Dat zeg ik helemaal niet, wat beter lezen he.
Service Pack 2 voor Windows XP heeft verbeterde support voor die hardware. Zonder software (drivers e.d.) kun je zo weinig met je hardware. SP1 had al USB2.0 support maar dat liep niet helemaal lekker.
Daar had men dan een patch voor en die zit dus al in SP2. Daarnaast zitten er nog meer fixes m.b.t. USB2.0. Kortom, het gaat hier dus om de implementatie van USB2.0 in Windows en dat heeft dus geen ene moer te maken met hardware.
Zie ook de lange lijst van fixes van SP2, daar staat het tussen

Omdat je dan waarschijnlijk iets dusdanig in hebt gesteld dat hij in 1 seconde meer dan 50 connecties opzet. Waarom je dat uberhaupt zou willen is mij een raadsel. Het is ook niet fijn voor je netwerk en het kan ook duiden op een stukje malware (virus, trojan, spyware, etc.) omdat die dat rare gedrag ook vertonen. Op die wijze kun je bepaalde zaken makkelijk lam leggen (zoals iemands internet verbinding). Men dacht dat het kwam door P2P applicaties maar die zijn het echt niet.
Het enige wat je nu ziet is het aantal meldingen in het logboek, verder merk je er absoluut niets van.
Die patch draaien is leuk, maar het doet verder niets behalve dan dat je die meldingen niet meer ziet in het logboek. Je zou dus dat loggen van die connecties ook gewoon middels een patch kunnen uitschakelen, niemand die het verschil merkt, echt niet.
Waarom staan die meldingen dan in het logboek? Omdat Microsoft die limiet heeft ingesteld in de strijd tegen die malware. Dan is het wel handig om het te loggen zodat je snel malware symptomen kunt opsporen. Loggen die je dus om na te kunnen gaan wat er mis gaat of waar iets mis is gegaan, dus waarom dan ook niet bij dit punt?
[...]
Windows blijft dan nog maanden zeuren dat automatische updates uitstaat en waarschuwen, en dat kan je niet uitzetten. Het is irritant. Zelfde als je updates negeert trouwens, die blijft AU dan ook nog 100x voorstellen, bloody Windows, ik wil ze niet, snap dat dan.
Dan moet je eens wat verder kijken in dat Security Center. De optie om steevast te blijven waarschuwen als je geen virusscanner/firewall hebt (of als hij niet herkend wordt) en dat je updates niet op automatisch staan is terug te vinden in dat Security Center en gewoon uit te vinken.
Hoe ik dat weet? Om dat ik dat zelf als 1e gedaan heb...
[...]
Vreemd, ik heb Win2K SP4 gedraait en het nooit gezien daar.
Win2k SP4 kent ook de automatische updates en die kun je netzoals in Windows XP op 4 settings zetten: uit, automatisch, automatisch downloaden en waarschuwen voor de install en waarschuwen bij downloaden en waarschuwen bij install. Bij de laatste krijg je alleen de melding dat er nieuwe updates zijn en of je die wil downloaden of niet.
Win2k SP4 gebruikt zelfs Microsoft Update netzoals WinXP

En fullspeed USB 2.0.. Sja, flash haalt toch nooit fullspeed USB 2.0. SP1 is dus genoeg

Voor de snelheid wel, maar voor de stabiliteit e.d. niet. SP2 is aan te raden voor goed gebruik van USB2.0.
SP2 heeft dus alleen
verbeterde USB2.0 support met de nodige bugfixes e.d. zodat snelheid en stabiliteit veel beter is dan met SP1 of zonder SP. Om die reden zetten vele fabrikanten dat ook als systeemeis neer want dan krijgen ze geen zeikende users over zaken als zuigende performance van de connectie of het feit dat het apparaat de ene keer wel herkend wordt en de andere keer weer niet.