[Ubuntu] Gratis CD's bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een leerling op een middelbare Havo/VWO school, zit momenteel in VWO 5 en doe een NT + biologie1,2 en informatica in het vrije deel.

In de informatica lessen heb je altijd veel mensen die moeite hebben met computeren. Er worden om deze reden vaak onzinnige dingen geleerd. Beetje het type:

"Hoe maak ik een windows-cursor in een programma'tje"
"Hoe maak ik een spelletje?"
"Hoe download ik een MP3'tje"

Op zich allemaal leuk en aardig, maar niet iets waar je later in het bedrijfsleven iets aan zou kunnen hebben.

Ik las gister op de frontpage iets over het gratis bestellen van Ubuntu CD"s.

Ik bestelde gelijk 300 CD's hier, om mijn leraar enthousiast te gaan maken om deze mensen wél eens een keer iets nuttigs te gaan leren. Al leren ze maar IETS van linux te kennen, zou ik dat een zeer goede ontwikkeling vinden.

Deze order is 'approved', maar nu ben ik ineens bang dat er een addertje onder het gras zit.

300CD's vanuit weet-ik-waar naar Nederland sturen, zou dat geld kosten? Ik hoop van niet, maar ik hoopte dat iemand hier mij dit zou kunnen vertellen.

Ik zou namelijk graag mensen introduceren in de linux wereld, maar ik weet vrijwel zeker dta de school hier geen geld voor zou geven, en dit leek me dus de ideale oplossing mocht het gratis zijn!

(Nou kan ik natuurlijk ook zelf 300 CD'tjes gaan branden, maar daar heb ik eerlijk gezegd niet veel trek in, en het kost toch aardig wat).

Weet iemand dit?

En is er al iemand anders die ooit CD's heeft besteld van hen en ze ontvangen heeft?

(Ik las ergens dat mensen ze nauwelijks ontvangen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143800

nee, wij hebben er zelf ook een keer 200 besteld, en hier waren geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is gewoon gratis, en waar lees je dat mensen ze nauwelijks ontvangen? :)
Er gaat enige tijd overheen, omdat ze in grote batches ineens verstuurd worden, maar je krijgt ze wel gewoon.

[ Voor 44% gewijzigd door blaataaps op 04-10-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 11:23
Ze komen heus wel, alleen duurt het soms een tijdje.... bij mij iets meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

http://www.ubuntulinux.org/support/documentation/faq/shipit/

Heb je zelf al unbutu draaien. Want je wordt uiteraard wel de helpdesk van je mede leerlingen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:43:
http://www.ubuntulinux.org/support/documentation/faq/shipit/

Heb je zelf al unbutu draaien. Want je wordt uiteraard wel de helpdesk van je mede leerlingen.
De docent werkt met ubuntu, daarom wilde ik ook graag ubuntu i.p.v. bijv. knoppix.

Ik had namelijk al een keer eerder voorgesteld om linux te gaan draaien (live-cd), maar knoppix, ik weet het niet, ik ben er niet echt bekend mee en ik 'voel' me er niet fijn bij (plus dat de live-cd niet werkte op school :? , Ubuntu denk ik wel)

Ikzelf werk(te) met red hat, momenteel met SuSe, heb wel eens zitten pielen in debian, maar ga ruim van te voren Ubuntu ook even doorsnuffelen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 121521 op 04-10-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Anoniem: 121521 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

De docent werkt met ubuntu, daarom wilde ik ook graag ubuntu i.p.v. bijv. knoppix.

Ik had namelijk al een keer eerder voorgesteld om linux te gaan draaien (live-cd), maar knoppix, ik weet het niet, ik ben er niet echt bekend mee en ik 'voel' me er niet fijn bij (plus dat de live-cd niet werkte op school :? , Ubuntu denk ik wel)

Ikzelf werk(te) met red hat, momenteel met SuSe, heb wel eens zitten pielen in debian, maar ga ruim van te voren Ubuntu ook even doorsnuffelen. :)
Ubuntu heeft zelf geloof ik ook een live-cd variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:40
eghie schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:37:
[...]
Ubuntu heeft zelf geloof ik ook een live-cd variant.
Die heeft Ubuntu inderdaad en die zit ook gebundeld bij de andere cd's.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 16:10
Ik heb ze ook een keer besteld, niet in die grote hoeveelheid.

Maar er zit geen addertje onder het gras, ik heb ze gewoon ontvangen zonder enige kosten.

Duurt alleen even voordat je ze binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91901

idd, zijn geen kosten aan verbonden, ideaal :-)

Ik heb er zelf ook 30 gekregen. Alleen bij de wijziging van versie kan het af en toe nog wat langer duren, ik ben ook benieuwd of je de 5.04 of 5.10 versie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Ik had Ubuntu al gedownload, en draai het nu een aantal dagen. Ben er trouwens heel erg tevreden over. Vandaar ook dat ik -- door dit topic -- op het idee kwam ook maar eens 5 PC-CDs te bestellen, altijd handig!

Er staat nu trouwens bij dat ik 5.10 zal krijgen, wat een nieuwe versie is, waardoor het iets langer kan duren. Vanaf nu dus geen 5.04 meer.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:46
Even een klein kickje:

Ik heb ook enkele cd's besteld begin oktober, en dit in de veronderstelling dat deze pas zouden worden verstuurd eens de nieuwe distributie (5.10) er was.. Op de site staat namelijk:
Please note that orders placed now will not ship until approximately one week after the release of Version 5.10.
Maar nu check 'k 'ns m'n "My Request pagina", en zie dat de cd's al 5 dagen voor het verschijnen van de versie werden verstuurd naar het distirbutiebedrijf
2005-10-06: 5 CDs (sent to shipping company)
Nu ben 'k wel wat verward, krijg 'k nu cd's opgestuurd van de 5.04 versie? :( of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
Ze verzenden alleen alleen de 5.04 volgens die FAQ (en de 4 versie)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, je krijgt ze dus opgestuurd en welke versie het wordt staat of in de Ubuntu FAQ, of je moet gewoon even afwachten :P

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.