Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW]Gemuteerd Winkelmandje

Pagina: 1
Acties:

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37
Toen ik net op Tweakers.net in mijn winkelmandje keek was deze helemaal overhoop gehaald.
Van alles dat een dag geleden nog in mijn winkelmandje zat zit er nu niet meer in of is veranderd. :?

Zo had ik bijvoorbeeld 2 Maxtor HD's in mijn mandje, nu zijn het ineens 2 Hitachi's. Een 4000+ San Diego is veranderd in een 3800+ Manchester en er zit ineens 1GB geheugen meer in. Verder is een Antec Solution veranderd in een Antec Sonata en is een NEC brander veranderd in een Lite-On.

Hoe is het mogelijk dat ineens alle spullen in mijn winkelmandje verdwenen of veranderd zijn?

Er is niemand anders die van mijn account gebruik maakt en niemand kent mijn wachtwoord.
Ik gebruik Firefox 1.0.7

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 01:14
ik zou zeggen: log uit en log weer aan, miss stond je nog ergens ingelogd, welke je vergeten was, en heeft er iemand onwetend op je account gewerkt

• Robbbert
coller schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:39:
ik zou zeggen: log uit en log weer aan, miss stond je nog ergens ingelogd, welke je vergeten was, en heeft er iemand onwetend op je account gewerkt
Heb ik al geprobeerd, daar ligt het niet aan.

• Robbbert
Nu ik nog eens goed naar mijn winkelmandje kijk zie ik dat alleen de goedkope producten (< € 30,-) zijn verdwenen.

De duurdere producten zijn licht veranderd. Dus bijvoorbeeld net als gisteren TwinMos PC3200 CL2.5 geheugen, maar nu ineens 2x 1GB inplaats van 2x 512MB. En nog steeds 2 HD's van 250GB, maar inplaats van Maxtor is het nu Hitachi.

En nee, ik heb dit niet in een dronken bui zelf veranderd en ik heb geen last van een dubbele persoonlijkheid :P

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Dergelijke "bewuste" productmutaties gebeuren niet vanzelf. Aangezien jezelf de producten niet hebt aangepast heeft iemand anders dit heeft gedaan, iemand die toegang tot je account heeft bemachtigd.

Het beste kun je een nieuw password opvragen en er daarna voor zorgen dat niemand anders toegang tot je account kan bemachtigen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Winkelmandje wordt opgeslagen in een cookie, niet in je profiel. Accountkaping heeft daar dus niets mee te maken.
Wel is het gevolg dat je winkelmandje gelinkt is aan een bepaalde browser op een bepaalde PC; als je een andere browser opstart of een andere PC gebruikt heb je in feite een ander (of leeg) winkelmandje.

Intentionally left blank

• Robbbert
- Ik ben de enige die onder mijn account kan inloggen.
- Ik log alleen in op mijn eigen PC en niemand anders heeft toegang tot mijn PC.
- Niemand weet mijn wachtwoord, onmogelijk te raden, bestaat uit meer dan 6 tekens en ik heb het ook nergens opgeschreven.
- Mijn computer is 100% clean, Kaspersky vindt niks, MS antispyware vind niks, geen rare rotzooi aanwezig, enz. enz.
- Ik heb laatste versie Firefox 1.0.7
- Als ik wachtwoorden intik zit ik eigenlijk altijd alleen en is er niemand die mee kan gluren.

Dus het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat er iemand op mijn account heeft ingelogd. En waarom zou iemand dan alleen in mijn winkelmandje lichte veranderingen aanbrengen inplaats van mijn hele account te verneuken?

Zou het misschien een bug kunnen zijn of iets met cookies te maken kunnen hebben?

Wat ik verder nog opgemerkt heb is dat mijn status sinds gisteren veranderd is van Wannabe naar Tweakeroid. En internetten doe ik alleen met Firefox, ik gebruik nooit een andere browser.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Als je naar http://tweakers.net/pricewatch/?Action=Bestelling dan heb je daar een kopje "Inhoud winkelmand exporteren / importeren"
Zou je hier de url kunnen posten die achter de tekst "URL onder deze link" hangt?

Intentionally left blank

• Robbbert
crisp schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:30:
Als je naar http://tweakers.net/pricewatch/?Action=Bestelling dan heb je daar een kopje "Inhoud winkelmand exporteren / importeren"
Zou je hier de url kunnen posten die achter de tekst "URL onder deze link" hangt?
http://tweakers.net/ext/p...%2C68540%2F2%2C119727%2F1

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De produkt-id's in die link (en dus in de cookie) kloppen met de beschrijvingen, dus het is niet zo dat er random verkeerde omschrijvingen worden getoond. Blijft dus de vraag waarom de data in je cookie is veranderd.
Ik heb nog even nagekeken met de laatste Best Buy Guide waarin ook links staan om alle onderdelen van een systeem naar je winkelmandje te kopieëren (waarmee je dus je winkelmandje overschrijft), maar dat komt niet overeen.
Produkt id's wijzigen doorgaans niet, en het is wel heel toevallig dat het soort componenten wel hetzelfde is gebleven - een glitch lijkt dus uitgesloten.

Eea lijkt bewust te zijn gewijzigd, en dat moet dan wel op jouw computer zijn gedaan; een andere verklaring kan ik niet verzinnen...

Intentionally left blank

• Robbbert
Bedankt voor alle reacties :)

Ik hoop dat dit eenmalig was en niet vaker gaat voorkomen. Maar het blijft nog steeds een raadsel hoe dit zomaar is veranderd. :?
Pagina: 1