Ben op zoek naar een 4x KVM switch. Even door alle berichten gegaan over KVM switches. Maar wat me nog steeds niet duidelijk is of ik nu beter een USB Switch of PS2 switch kan kopen. Op alle computers die ik wil gaan aansluiten zit USB (maar wel verschillende versie 1.1 en 2.0) maar ook hebben ze allemaal PS2 aansluitingen. Vraag: gaan die verschillende USB versie elkaar tegenzitten? En wat is uiteindelijk de beste keuze. USB geeft natuurlijk minder snoerentroep...
Persoonlijk zou ik gaan voor PS/2. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik zelf nog wel eens met wat oudere systemen werk die geen USB legacy support hebben.
Verder is het zo dat het weinig uitmaakt, USB versies zijn gewoon compatible met elkaar, dus daar kun je geen problemen verwachten. En waarom zou USB minder snoeren troep geven? Je zult nog steeds een kabel van de poort naar de switch moeten trekken (tenzij het ding dus een ingebouwde hub heeft, dat zou evt kunnen, maar dan scheelt het nog maar 1 snoer
).
Dus mocht je verder geen waarde hechten aan legacy support kun je prima kiezen voor USB.
Verder is het zo dat het weinig uitmaakt, USB versies zijn gewoon compatible met elkaar, dus daar kun je geen problemen verwachten. En waarom zou USB minder snoeren troep geven? Je zult nog steeds een kabel van de poort naar de switch moeten trekken (tenzij het ding dus een ingebouwde hub heeft, dat zou evt kunnen, maar dan scheelt het nog maar 1 snoer
Dus mocht je verder geen waarde hechten aan legacy support kun je prima kiezen voor USB.