[SoB] Flushen onder FreeBSD/Linux

Pagina: 1
Acties:

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(overleden)
Heb een aantal fax door gelezen maar kan nergens antwoord vinden op de volgende vraag:

Kan je met een FreeBSD/Linux text client ook flushen na een poosje gespaart te hebben?
Zoja, hoe?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Onder Windows kun je sparen mbv SBqueue maar volgens mij draait dit niet onder lnux.....

handmatig kan onder windows ook maar da's nogal omslachtig:
1) stop de client als de test op >99.5% is en noteer de k en n waarde (de testtempfile wordt in de sob folder opgeslagen alszxxxxxxx (xxxxxxxx=de n-waarde van de test))
2) begin aan een nieuwe test
3) doe dit zo vaak als nodig is
4) op de dag dat je wilt flushen verander je de k en n waarde in het windows registry (geen idee hoe dit onder linux gaat)
5) herhaal dit voor elke test die je op 99.x % gestopt hebt....

Is een manier van sparen maar op de dag van flushen moet je wel even de tijd nemen om alle test af te maken :)

[ Voor 66% gewijzigd door Frentik op 04-10-2005 19:04 ]

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Verwijderd

Sobq is een java programma dus zou gewoon moeten werken lijkt me.(Mits het compatibale is met de java van freebsd die volgens mij niet door sun zelf wordt uitgebracht) Dus die instaleren en dan je client naar de juiste ip sturen (te wijzigen in je sclient.conf)

Met sobq kun je je werk opsparen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 19:22 . Reden: extra info ]

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
(overleden)
hmm heb net zelf ff wat geprobeerd.. gewoon connection op 0 zetten.
kortom dattie alleen packets blijft halen.. en niet verstuurd.. weet niet of het klopt zoals ik het zo zeg ?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

als ik je goed bergijp heb je in de sclient.conf je connection op 0 gezet ? Daarmee "spaar" je tot het einde van de test daarna verstuurt hij de test als nog naar de server. De enige manieren om echt te sparen is de manier van frentik (alleen is dit voor windows anders dan voor linux) of door sobq te gebruiken.

Om te kijken of er daadwerkijlijk niks meer aankomt kun je op seventeenorbust site kijken deze stats zijn live. of op sob.qik.nl (elk half uur)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 11:43 ]

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
SBQueue draait hier als een zonnetje onder linux. Als je langer wilt sparen dan 1 test moet je echt gewoon SBQueue draaien, al denk ik wel dat de manier van Frentik wel zal werken, ook onder linux. Alleen hoef je daar niet in het register te duiken om die k en n waarden te veranderen. Volgens mij zoekt de linux client gewoon naar een geschikte cache file. Als je die dus moved naar een andere dir zou het moeten werken denk ik.
Maar dat is niet aan te raden, zeker niet nu we secondpass testen aan het draaien zijn, die heb je binnen een paar uur klaar. Dit in tegestelling tot de regulieren teseten waar je wel een paar dagen op kan kauwen.
Mijn advies: installeer java en download SBQueue.

...

Pagina: 1