Betste tweakers...
Na de hele dag geklooid en geimproviseerd te hebben in een (php/java)bestelformuliertje heb ik besloten om de hulp van mijn fellow tweakers maar in te roepen.
Mijn probleem is het volgende;
Ik heb een htm bestel formulier die gebruik maakt van zowel javascript als php. Daarnaast heb ik ook een php script die dit formulier validate/valideert. Het probleem zit hem in de htm pagina... voor speciale doeleinden zou ik graag willen dat de value van een radiobutton gekopieerd wordt naar de value van een hidden field. Echter op welke manier ik het ook probeer... de value van de hidden field wordt "undefined"...
Wat doe ik fout?
De radiobutton code staat hier:
De code die ik als laatste heb geprobeerd die de value zou moeten veranderen van mijn hidden field is als volgt;
en dan roep ik als action uiteraard "bankgiro()" aan als men op verzenden klikt.
Ik heb het ook geprobeer met onClick en onChange in de code van de radiobutton zelf maar dan krijg ik helemaal geen value doorgestuurd.
Na de hele dag geklooid en geimproviseerd te hebben in een (php/java)bestelformuliertje heb ik besloten om de hulp van mijn fellow tweakers maar in te roepen.
Mijn probleem is het volgende;
Ik heb een htm bestel formulier die gebruik maakt van zowel javascript als php. Daarnaast heb ik ook een php script die dit formulier validate/valideert. Het probleem zit hem in de htm pagina... voor speciale doeleinden zou ik graag willen dat de value van een radiobutton gekopieerd wordt naar de value van een hidden field. Echter op welke manier ik het ook probeer... de value van de hidden field wordt "undefined"...
Wat doe ik fout?
De radiobutton code staat hier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <td colspan="4">Betalingswijze: </td>
</TR>
<TR class="namefield">
<td><input type="radio" name="Betalingswijze" value="giro" <?php formChecked( $HTTP_POST_VARS[ "Betalingswijze" ], "giro" ); ?> ></td>
<td>Ik wens vooruit te betalen via giro.</td>
<td colspan="2" rowspan="2">Vul hier uw rekening nr in:
<input name="Rekeningnr" type="text" size="15" value="<?php print HtmlSpecialChars( $HTTP_POST_VARS[ "Rekeningnr" ] ); ?>" class='listbox'>
</td>
</TR>
<TR class="namefield">
<td width="25"><input type="radio" name="Betalingswijze" value="bank" <?php formChecked( $HTTP_POST_VARS[ "Betalingswijze" ], "bank" ); ?> ></td> |
De code die ik als laatste heb geprobeerd die de value zou moeten veranderen van mijn hidden field is als volgt;
code:
1
2
3
4
5
| function bankgiro(form)
{
Betalingswijze=eval(document.frmFormMail.Betalingswijze.value)
document.frmFormMail.Betalingswijzeh.value=Betalingswijze
} |
en dan roep ik als action uiteraard "bankgiro()" aan als men op verzenden klikt.
Ik heb het ook geprobeer met onClick en onChange in de code van de radiobutton zelf maar dan krijg ik helemaal geen value doorgestuurd.
edit:
uiteraard heb ik ook gegoogled... gezocht op trefwoorden "radiobutton change value" en onclick en onchange etc. etc. etc. met alle combinaties van dien
uiteraard heb ik ook gegoogled... gezocht op trefwoorden "radiobutton change value" en onclick en onchange etc. etc. etc. met alle combinaties van dien
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 13:42 ]