Toon posts:

Alternatief voor Q-tec fancontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week heb ik bij informatique een deze Q-tec fancontroller besteld:
Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pic500/565268.jpg
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13795

Maar er zijn blijkbaar wat problemen om eraan te geraken. Daarom zoek ik een alternatief. De eisen waar hij moet aan voldoen:

Minimum 3 fans regelen
Passen bij een witte Chieftec tower

Het speelt geen rol of het een 3.5 of 5.25" is. De extra opties van de Q-tec zijn niet echt belangrijk, maar waren wel goed meegenomen.

Wie o wie weet alternatieven. Heb de site van informatique al afgezocht, maar nog niets gevonden dat aan mijn simpele eisen voldoet.

Verwijderd

Er zijn er genoeg, kijk hier maar eens:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/490

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 20:46
er bestaat ook een zoekfunctie overigens. maar ok, hier ga je slagen:

http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&CatID=21

Verwijderd

Topicstarter
@ TK

Zo ben ik bij de Q-tec uitgekomen

@ Bug2Fix

Of ik ben kleurenblind, maar dat zijn allemaal zwarte, zilveren of blauwe. Maar geen enkele witte.

Ik kan er dus vanuitgaan dat wat ik zoek niet bestaat (of niet leverbaar is)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

een zilveren simpele rheobus ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoektocht opgegeven. Heb uiteindelijk een zwarte Coolermaster aerogate 2 besteld. Voor dezelfde prijs. (dus €2 korting gekregen)

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 12:25
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:31:
Ik heb de zoektocht opgegeven. Heb uiteindelijk een zwarte Coolermaster aerogate 2 besteld. Voor dezelfde prijs. (dus €2 korting gekregen)
Ik ben benieuwd wat je ervan vind, ik vond hem niet zo spetterend namelijk.

ik heb Deze

met allemaal verschillende frontjes

Sign here please

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bij de Q-tec kun je de fanspeed maar beperkt instellen, tussen de 70% en 100%. Dit was mij vantevoren niet duidelijk: ik nam aan iets in de orde van 30%-100%, maar voor wat ik ermee wil doen maakt het niet uit, dus toch maar gehouden. Overigens kun je er nog een extra fanmate tussen hangen (PSU > fanmate > Q-tec), dat werkt prima, alleen weet ik niet of de cardreaders het dan nog doen.

Wellicht wil je dus idd een andere:)

[ Voor 43% gewijzigd door UUDIBUUDI op 06-10-2005 08:58 . Reden: mijn domheid even snel uitgewist 8)7 ]

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:14:
@ TK

Zo ben ik bij de Q-tec uitgekomen

@ Bug2Fix

Of ik ben kleurenblind, maar dat zijn allemaal zwarte, zilveren of blauwe. Maar geen enkele witte.

Ik kan er dus vanuitgaan dat wat ik zoek niet bestaat (of niet leverbaar is)
Geen witte?

dit dan :
http://shop.freezinghardware.nl/productimages/840-877G.JPG 8)

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

UUDIBUUDI schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:55:
Bij de Q-tec kun je de fanspeed maar beperkt instellen, tussen de 70% en 100%. Dit was mij vantevoren niet duidelijk: ik nam aan iets in de orde van 30%-100%, maar voor wat ik ermee wil doen maakt het niet uit, dus toch maar gehouden. Overigens kun je er nog een extra fanmate tussen hangen (PSU > fanmate > Q-tec), dat werkt prima, alleen weet ik niet of de cardreaders het dan nog doen.

Wellicht wil je dus idd een andere:)
De Coolermaster aerogate 2 gaat van 0 ~ 12V
wat wel irritant is, is dat hij op 0V rood gaat knipperen (ja duh dom geval dat weet ik ook wel want ik draai em zelf naar 0)

Tevens wil ie niet altijd de waardes onthouden, en zitten ze 10 of 20% hoger na een nieuwe start

Verder is het een zeer handig gevalletje :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 18:16:
[...]

De Coolermaster aerogate 2 gaat van 0 ~ 12V
wat wel irritant is, is dat hij op 0V rood gaat knipperen (ja duh dom geval dat weet ik ook wel want ik draai em zelf naar 0)

Tevens wil ie niet altijd de waardes onthouden, en zitten ze 10 of 20% hoger na een nieuwe start

Verder is het een zeer handig gevalletje :)
Ik heb ook een Areagate II en vind hem wel leuk opzich. Ik heb hem naar de kleur van mijn case gespoten (donkerblauw) Wat ik wel ontzettend iritant vind is het piepje ja er 1 ding niet aangesloten is of als er 1 bepaalde fan niet aangesloten is. En het leek me in eerste instatie supervet een fancontroller maar dat was alleen in het begin nu doe ik er niks meer mee :9
Maar het staat wel stijl opzich >:)

Verwijderd

Ik zou eens kijken bij tweakend.nl en freezinghardware.nl... Nou moet ik wel zeggen dat FH wat duurder is met zijn fancontrolers...

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb me behoorlijk geörienteerd op fancontrollers de laatste tijd. Ik zou je aan willen raden eerst wat reviews te lezen voor je een bepaalde fancontroller aanschaft, want bij velen blijken er irritante addertjes onder het gras te zitten. Let met name op het bereik van de snelheidsregeling en controleer of een fancontroller de instellingen wel opslaat.
Uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor een Aerogate 3. Je kunt hiermee vier fans controleren en vier temps meten, daarbij kun je gebruik maken van een alarmfunctie. De Aerogate 2 schijnt nogal buggy te zijn (zoek maar eens op GOT). De Hardcano 12 vond ik ook erg aantrekkelijk, tot ik las dat dat ding de instellingen gewoon niet onthoudt. De Aerogate 3 levert precies wat er belooft wordt en ik heb geen mankementen kunnen vinden.

Verwijderd

heb de aerocool gatewatch, is best goed, maar niet in t wit, wel zilver volgens mij. staat ook op freezinghardware.nl

deze heb ik nog maar 1 nadeel kunnen vinden, tijd >> geeft bijv half 1 snachts weer als 24.30, foutje ergens denk ik :D :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 00:51 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een Sunbeam Rheobus gekocht. Dat was 1 van de weinige simpele controllers (dus niet met allemaal schermpjes en piepertjes e.d.) die ik kon vinden welke de fans ook echt uit kan zetten en een bereik heeft van 0-12V. Dit vond ik wel belangrijk, aangezien ik mn fans juist allemaal standaard heel zacht heb draaien (vanwege geluid) en ze desgewenst ook helemaal uit wil kunnen zetten. Na een beetje onderzoek bleek dat 99% van deze apparaten al afvielen voor mij. Wel even rekening mee houden dus voordat je zomaar wat koopt ;)

Verwijderd

Kon je bij die zalman fancontrolere het covertje niet veranderen? Dat zou leuk zijn...
Pagina: 1