ik ben al ongeveer een week bezig om mijn vcd op een dvd te zetten. Ik heb alle artikels doorgenomen wat er vinden valt op internet en via de site van tweakers en zo ,uiteindelijk heb ik mijn .dat bestanden laten omzetten naar een mpeg bestand dmv van het programma TMPGenc maar daarna lukte me het niet om het op een dvd te branden als zijne dvd.Ik heb het programma Aurora Mpeg to Dvd en Super Dvd Creator ,maar beiden bieden geen uitkomst.Daarna ben ik nog op zoeken geslagen op het internet.Uiteindelijk heb ik een programma gevonde welk SANTADVD heet,en hij doet precies wat ik wil maar het is een demo versie en daardoor werkt ie niet eens voor de 40%.Nu is mijn vraag: kunt u mij een advies geven wat ik best kan doen om mijn mpegs op een dvd te branden en belangrijkste is dat ik van mijn mpegs vob bestanden van kan maken.Daarna kan ik ze weer met shrink weer branden op mijn dvd.
Verwijderd
http://www.digitalfaq.com...ert/vcdtodvd/vcdtodvd.htm
Overigens waarom lukte het niet om je dvd te branden als dvd via TMPGenc?
Overigens waarom lukte het niet om je dvd te branden als dvd via TMPGenc?
Hoezo zou je een VCD naar DVD willen omzetten? Je wint er niks mee.
Verder moet je maar ff op doom9 kijken. Daar is meer dan zat info te vinden.
Verder moet je maar ff op doom9 kijken. Daar is meer dan zat info te vinden.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Als je de mpeg1 stream niet omzet naar mpeg2 kun je er >10uur video op kwijt.deepspace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:44:
Hoezo zou je een VCD naar DVD willen omzetten? Je wint er niks mee.
....
laten we de kwaliteit even buiten beschouwing, die is gewoon minder dan een goede VHS tape
1. Zet je vcd file om naar een dvd mpeg file -> tmpgenc.
2. Maak een dvd layout aan mbv van een dvd author programma --> b.v. tmpg dvd author
3. Brand de ifo/bup/vob files op een dvd -> nero.
anders moet je maar eens concrete foutmeldingen geeven die je hebt.
2. Maak een dvd layout aan mbv van een dvd author programma --> b.v. tmpg dvd author
[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 04-10-2005 14:53 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dat klopt, maar een enkele VCD, dat is gewoon zinloos.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:50:
Als je de mpeg1 stream niet omzet naar mpeg2 kun je er >10uur video op kwijt.
Incorrect. VCD is grofweg VHS kwaliteit, aangezien de resolutie gelijk is aan een VHS opname. Kleuren van een VCD is tevens absoluut beter. S-VHS is weer een ander verhaal.laten we de kwaliteit even buiten beschouwing, die is gewoon minder dan een goede VHS tape
Verwijderd
Ik heb zelf jarenlang vcd's gemaakt en het was altijd minder dan een opname op een nieuwe en goede tape. Een beetje het probleem waar de Digitenne gebruikers nu tegen aanlopen, blokjes in beeld. (We hebben het dan wel over de officiële vcd standaard he, niet de hogere bitrate versies.)deepspace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:55:
[...]
...
Incorrect. VCD is grofweg VHS kwaliteit, aangezien de resolutie gelijk is aan een VHS opname. Kleuren van een VCD is tevens absoluut beter. S-VHS is weer een ander verhaal.
Over de kleuren kan ik je gelijk geven die zijn bij vcd gewoon beter.
Er is denk ik wel een verschil tussen zelf maken en een echte uit de winkel. Ik heb er eentje liggen die heel er acceptabel is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:00:
Ik heb zelf jarenlang vcd's gemaakt en het was altijd minder dan een opname op een nieuwe en goede tape.
Klopt blokjes heb je idd af en toe... Maarja. blokjes of wazig beeld... Tja, maak imho niet veel uit. en op de TV zie je dat sowiso amper.Een beetje het probleem waar de Digitenne gebruikers nu tegen aanlopen, blokjes in beeld. (We hebben het dan wel over de officiële vcd standaard he, niet de hogere bitrate versies.)
Over de kleuren kan ik je gelijk geven die zijn bij vcd gewoon beter.
[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 04-10-2005 15:04 ]
je kan ook bij stap 1 ook svcd2dvd of SVCD2DVDMPG gebruiken, is van dezelfde maker, deze spilts de mpg in een video file en een audio file, die je bij punt 2 kan inlezen.leuk_he schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:50:
1. Zet je vcd file om naar een dvd mpeg file -> tmpgenc.
![]()
[ Voor 3% gewijzigd door thalantis op 04-10-2005 15:29 ]
Nee, VCD is non interlaced en heeft de helft aan verticale resolutie vergeleken met VHS, namelijk 288 beeldlijnen (240 NTSC).deepspace schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:55:
Incorrect. VCD is grofweg VHS kwaliteit, aangezien de resolutie gelijk is aan een VHS opname. Kleuren van een VCD is tevens absoluut beter. S-VHS is weer een ander verhaal.
VHS is interlace dus 576 verticaal (480 NTSC)
VCD formaat MPG moet eigenlijk door elk DVD author programma ingelezen kunnen worden, het behoort namelijk gewoon tot de dvd standaard.
Verwijderd
Pal heeft 576 beeldlijnen, een VHS tape neemt niet meer op dan ca. 240. Komt overeen met de resolutie van VCD.
ehhh, vcd is dvd compatible !! je kunt gewoon de mpegs op een dvd branden, je hoeft niets om te vormen ! Alleen ff authoren, bv met tmpgenc dvd author. Staan ze op een cd dan kun je gewoon het bestand avseq01.dat gewoon kopieren naar je hd en hernoemen naar huppelepup.mpg......
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Je haalt hier dingen door elkaar...Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:07:
Pal heeft 576 beeldlijnen, een VHS tape neemt niet meer op dan ca. 240. Komt overeen met de resolutie van VCD.
VHS neemt ook gewoon op met 576 beeldlijnen (PAL standaard), VERTICAAL dus.
Horizontale resolutie is een ander verhaal natuurlijk.
Verwijderd
The_Doman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:47:
[...]
Je haalt hier dingen door elkaar...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| OVERZICHT MEEST GEBRUIKTE SOORTEN PAL VIDEOSIGNALEN: VHS ca. 250 beeldlijnen kleur en helderheid in 1 video signaal CD-I/CDVideo/VCD 250 beeldlijnen kleur en helderheid gescheiden 8mm video ca. 280 beeldlijnen kleur en helderheid in 1 video signaal Kabel TV ca. 320 beeldlijnen kleur en helderheid in 1 video signaal S-VHS ca. 400 beeldlijnen kleur en helderheid gescheiden Hi-8 video ca. 420 beeldlijnen kleur en helderheid gescheiden Laserdisc 440 beeldlijnen kleur en helderheid in 1 video signaal DV digitale video 500 beeldlijnen kleur en helderheid gescheiden DVD 576 beeldlijnen kleur en helderheid gescheiden |
Nope, effectief wordt er natuurlijk wel weer 576 van gemaakt, maat VHS heeft nu eenmaal niet meer bandbreedte dan voor de helft.The_Doman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:47:
Je haalt hier dingen door elkaar...
Zoals al gezegd, men haalt dingen door elkaar:
Technical Specifications of the VHS Standard:
Tape Width: 12.70 mm (½ inch)
Tape speed: 3.335 cm/s for NTSC, 2.339 cm/s for PAL
Video bandwidth: Approx 3 MHz
Horizontal resolution: Approx 240 lines
Vertical resolution: 486 lines for NTSC, 576 lines in PAL
[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 04-10-2005 17:20 ]
Er vraagt iemand over hoe die een vcd op een dvd kan krijgen, en de discussie gaat over beeldlijnen
en over de kwaliteit van vcd
Volgens mij heeft die daar nix aan hoor...
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ik vind die discussie veel interressanter dan hoe je een vcd op dvd moet zetten aangezien er voor dat probleem veel handleidingen zijn te vinden. Als de TS nou reageerde wat precies zijn probleem was kwam het misschien wat meer op zijn onderwerp.Cavie schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:20:
Er vraagt iemand over hoe die een vcd op een dvd kan krijgen, en de discussie gaat over beeldlijnenen over de kwaliteit van vcd
Volgens mij heeft die daar nix aan hoor...
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
ik heb nog nerovision express 3 geprobeerd maar hij doet ook niets, hij loopt halverwege loopt ie telkens vast . ik ben ten einde raad, want ik heb wat uitgeprobeerd dmv shrink maar daar krijg ik het probleem dat ik ze niet kan laten overslaan.leuk_he schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:24:
[...]
Ik vind die discussie veel interressanter dan hoe je een vcd op dvd moet zetten aangezien er voor dat probleem veel handleidingen zijn te vinden. Als de TS nou reageerde wat precies zijn probleem was kwam het misschien wat meer op zijn onderwerp.
Nee, valt wel mee, we zijn gewoon realistischThe_Doman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:18:
Zoals al gezegd, men haalt dingen door elkaar:
Ik zet altijd meerdere vcd's op 1 dvd en dit werkt super op mijn dvdspeler. Ik gebruik Nero vision express en dat werkt gewoon super makkelijk. Nog nooit vastlopende dvd/vcd's gehad....
Zolang VCD aan de standaarden voldoet, mag het gewoon op een DVD. In ieder fatsoenlijk authorprogramma moet je ze dan ook kunnen importeren. Hiervoor moet je sowieso eerst een *.mpg verkrijgen. Dit kan je doen door het *.dat bestand op de CD te hernoemen naar *.mpg (zoals Cavie al aangaf.)
Of je deze direct in het authorprogramma kan laden, weet ik niet. De kans bestaat dat je het eerst moet demuxen om een *.m1v videostream te krijgen die je wél kunt importeren. Demuxen kan je doen met bijvoorbeeld TMPGEnc 2.x.
Over het geluid ben ik niet helemaal zeker. De kans bestaat dat de samplerate 48kHz moet zijn (in tegenstelling tot 44.1 kHz op een VCD). Dit kan je heel makkelijk doen door met BeSweet het *.mp2 bestand, dat je na demuxen verkregen hebt, de recoden. Helaas gaat dit wel met een klein kwaliteitsverlies gepaard.
Voor een geschikt authorpakket, kan je op Doom9.net terecht.
Of je deze direct in het authorprogramma kan laden, weet ik niet. De kans bestaat dat je het eerst moet demuxen om een *.m1v videostream te krijgen die je wél kunt importeren. Demuxen kan je doen met bijvoorbeeld TMPGEnc 2.x.
Over het geluid ben ik niet helemaal zeker. De kans bestaat dat de samplerate 48kHz moet zijn (in tegenstelling tot 44.1 kHz op een VCD). Dit kan je heel makkelijk doen door met BeSweet het *.mp2 bestand, dat je na demuxen verkregen hebt, de recoden. Helaas gaat dit wel met een klein kwaliteitsverlies gepaard.
Voor een geschikt authorpakket, kan je op Doom9.net terecht.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Pagina: 1