Toon posts:

CPU stress test (SP 2004) : Small of Large FFTs?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.051 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik wil kijken of mn CPU nog 100% stabiel is na een overclock. Ik gebruik SP 2004 (http://www.softpedia.com/...hmarks/Stress-Prime.shtml).

Welke test kan ik het beste draaien? De een zegt Small FTTs (staat ook stress CPU achter), de andere zegt je moet Large FFTS nemen (staat stress RAM achter? :?)

Wie o wie geeft het verlossende antwoord ;)

EDIT:

Of gewoon blend test om je systeem te testen? . . . Wil gewoon zeker weten dat mn hele systeem 100% stabiel is, that's all 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 18:39 . Reden: Typo's e.d. :P ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Blend test, dat is een test van alles. Ik gebruik hetzelfde programma en ook het programma waarop het gebasseerd is. Het basisprogramma zegt ook bij Blend 'stress test of everything' ofzo. Dus gewoon blend :). Het is misschien aan te raden dit in veilige modus te doen, omdat het nogal veel werkgeheugen kost. In veilige modus draait het namelijk veel beter, omdat het veel minder hoeft te swappen. Is een ervaringstip :D

[ Voor 36% gewijzigd door The__Virus op 04-10-2005 18:55 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Als je wil weten of je hele systeem stabiel is moet je de Blend-test met priority 10 draaien. :)

[Updated spec's]

Verwijderd

Topicstarter
Gaming247 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:55:
Als je wil weten of je hele systeem stabiel is moet je de Blend-test met priority 10 draaien. :)
Waar kan ik een priority instellen? :/

EDIT:

Oooh, in task manager . . . . :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:38 ]

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 11:33
Afbeeldingslocatie: http://vassili.josti.nl/sp2004.PNG

:)

[Updated spec's]

Verwijderd

Topicstarter
Oooh rofl, zo kan t ook :P :>

• F0RMaTC
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 21:19
Gaming247 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:55:
Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn nieuwe setup.
Windows 2003 + SP1 en exchange, nforce3 chipset. Gewoon random hangen :(
Nu heb ik de standaard drivers van msi geinstalleerd en de Blend test gedraaid. Na een half uur dacht ik wel dat het een stabiele setup was. Vanochtend helaas gewoon weer dood :'(

Verwijderd

Topicstarter
Anders schop je even een hééél oud topic omhoog >:) >:)

• F0RMaTC
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 21:19
hehe jah zag het net pas :-)

Ik kreeg deze url van iemand door omdat ik aan het K***** was met mijn machine.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Een half uur is geen stress testen, om te kijken of je geheugen en CPU in orde zijn, hoor je minimaal 12 uur te testen, voordat je mag zeggen dat je pc 100% stabiel is (sommigen zweren zelfs bij 24 uur).

Verwijderd

mwa, dat zeggen ze ja, maar zeg nu zelf, als jij 8 uur getest hebt, kan je er toch wel vanuit gaan dat ie stabiel is voor gebruik. Welke sjaak zit er nu 8 uur lang achter ze pc en dan ook nog is ze cpu op 100% load. Zijn er niet veel denk ik. Overigens heb ik gemerkt dat met Toast, me cpu zeker 3-4 graden warmer word dan als met SP2004. Hoewel Toast, natuurlijk geen goed programma is om je pc te testen, maar wel weer beter voor de temps.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mwa, 12 of 24 uur testen is op zich geen luxe :)

Als je je PC vaak dagen aan hebt staan kom je soms op random crashes die zich bijna nooit voordoen, maar bijv wel als je PC 4 dagen aan staat.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. over hoe je moet stress-testen zijn er echt wel genoeg topics te vinden die een stuk jonger zijn als deze... Verder staat er ook nog wel wat over in de FAQ...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.