[winxp] scriptje voor toewijzen van rechten.

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Hoi,

Ik ben vandaag de hele dat al bezig met het zoeken naar een schriptje of een batchfile ontwerp om rechten te kunnen instellen op een pc.
ik ben diverse dingen tegen gekomen, xcalc - calc enzovoort... maar niet echt een uitleg over hoe dat werkt?!

Het zit zo:
ik ben door mijn docent gevraagd om een scriptje te maken zodat op een nieuwe pc / laptop maar 1 scriptje gedraaid te hoeven worden zodat gelijk alle rechten goed staan op 1 pc (bijv. standaard gebruiker heeft wel read en execute op program files, admin heeft alle rechten op die map enz)

Ik heb verder zelf nog niks kunnen proberen omdat ik TOTAAL niks van dit gebied afweet...
is er iemand die dit vaker gedaan heeft en mij zou kunnen helpen? _/-\o_ _/-\o_

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Onder Unix heb je het tooltje chmod daarvoor.

Even kijken of je niks kunt vinden wat iets soortgelijks doet voor Windows. Dan is het gewoon een kwestie van een batchfile bakken.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien moet je je docent dan maar even om ietsje meer informatie vragen, of vertellen dat je het niet kunt.

Scriptrequest zijn iig in Programming & Webscripting niet toegestaan. Daarnaast is het ook niet toegestaan dat je je huiswerk maar door anderen op laat lossen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.