Toon posts:

VPN via UMTS

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik wil via mijn Vodafone UMTS/GPRS kaart een VPN verbinding maken met de zaak.

op de zaak staat een LANCOM 1621 Modem/Router met vpn

op de laptop Vodafone UMTS kaart en LANCOM Advance VPN Client

de verbinding werkt

Als ik via de vpn client verbinding maak heb ik internet en zegt hij dat VPN connection is established.

Echter ik kan niet pingen naar de server op de zaak

iemand een oplossing hiervoor ??

Verwijderd

Dus de verbinding werkt niet

Je bent overigens wel extreem summier met informatie......

Verwijderd

Topicstarter
ok nogmaals proberen dan

OFFICE SITE :

LANCOM 1621 MODEM/Router met ingebouwde VPN
IP ADRES LANZIJDE 192.168.0.1
Server die benaderd moet worden 192.168.0.10 windows XP
router ingesteld dat de VPN verbinding het IP nr 192.168.0.243 krijgt

LAPTOP

VODAFONE UMTS/GPRS card
LANCOm ADVANCE VPN CLIENT
IP dat verkregen wordt via VPN is 192.168.0.243

VIA LANCOM VPN CLIENT is er een vpn verbinding geeft hij ook aan..
als ik namelijk iets verkeerd invul dan krijg ik ook de melding dat er geen vpn verbinding is

DUS VPN WERKT

ik kan alleen niet pingen naar 192.168.0.10 (de server)

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt niemand die weet hoe ik het voorelkaar krijg om mijn VPN goed te laten werken zodat ik kan pingen naar server ??

Verwijderd

Werkt die VPN tunnel wel vanaf een andere verbinding dan UMTS?
Die Vodafone kaartjes maken namelijk een PPPoWeetikveelwat verbinding naar Vodaföhn om de gebruikersgegevens te controleren. Ik heb al gezien dat de Windows PPTP rasclient daar moeite mee heeft.

Wat ook mis gaat is dat je wel een tunnel krijgt maar er niet overheen kunt pingen als je de Windows firewall op de Vodafone RAS verbinding zet. Ik heb daar speciaal ZoneAlarm voor moeten inzetten: met de Windows firewall had ik exact dit probleem.

Als de verbinding het alleen niet doet achter UMTS maar bijvoorbeeld wel vanaf dezelfde laptop op WLAN of ethernet vanaf huis, dan kan het wel aan UMTS liggen.

Hou er wel rekening mee dat die UMTS verbinding ranzige pingtijden oplevert en met name last heeft als je slecht bereik hebt.

By the way, als je dan al binnen de gestelde 24 uur minimum tijd gaat zitten kicken tegen je topic, lver dan wel even iets meer info, je vertelt namelijk helemaal niets over die VPN tunnel. Ik moet maar gokken dat het PPTP of IPSec of L2TP is en over firewalls en dergelijke meldt je ook niets. Dat maakt het leven wel heel erg ingewikkeld voor degenen die jou "moeten" helpen. Kom je er nu dus nog niet uit, lever dan eerst eens een mooie lijst met exacte gegevens van alle factoren aan beide zijden van de tunnel en doe voor de grap ook even zelf wat tests qua dingen aan en uit schakelen en verbinding via andere media dan UMTS.

Verwijderd

Topicstarter
VPN werkt wel via lan/wlan.

als ik internet verbinding maak via lan en vervolgens een vpn verbinding dan werkt alles OK kan ik pingen en server bereiken.

VIA LANCOM VPN CLIENT maak ik een dublicate van die settings en verander LAN/WLAN in UMTS/GPRS vul het verbindings nummer + username password van Vodafone in en als ik dan verbinding maak heb ik wel internet en ook een vpn verbinding alleen kan ik de server niet benaderen en ook niet pingen.

als ik via de software van vodafone een verbinding maak en dan via de vpn client een vpn via lan/wlan opzet heb ik ook een VPN verbinding zegt hij maar kan server niet pingen.

firewall op xp staat uit

als je in de lancom modem een vpn connectie opzet kun je alleen aangeven username password en gegevens waar hij op het netwerk naartoe moet gaan (in dit geval server 192.168.0.10)

het bedrijf heeft meerdere vestegingen en deze zijn allemaal al verbonden via VPN en dat werkt perfect.

alleen niet via UMTS

dus ik denk dat het een instelling is van het UMTS/GPRS gebeuren aangezien de verbinding wel werkt als ik het via de gewone lan verbinding doe..

Verwijderd

Dan zal het wel PPTP zijn, en dat gaat zoals genoemd niet lekker met die UMTS kaartjes. Je kan de Draytek Smart VPN Client proberen, die verwacht weliswaar een Vigor aan de andere kant, maar die werkt in elk geval wel.

Je zou kunnen vragen wat die corporate kaartjes kosten, die zijn wel bedoeld voor VPN. Of dat dat inhoudt dat ze wel VPN ondersteunen of dat ze altijd een VPN tunnel met je bedrijfsnetwerk maken weet ik niet.

Bel lancom anders ff om te controleren of het inderdaad PPTP tunnels zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 12:30 ]

Pagina: 1