draadloze router problems

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 19:55
Ik heb sinds kort een laptop met wifi kaartje (sitecom).
Ik heb een draadloze router gekocht (edimax) met extra 4 'vaste' poorten.

buiten de laptop zitten er nog 2 andere PC's in de 'vaste' poorten.
Met alle drie kan ik interneten.
Maar... ik kan wel pop3 post ontvangen maar bij post verzenden, SMTP krijg ik de melding dat de server wel gevonden kan worden maar ik krijg wel een foutmelding en de post word niet verzonden.

Met de 'vaste' PC's kan ik de router wel benaderen (het setup-scherm) maar de laptop kan 192.168.2.1 niet vinden. terwijl ik er dus wel gewoon mee kan internetten.

ik weet het even niet meer....

op alle pc's en laptop zit windows XP

• Artwido
niemand? :'(

Verwijderd

Op de stations die niet werken even helemaal opnieuw beginnen. ipconfig/release en renew doen om zeker te zijn dat het ip vernieuwd word. Reset je router zodat alles standaard staat en begin opnieuw met opbouwen.Ook moet je er dus zeker van zijn dat je in hetzelfde subnet zit. Anders geef alles een vast IP (ook de router in dezelfde reeks)
pc 1 - 192.168.1.2 subnet 255.255.255.0
pc 2 - 192.168.1.3 ,,, ,, ,, ,, ,,
pc 3 - 192.168.1.4 ,, ,, ,, ,, ,,

Kijk of je onderling kan pingen en of je op alle stations ook de router kan pingen.

Daarna eventueel DHCP aanzetten op de router en op de clients.

Nog ff goed gelezen ;) ...het kan ook een soort van conflict zijn tussen je wired en wireless kaart. Dus ff 1 van de 2 uitzetten en dan testen (wired en wireless).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 13:20 ]

• Artwido
:P ik ben er al achter hoe deze problemen veroorzaakt werden.....

ik zat op het netwerk van mijn buurman. :X

vandaar dat ik mijn router niet kon benaderen en de post niet verzonden wilde worden door de andere provider.

Alles werkt nu wel, zit op mijn eigen netwerk... beveiligd met wep en gelijk mac-adres van netwerkkaartje in de router gezet. want stel je voor dat mijn buurman hetzelfde gaat doen. :P

maar in iedergeval bedankt voor je tips woodywood.

[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 06-10-2005 16:08 ]

Verwijderd

Heel merkwaardig. Toen ik je probleem las en nog niet de oplossing gelezen had, dacht ik: "Misschien zit Artwido op het onbeveiligde netwerk van zijn buurman te internetten." Ik wou het posten aan jou om het jou te laten checken. Toen ik verder las zag ik de oplossing van jou.
Het netwerk van de buurman is zeker onbeveiligd? Anders kan je namelijk geen post ontvangen(verbinding met het internet van de buren hebben). Jouw buurman zou niet op jouw netwerk gaan aangezien die er niet zoveel verstand van heeft, omdat zijn netwerk geen WAP of WEP beveiligingencryptie heeft. Dom |:( Je hebt nu je netwerk wel heel veilig gemaakt door je MAC-adres in de router te filteren en een Wep erop te zetten. :*)

• Artwido
het netwerk van mijn buurman is idd niet beveiligd.
Ik weet ook niet of ik hem dat wel ga vertellen want een extra internet-verbinding is wel handig eigelijk. ;)
Pagina: 1