[Word Excel]Kan ik queries vanuit Word aan excel geven?

Pagina: 1
Acties:

• Brabrabra
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:55

Brabrabra

Chaoss ahv

Topicstarter
Ik heb hier Office 2003 en ik wil een databaseje maken van alle computers die we op mijn werk hebben staan. Ze hebben allemaal een letter om ze aan te duiden. Nu wil ik aan die letter gekoppeld alle hard- en software van die computer opslaan (in een tabel) en die kunnen opvragen in Word. Alleen hebben we hier geen Access...

Kan ik op een of andere manier vanuit Word een Excel tabel met een query Select * from tabel where IDletter='A' aanspreken? Of heb ik daar echt Access voor nodig?

Supergrover heeft een vogeltje gered. Dat vogeltje zat heel hoog in een boom en durfde niet naar beneden te klimmen!

Verwijderd

de pc's hoeven geen access geïnstalleerd te hebben om de database programmatorisch te kunnen benaderen. je kan dus zowel excel als access tabellen met word aanspreken via ADO.
voorbeeldje

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Wat _heretic_ zegt. En je kunt ook door een bereik te definiëren in Excel de data uit dit bereik selecteren met een query.

Een bereik definieer je door je cellen te selecteren en vervolgens in de namebox (boven cel A1) een naam voor je bereik op te geven. Daarna kun je dit bereik benaderen met ADO via de Excel driver

Visual Basic:
1
2
3
'Create a server connection object for the excel db
Set cn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cn.Open "DBQ=" & Server.MapPath(exceldb) & ";" & "DRIVER={Microsoft Excel Driver (*.xls)};"

En dan je query bijvoorbeeld:
SQL:
1
SELECT * FROM bereik_naam

[ Voor 13% gewijzigd door TXC op 04-10-2005 14:59 ]