Toon posts:

[2003] Streaming server - buffertijd verkleinen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben we een windows media streaming server die draait op w2k3. Alles werkt hier prima aan, alleen is het de bedoeling om filmpjes te streamen naar net-players ( settop-boxen). Op deze boxen draait windows CE met mediaplayer 9. De filmpjes spelen wel af maar er is een buffer tijd van z'n 5 a 6 seconde, alle filmpjes die ik via een externe server laadt beginnen direct met spelen. Ik heb overal gezocht maar kan niet vinden hoe ik iets kan aanpassen om dit proces te versnellen. Ook heb ik filmpjes in alle soorten en maten, bitrates, resoluties, etc geprobeerd maar hij blijft op die zelfde buffer tijd hangen. Weet iemand hoe je het een en ander kan aanpassen waardoor dit versneld kan worden? Of kan dat gewoonweg niet met windows streaming server?

mvg

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
Waarom zou je de buffer willen verkleinen? Het voorkomt juist schokken e.d. doordat andere gebruikers ook op internet zitten. Miss. zit er een optie in WMP om de bufferlengte in te stellen, kan het helaas niet voor je bekijken omdat ik WMP heb geblokkeerd (irritant programma, startte altijd op als ik een hotkey van mn toetsenbord gebruikte, terwijl hij volgens windows al verwijderd was en niet als de standaard speler stond ingesteld).

Verwijderd

Topicstarter
het gaat met niet gelijk om de buffer te verklienen, maar alles wat niet van onze server afkomt start wel gelijk, en vanuit onze server duurt het gewoon veel langer. Ook deze filmpjes die gelijk laden gaan niet schokken, in andere woorden: De server waarop deze films staan is dus anders geconfigureerd waardoor deze sneller laden, Ik wil er dus achter komen wat ik moet doen om op onze server het zelfde te bereiken.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:59
OK nu begrijp ik het, ik dacht dat het aan de clientside lag. Het zou natuurlijk kunnen liggen aan de beschikbare bandbreedte. Wat voor verbinding ligt er tussen de server en de client?

Verwijderd

Topicstarter
100 mbit lijn flat. Maar ook als ik intern Stream is het langzamer. Zou het ook zo kunnen zijn dat ik verkeerd aan het zoeken ben en dat het probleem ergens in de sisco zit ofzo?