Ik heb mijn computeronderdelen (ongeveer 4 jaar oud) in een nieuwe kast gezet. Ik heb verder een tv kaart en een dvd-brander in plaats van een cd-rom speler op mijn moederboard bijgeplaatst. Nadat ik dit alle had gedaan en de drivers voor de tvkaart had geïnstalleerd leek alles goed te gaan. Na een half uur computeren viel mijn pc uit. Daarna geprobeerd opnieuw op te starten. Het opstarten werd steeds willekeurig (althans zo leek het) afgebroken soms na een seconde en soms kon ik nog gewoon in windows komen. Vervolgens heb ik mijn tv-kaart en de bijbehorende drivers er weer afgehaald. Op een gegeven moment heb ik mijn harde schijven los gehaald en knoppix via mijn dvdspeler gedraaid. Dit ging allemaal prima. Toen ben ik gaan testen met mijn harde schijven (1 Western digital 80 GB en 1 Maxtor 60 GB). Op de Maxtor staat windows en als ik deze als enige op mijn moederboard aansluit start windows zonder problemen op. Als ik de Western Digital aansluit dan gaat het mis en stopt de pc na een tijdje. De harde schijven heb ik op een andere pc getest en deze zijn prima in orde. Ik heb een andere harde schijf van een andere pc ook aangesloten en ook toen viel mijn pc na een tijdje uit (net als met de Western Digital). De IDE kabels heb ik op alle mogelijke manieren proberen aan te sluiten op de hardeschij(f)(ven). Dus combinaties met aansluiting via het einde en het midden van een IDE-kabel en de 2 plaatsen waar ik IDE kabels kan aansluiten op het moederboard.
Ik ben uiterst voorzichtig omgegaan met het materiaal en voorheen heeft de pc prima gewerkt. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er mis is of wat er kapot is?
Ik ben uiterst voorzichtig omgegaan met het materiaal en voorheen heeft de pc prima gewerkt. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er mis is of wat er kapot is?