Toon posts:

Geen geluid in de gemaakte opnamen, Hauppage PVR 350

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een videocamera met een S-video en een audiokabel in de lijningang aan de Hauppage PVR 350 aangesloten. De instellingen voor audio in WinTV2000 en de lijningang van je geluidskaart heb ik geselecteerd heb als opnamebron. Nu hoor ik heel weinig geluid van de camera en krijg een heel storend geluid uit de geluidsboxen. Als ik de audiokabel van de camera op de microfoon ingang van de geluidskaart aansluit heb ik wel goed geluid, maar hierbij neemt WinTV 2000 het geluid niet van op.
Ik heb het forum van hauppage.tv geraadpleegd, geen reaktie teruggekregen.....
Weet er iemand met welk programma ik nu wel kan gebruiken?

Alvast bedankt,

Frank.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:23:
Hallo

Ik heb een videocamera met een S-video en een audiokabel in de lijningang aan de Hauppage PVR 350 aangesloten. De instellingen voor audio in WinTV2000 en de lijningang van je geluidskaart heb ik geselecteerd heb als opnamebron.
Ik denk dat je de verkeerde opname bron selecteert.... zoals je het neerzet selecteer je de opname bron van je geluidskaart en sluit je hem aan op de tv-kaart..... Volgens mij moet je kiezen als audio opname bron "Wintv wave" als je tenminste de audio aansluit op de tv kaart.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:32:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde opname bron selecteert.... zoals je het neerzet selecteer je de opname bron van je geluidskaart en sluit je hem aan op de tv-kaart..... Volgens mij moet je kiezen als audio opname bron "Wintv wave" als je tenminste de audio aansluit op de tv kaart.
Op de forum van hauppage staat letterlijk:

Wanneer er wel beeld op de monitor verschijnt, maar er is geen geluid hoorbaar, controleer dan de volgende zaken :

- Is de meegeleverde doorluskabel voor het geluid (2 x 3,5mm jack) verbonden met de line-out van de WinTV kaart, en de line-in van de geluidskaart ?
- Is in de Windows volume regeling het vinkje voor dempen bij Line-in NIET aangevinkt?
- Staat de volumeregelaar voor line-in niet op de minimale stand?
- Is de mute/dempen knop in WinTV niet geactiveerd ? Deze bevindt zich onder de volume regelaar links op het scherm)

Wordt er wel geluid weergegeven in de TV modus, maar ontbreekt geluid in de gemaakte opnamen, controleer dan in de instellingen voor audio in Wintv2000 of de lijningang van je geluidskaart geselecteerd hebt als opnamebron.

Controleer verder in de Volumeregeling van Windows (zie hierboven) of de Lijningang is geselecteerd als opname bron (Opties->Eigenschappen en dan Opname selecteren) en of de betreffende volume regelaar open staat

Ik heb al vanalles geprobeerd.......

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 16:42 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:40:
[...]

- Is de meegeleverde doorluskabel voor het geluid (2 x 3,5mm jack) verbonden met de line-out van de WinTV kaart, en de line-in van de geluidskaart ?
Ja, ok maar als je die 2 kabeltjes heb aangesloeten dan kun je je camera toch niet meer op je tv-kaart aansluiten ?? Ik zou ff goed kijken waar je je geluidskabel hebt in gestopt, zit die in de geluidkaart (lijn-in) dan moet je die selecteren, zit die in je tv-kaart dan zul je die moeten selecteren...

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:23:
De instellingen voor audio in WinTV2000 en de lijningang van je geluidskaart heb ik geselecteerd heb als opnamebron.Frank.
Je geluidskaart wordt helemaal niet gebruikt voor opnames met de PVR350 kaart, alleen voor weergave.
Controleer dus dat zowel beeld als geluid van je camera aangesloten ziin op juiste ingangen van de PVR350.
Er valt verder ook weinig in te stellen, alles wordt verder door de hardware van de PVR350 gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

Je geluidskaart wordt helemaal niet gebruikt voor opnames met de PVR350 kaart, alleen voor weergave.
Controleer dus dat zowel beeld als geluid van je camera aangesloten ziin op juiste ingangen van de PVR350.
Er valt verder ook weinig in te stellen, alles wordt verder door de hardware van de PVR350 gedaan.
Ik heb de audiokabel van de camera rechtstreeks verbonden aan de line-in van de PVR-kaart. Als ik bij de Nforce bedieningspaneel de balans van de linkerbox verlaag naar NUL, hoor ik in de rechtse box goed geluid. Hoe kan ik het zo instellen dat ik aan de linkse kant ook goed geluid hoor? Het opgenomen MPEG bestand is tevens niet goed van geluidskwaliteit. S-video kabel is ook rechtstreeks verbonden vanuit de camera met de PVR 350. Beeld is perfect

Groeten,

Frank.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 22:06 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:49:
[...]
Als ik bij de Nforce bedieningspaneel de balans van de linkerbox verlaag naar NUL, hoor ik in de rechtse box goed geluid. Hoe kan ik het zo instellen dat ik aan de linkse kant ook goed geluid hoor?
Das met mijn stereo ook zo ...... 8)7 Als ik links op nul zet komt er uit de rechterbox geluid, raar.....

Maar alle gekheid op een stokje, heb je geen brakke geluidskabel, want daar begint het wel op te lijken..

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:39:
[...]

Das met mijn stereo ook zo ...... 8)7 Als ik links op nul zet komt er uit de rechterbox geluid, raar.....

Maar alle gekheid op een stokje, heb je geen brakke geluidskabel, want daar begint het wel op te lijken..
Het is een nieuwe geluidskabel.... Als ik de geluidskabel in de microfooningang van de geluidskaart stop heb ik wel goed geluid, hierbij lukt het me niet om het geluid op te nemen. De geluidskabel moet perse in de line-in van de Hauppage PVR 350.

Frank

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:31
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:40:
[...]

Wanneer er wel beeld op de monitor verschijnt, maar er is geen geluid hoorbaar, controleer dan de volgende zaken :

- Is in de Windows volume regeling het vinkje voor dempen bij Line-in NIET aangevinkt?
- Staat de volumeregelaar voor line-in niet op de minimale stand?
- Is de mute/dempen knop in WinTV niet geactiveerd ? Deze bevindt zich onder de volume regelaar links op het scherm)

Wordt er wel geluid weergegeven in de TV modus, maar ontbreekt geluid in de gemaakte opnamen, controleer dan in de instellingen voor audio in Wintv2000 of de lijningang van je geluidskaart geselecteerd hebt als opnamebron.

Controleer verder in de Volumeregeling van Windows (zie hierboven) of de Lijningang is geselecteerd als opname bron (Opties->Eigenschappen en dan Opname selecteren) en of de betreffende volume regelaar open staat

Ik heb al vanalles geprobeerd.......
Dit is de aansluitmethode voor niet pvr kaarten. Jij moet alles (S-Video plus de audiokabel) aansluiten op de line-in van de hauppauge kaart.
In WINTV moet je als audiorecording sourve de WINTV-mixer kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
leonbong schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 11:34:
[...]

Dit is de aansluitmethode voor niet pvr kaarten. Jij moet alles (S-Video plus de audiokabel) aansluiten op de line-in van de hauppauge kaart.
In WINTV moet je als audiorecording sourve de WINTV-mixer kiezen.
Heb ik allemaal al geprobeerd. Alleen maar slecht geluid.....

Groeten

Frank

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Is het geluid wel goed als je normaal TV kijkt met die kaart?

Je kunt eventueel een andere A/V bron proberen? (VCR/Tuner)

Verder valt er helemaal niets in te stellen met die PVR350 kaart voor de audio opname.

• No13
  • Laatst online: 20-02 09:14

No13

/me was here

Als je alles op je PVR aansluit krijg je dus maar door 1 speaker geluid (mono?)

Is het niet zo dat je microfoon ingang van je mobo ook meestal mono is?

Is je camera wel stereo?

Of dwaal ik nu af en heeft dit er niets mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:53:
Is het geluid wel goed als je normaal TV kijkt met die kaart?

Je kunt eventueel een andere A/V bron proberen? (VCR/Tuner)

Verder valt er helemaal niets in te stellen met die PVR350 kaart voor de audio opname.
Ja, bij de TV is het geluid normaal. Ik heb alle instellingen al geprobeerd.

Audio Mixer Input = Lijningang (kan kiezen tussen Hoofdvolume, Wave, Midi, Aux, CD audio, Microfoon, lijningang, WinTV wave)

WinTV settings >Tabblad Movies > Quality Level > selecteer ik DVD standaard Play, hier krijg ik bij Advanced 3 tabbladen waar ik video en audio kan aanpassen.... maar de audio instellingen kan ik niet veranderen naar stereo.

Frank.

To configure the MPEG Quality Level, click on the PREF button
(Preferences menu) on WinTV2000, then Capture and then on the
MPEG tab.
Here are the video formats:
MPEG-1: VCD
MPEG-2: 2.0MB/sec (Full D1)
MPEG-2: 2.0MB/sec (Half D1)
MPEG-2: 12.0 MB/sec (Full D1)
MPEG-2: 12.0 MB/sec (CBR)
DVD Standard Play: Datarate 8.0Mb/sec, 720x480, 48.0 kHz stereo
DVD Long Play: Datarate 6.2Mbits/sec, 720x480, 48.0 kHz stereo
DVD Extra Long Play: Datarate 4.4Mbits/sec, 720x480 48.0 kHz stereo
SVCD Standard Play: Datarate 2.5Mbits/sec, 480x480 pixels
Note: CBR is constant bit rate, VBR is variable bit rate.
For creating Video CD’s for playback on your home DVD player, chose
the MPEG-1 VCD format. If you would like to burn a DVD ROM, chose
DVD Standard Play, DVD Long Play, DVD Extra Long Play.
If you have a fast PC and would like the best video image quality, chose
MPEG-2 12.0MB/sec. If you have a slower PC, try the MPEG-2
2.0MB/sec format.
Once chosen, the format is set for both the Pause and Record modes.
You can change the format between recordings or after you have exited
Pause mode, but the format cannot be changed while Recording or
while in the Pause mode.
Pagina: 1