vinden over flashen/updaten van bios in het GOT forum.

Suc6

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

Verwijderd

Topicstarter
jah heb ik ook aan zitten denken,
maar inderdaad, als dat mis gaat..

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb op de brakste borden BIOS'en geupdate. Als je het één keer hebt gedaan, doe je het een volgende keer zo weer. Je moet gewoon even over de drempel stappen (heeft bij mij ook een half jaar geduurd, maar het lostte mijn problemen perfect op!). Maar Quick Post zou het hem moeten doen, zoek nog eens wat dieper in je BIOS of je nog iets geheugengerelateerd kan vinden en post dat hier eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan vinden:

(klinkt alsof het met geheugen te maken heeft):

Scan User Flash Area: heb ik op zowel enable en disable geprobeert
L2 Cache ECC SUPPORT: staat op disabled

meer zit er niet echt in over de ram

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat laatst vermelde Enable gezet, en het tellen is op een of andere manier ineens klaar..
bedankt iedereen! _/-\o_

• The__Virus
Vreemd, want dat heeft niet eens wat te maken met het geheugen :), maar met de CPU. Het is de foutcorrectie voor het cache. Maar mooi dat het is opgelost :P.

Verwijderd

The__Virus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
Dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb op de brakste borden BIOS'en geupdate. Als je het één keer hebt gedaan, doe je het een volgende keer zo weer. Je moet gewoon even over de drempel stappen (heeft bij mij ook een half jaar geduurd, maar het lostte mijn problemen perfect op!). Maar Quick Post zou het hem moeten doen, zoek nog eens wat dieper in je BIOS of je nog iets geheugengerelateerd kan vinden en post dat hier eens.
Ik weet het ;) . Uit ervaaring zeg ik dat je het gewoon moet doen als je de goede versie hebt. Ik heb zelfs een super brak Chaintech bord (P3) geflasht. En helaas zonder succes.

• The__Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:57:
[...]

Ik weet het ;) . Uit ervaaring zeg ik dat je het gewoon moet doen als je de goede versie hebt. Ik heb zelfs een super brak Chaintech bord (P3) geflasht. En helaas zonder succes.
Haha WTF die flash deed je samen met mij en was gewoon goed gelukt 8)7 Alleen startte ie de eerste keer nie op, was na een reset verholpen ;).

Verwijderd

danny boot schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:45:
Wat je ook kan proberen is een BIOS update.. heeft bij mijn DFI CW35-L ook enorm geholpen :) . Moet er wel bij zeggen BIOS update is voledig op eigen risico. Als er iets fout gaat wil in niet aansprakelijk gesteld worden. omdat als het fout gaat kan het zijn dat je je mobo weg kan gooien. Je kan meer vinden over flashen/updaten van bios in het GOT forum.

Suc6
agh dat het misgaat heb ik nog nooit mee gemaakt. Ik heb hier thuis meerdere computers staan allemaal hebben ze al een updates gehad maar nog nooit 1 keer mislukt. dus met dat risico zal het egt wel mee vallen schat ik.

Verwijderd

Kijk of er ergens staat Quick POST of Quick Power on self test.

Het kan zijn dat er een reepje gaar is en deze het procces vertraagd, test de pinnetjes in een andere pc of haal er elke keer 1 uit de orginele pc weg.

Heb je een server systeem? Deze tellen "altijd" correct me if i'm worng het gehele geheugen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

't Probleem is allang opgelost hoor ;)

Verwijderd

The__Virus schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:40:
[...]

Haha WTF die flash deed je samen met mij en was gewoon goed gelukt 8)7 Alleen startte ie de eerste keer nie op, was na een reset verholpen ;).
Ik bedoel dat het uiteindelijk niks heeft geholpen.
OC was nog steeds niet mogelijk. (33MHz max. op een P3 1000MHz :P )

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
The__Virus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
beetje off topic maar ik heb dus een keer een pc gehad waar het mis ging en vervolgens moest ik dus een identieke pc de bioschip eruit halen, en die in de pc die brak was zetten, booten ding eruit halen terwijl die aanstond, vervangen door brakke chip en vervolgens flashen:D

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-05 09:53

HeepH

Dope Rapper

hotflashen heet dat, maar dat is voor de echte rambo's

vooral die met rode en blauwe namen hier op tweakers. :P

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1