Toon posts:

Passen in een Abit Fatal1ty mobo, 2 ASUS 7800TOP kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten kijken naar de beste standaard overgeklockte 7800 gtx. Na verschillende reviews te hebben gelezen ben ik tot de conclusie gekomen dat de Asus TOP variant het beste uit de resultaten komt.
Omdat deze kaart standaard is overgeklockt zit er een grotere koeler op. Nou wil ik dit mobo kopen;
Abit Fatal1ty AN8 SLI, met die 2 Asus kaarten. Maar nu is mijn vraag of dit wel kan. Deze vraag is tot stand gekomen door dit stukje;

"We needed the extra space between the slots due to the larger than normal coolers on the ASUS cards. Keep in mind the coolers are larger than usual (much wider than reference cards) so make sure if you’re going to be running SLI, your motherboard will properly fit both cards."

"When installing the cards onto a DFI nForce 4 SLI board we found that the gap between the two PCI-E slots did make it quite difficult to have the cards running in SLI. We physically had to bend them together and place the bridge on it which is something you really don’t want to be doing, at all. While this would be a problem if the A8N SLI Premium was a bad board, it isn’t and is quickly entering the hearts of many enthusiasts thanks to the fanless design, removal of the SLI selector and a lot of the little bugs being removed that were found in the A8N-SLI."

Bron: http://www.tweaktown.com/...pe=review&dId=808&dPage=1

Ik heb gezocht naar de afstanden tussen de 2 slots, maar heb niets gevonden.

Kan iemand mij misschien vertellen of ik nu dus voor de ASUS sli Premium moet gaan of de Abit Fatal1ty?

Dus zit er op de Abit variant genoeg ruimte tussen de kaarten>

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Met de fatal1ty heb je net zoveel ruimte als met de DFI, 1 dus. Op de Asus heb je er 2 sloten tussen. Dus voor SLI is de Asus het makkelijkst, alleen begrijp ik in de eerste plaats niet waarom je SLI wil draaien. Het levert weinig voordeel, gebruikt veel meer stroom, genereert meer hitte, kost je een vermogen. Het is alleen stoer om te hebben, niet praktisch. Koop gewoon over een aantal jaren met het geld dat je je nu bespaart, een nieuwe TOP kaart.

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 13:45

krouwen

Hardware Enthusiast

Wil je een 7800GTX in SLI kun je elk SLI moederbord (mits goede plaats van Northbridge etc.) kiezen.

Wil je een 7800GTX TOP-editie in SLI moet je een Asus (A8N-SLI) nemen, anders heb je idd niet genoeg ruimte tussen de 2 sloten door de dubbelslots koeler.

• The__Virus
Je hebt wel ruimte genoeg, maar dan ook net. Dat is het probleem. Want in principe heb je gewoon 2 slots tot je beschikking staan.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Trouwens, neem je de TOP editie dan wordt die hitte gelijk de kast uit geblazen; dus het argument van genereerd veel meer hitte, geldt niet in je kast. Dat je kamer wat warmer wordt; boeie.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:49
^Dat maakt wel degelijk uit, of het nou in je kamer 10 graden is of 20 graden, dat is een wereld van een verschil, ook voor je computerkast! ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:19
toch mooi om te zien dat er nog steeds mensen ECHT in sli geloven :)

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

Wat zeuren jullie nou: als ik het geld had kocht ik ook 2x een 7800TOP in sli, en ik denk dat iedereen dat wel zou willen...

edit: Maar is het geen idee om voor waterkoeling te gaan met zo'n set-up? Waarschijnlijk kun je dat nog wel verder overclocken ook.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:00 ]

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Dat slaat idd nergens op. Sli gaat in de toekomst nog veel aandacht trekken.

Ik denk dat het probleem met sli is dat games er nog niet super voor zijn gemaakt.
Je zou het daardoor kunnen vergelijken met Dual core, wat nu ook nog geen nut heeft.
Er zijn bijna geen applicatie die echt vol gebruiken ervan en dat moet ook nog gebeuren met SLI.

2 top kaarten in SLI ==> cker flexe keuze (zoek wel een cpu die dat kan trekken :D)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
batman73 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:54:
Dat slaat idd nergens op. Sli gaat in de toekomst nog veel aandacht trekken.

Ik denk dat het probleem met sli is dat games er nog niet super voor zijn gemaakt.
Je zou het daardoor kunnen vergelijken met Dual core, wat nu ook nog geen nut heeft.
Er zijn bijna geen applicatie die echt vol gebruiken ervan en dat moet ook nog gebeuren met SLI.

2 top kaarten in SLI ==> cker flexe keuze (zoek wel een cpu die dat kan trekken :D)
ik vind sli prima, maar dat regeltje hierboven :o ,

geloof me , sli verdwijnt vanzelf, net als alle andere 'dual' producten (cpu's, 3d add-on kaarten, etc)

Verwijderd

geloof me , sli verdwijnt vanzelf, net als alle andere 'dual' producten (cpu's, 3d add-on kaarten, etc)
offtopic:
Feit is dat het steeds moeilijker word om een enkele core meer prestaties te geven, logisch gevolg is dus schaalvergroting / meer cores

• The__Virus
Dual core never dies, dat worden alleen maar meer cores. Maar in SLI zie ik nog steeds geen heil. Ik zie meer in Dualcore-GPU's, das in principe voordeliger (als ze mainstream worden, niet wat Asus nu op de markt gaat brengen), zorgt voor minder vertraging en het zal minder stroom verbruiken. SLI is gewoon een marketingterm, er is maar weinig voordeel uit te behalen. Je kan beter het geld wat je op een extra graka bespaart, op de bank zetten en over een jaar een nieuw topmodel kopen. Weet zeker dat die sneller is dan die 2 kaarten samen (3Dmark05 daargelaten, ik heb het over reallife performance, geen statische benchmarks, dat geeft een vertekend beeld).

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

The__Virus schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:57:
Dual core never dies, dat worden alleen maar meer cores. Maar in SLI zie ik nog steeds geen heil. Ik zie meer in Dualcore-GPU's, das in principe voordeliger (als ze mainstream worden, niet wat Asus nu op de markt gaat brengen), zorgt voor minder vertraging en het zal minder stroom verbruiken. SLI is gewoon een marketingterm, er is maar weinig voordeel uit te behalen. Je kan beter het geld wat je op een extra graka bespaart, op de bank zetten en over een jaar een nieuw topmodel kopen. Weet zeker dat die sneller is dan die 2 kaarten samen (3Dmark05 daargelaten, ik heb het over reallife performance, geen statische benchmarks, dat geeft een vertekend beeld).
Je snapt er echt helemaal niks van he. 2 videokaart systemen bestaan al lange tijd maar zijn lange tijd ook weer weg geweest. Nu heb je nog niet heel veel baat bij SLI omdat een single 7800GTX al heel snel is. Kijk je naar benchmark dan zie je gewoon dat een SLI systeem op 1600*1200 en AF en AA gewoon een stuk sneller is. Dit geeft al automatisch aan dat wanneer je toekomstige games gaat spelen met een SLI systeem, het zeker een stuk prettiger speelt met een SLI systeem en alles op high + AA en AF

Je zegt nu wel Dualcore-GPU's zijn veel interesanter, maar ook met een Dualcore-GPU 3D-kaart kun je in de toekomst natuurlijk SLI gebruiken (4 cores). Wil je gewoon het beste van het beste en heb je geld teveel, dan is SLI gewoon echt geen slechte keuze.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
batman73 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:54:
Laat die er nu nog niet zijn. :)
Met een 7800 GTX TOP SLI op een FX-57 is de cpu nog de bottleneck.
Terwijl die wel de gaming cpu is op dit moment. :)

Tuurlijk heeft het nut om SLI te gaan draaien, zeker met zware games a la BF2, FEAR...

• The__Virus
krouwen schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:35:
[...]

Je snapt er echt helemaal niks van he. 2 videokaart systemen bestaan al lange tijd maar zijn lange tijd ook weer weg geweest. Nu heb je nog niet heel veel baat bij SLI omdat een single 7800GTX al heel snel is. Kijk je naar benchmark dan zie je gewoon dat een SLI systeem op 1600*1200 en AF en AA gewoon een stuk sneller is. Dit geeft al automatisch aan dat wanneer je toekomstige games gaat spelen met een SLI systeem, het zeker een stuk prettiger speelt met een SLI systeem en alles op high + AA en AF

Je zegt nu wel Dualcore-GPU's zijn veel interesanter, maar ook met een Dualcore-GPU 3D-kaart kun je in de toekomst natuurlijk SLI gebruiken (4 cores). Wil je gewoon het beste van het beste en heb je geld teveel, dan is SLI gewoon echt geen slechte keuze.
Ja maar wie heeft er nou een TFT die een resolutie van 1600x1200 kan? Bijna niemand... En een enkele kaart kan ook prima 1280x1024 op hoogste instellingen draaien, doe ik zelfs met mijn enkele 6600GT! Kijk dat ik 10FPS mis, dat begrijp ik. Maar nu is het gewoon perfect speelbaar (80FPS gemiddeld), dus waarom je scheelbetalen als je met minder ook prima kan? En als SLI een MUST is, dan zal NVidia heus wel zelf met Dual-core kaarten komen. Dus jij snapt het zelf niet, want je zegt zelf dat SLI er al vaker is geweest en ook weer weg is gegaan! Hierboven staat precies dezelfde gedachte over de huidige generatie SLI.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 05-10-2005 15:12 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:27
Imho is een 2x7800 setup geldverspilling aangezien je CPU het toch niet vol gaat trekken :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:59:

edit: Maar is het geen idee om voor waterkoeling te gaan met zo'n set-up? Waarschijnlijk kun je dat nog wel verder overclocken ook.
De Koeler op de Asus kaart is al zeer goed te noemen. Natuurlijk is waterkoeling beter, maar verder overklocken :/ ... Volgens mij is dit de max. als je OOK stabiliteit meerekent.

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ricardo87 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:16:
Imho is een 2x7800 setup geldverspilling aangezien je CPU het toch niet vol gaat trekken :/
Je CPU zal het inderdaad niet gaan trekken qua aansturing van data, maar kijk je naar opties als Shaders en AA + AF die gpu afhankelijk zijn dan heb je zeker baat bij een SLI systeem.

Speel je op 1280 * 1024 met AF en AA en alles op high dan denk ik dat je er zeker baat bij zal hebben in opzicht van meer FPS. Dat het geldverspilling is? Als je genoeg geld hebt en je bent een die-hard, why not?

NB: Wat ik bedoel met dual cards is er al geweest, er was in de tijd van 3Dfx ook dubbele videokaart oplossingen mogelijk, bijv bij de Voodoo2, waar je 2 PCI VGA kaarten kon laten samenwerken. Dus dit is zeker niet iets nieuws.

[ Voor 16% gewijzigd door krouwen op 05-10-2005 17:14 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Waarom moet dit weer uitlopen op iets totaals off-topic. Als die jongen twee van zulke kaarten wil dan neemt hij twee van zulke soort kaarten! Hij vraagt ook niet of het zinvol is :)

Je weet nu uit de review dat de Asus A8N SLI Premium geen enkel ruimteprobleem heeft met deze twee kaarten, dit dankzij de twee insteeksloten tussenruimte daar waar veel andere borden slechts één insteeksklot de ruimte hebben. Dan kun je dus voor dit uitstekende bord gaan (of z'n opvolger A8N32-SLI of een van z'n huidige SLI broertjes die ook allemaal twee insteeksloten de ruimte hebben) of tegen hetzelfde gedoe oplopen als de reviewers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• J-air
Ricardo87 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 15:16:
Dit punt is op dit moment het mooiste om te horen. Als je bijvoorbeeld nu al sli hebt met bijv. 2 7800 Gtxjes heb je standaard in alle topspellen 100 fps (of meer). Nu is dus het voordeel dat als je er over een jaar een betere cpu indouwd, je nog steeds in alle Topspellen 100 Fps hebt (omdat dan misschien de cpu niet meer de bottleneck is, of net).

Daarom is er tussen de oude Topkaart (6800 U) en de nieuwe (7800 GTX) een groot verschil, namelijk de ene had zelf een bottleneck, de andere heeft er zelf nog geen.

Dus over een jaar is het nog handig een 2x 7800 GTx te kopen

• The__Virus
Maar wat heb je aan 100+FPS als je scherm (TFT 60Hz) toch niet meer dan 60 beelden per seconde aankan?

• J-air
Omdat je 100 fps gemiddeld heb Dus als er bij jou CS potjes 60 fps staat kan dit beteken soms 40 fps en soms 80 fps, bij 40 fps zal het dus minder snel weergeven worden, als je gemiddelt 100 fps hebt dan liggen die downs een stuk hoger Bijv soms 80 fps en soms 120 fps.

En dan nog een Tft kan wel 75Hz aan en een zo soepel mogelijk fps is wel zo fijn voor het verslaafde game oog
Pagina: 1