Toon posts:

Fotokwaliteit SE K750i valt tegen

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik heb kunnen lezen is dit onderwerp nog niet echt aan de orde gekomen in Het grote K750i, D750 en W800i topic, dus vandaar even een topic specifiek hierover.

Ik heb laatst mijn K750i geupdate naar R1N035, in de hoop dat de beeldkwaliteit van foto's en omgevingen met minder licht verbeterd zou zijn (dit stond namelijk aangegeven in het lijstje met verbeteringen). In de oude firmware (R1L002) zat nogal veel ruis in dit soort foto's, vooral veel horizontale strepen.
Nu is mij opgevallen dat dit bij de nieuwe firmware nog steeds het geval is, zelfs als ik de 'flitser' gebruik. Bij daglicht zijn de foto's wel gewoon van goede kwaliteit.

Hebben meer mensen dit probleem, of zou ik gewoon een toestel met een slechte camera hebben?

Verwijderd

Ik neem aan dat iedereen dat 'probleem' heeft. Het blijft nog steeds een telefoon he, geen camera. Bovendien is het een lampje, en die hebben een lichtintensiteit die vele malen kleiner is dan een echte flitser. Minder licht betekend dat of je sluitertijd omhoog moet, of je ISO waarde, wat dus resulteert in een heleboel ruis.

maar wat ik niet snap.... is waarom dit niet gewoon in het k750i/w800i topic kan :P

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

De kwaliteit is echt wel goed te noemen in vergelijking met andere gsm's. Je moet met een telefoon natuurlijk geen wonderen verwachten. Maar in het donker vind ik dat je voor een gsm heel aardige foto's schiet.

[ Voor 5% gewijzigd door TCR op 04-10-2005 13:33 ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Er zijn bovendien hele aardige software tooltjes om de ruis te bestrijden. Daarover is ook in het k750i/w800i topic al veel gezegd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:29:
Ik neem aan dat iedereen dat 'probleem' heeft. Het blijft nog steeds een telefoon he, geen camera. Bovendien is het een lampje, en die hebben een lichtintensiteit die vele malen kleiner is dan een echte flitser. Minder licht betekend dat of je sluitertijd omhoog moet, of je ISO waarde, wat dus resulteert in een heleboel ruis.

maar wat ik niet snap.... is waarom dit niet gewoon in het k750i/w800i topic kan :P
Daar had ik het ook al gevraagd, maar mijn post is kennelijk niet opgevallen vanwege alle problemen rond SEUS.
Waarom reageer je eigenlijk als je toch geen antwoord op mijn vraag geeft? Jij hoeft me echt niet te vertellen dat een camera niet hetzelfde is als een telefoon, dat weet ik zelf ook.
Het enige wat ik vraag is of zoveel ruis normaal is. Ik verwacht echt geen superfoto's van mijn K750i, maar eerlijk gezegd vind ik de wat donkerdere foto's niet boven de foto's van mijn oude Nokia 6230 uistijgen.

Figuren zoals jij verpesten forums als deze met hun nutteloze reacties...

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:47:
[...]

Daar had ik het ook al gevraagd, maar mijn post is kennelijk niet opgevallen vanwege alle problemen rond SEUS.
Waarom reageer je eigenlijk als je toch geen antwoord op mijn vraag geeft? Jij hoeft me echt niet te vertellen dat een camera niet hetzelfde is als een telefoon, dat weet ik zelf ook.
Het enige wat ik vraag is of zoveel ruis normaal is. Ik verwacht echt geen superfoto's van mijn K750i, maar eerlijk gezegd vind ik de wat donkerdere foto's niet boven de foto's van mijn oude Nokia 6230 uistijgen.

Figuren zoals jij verpesten forums als deze met hun nutteloze reacties...
Gasten als jij zorgen voor een onoverzichtelijk forum met 16000 dezelfde topics... 8)7
En daarbij hoort een newbie als jij niet zo'n grote mond te geven... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Martijn schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

Gasten als jij zorgen voor een onoverzichtelijk forum met 16000 dezelfde topics... 8)7
Aan jouw reactie te zien heb jij van dit onderwerp ook niet al te veel kaas gegeten. Heb je eigenlijk wel een K750i?

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:19

Polycom

Poes van goud

Het is en blijft een telefooncamera, dat moet je niet vergeten.
Had trouwens eerst in het w800i/750i topic gekeken, had een topic gescheeld.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:47:
[...]

Aan jouw reactie te zien heb jij van dit onderwerp ook niet al te veel kaas gegeten. Heb je eigenlijk wel een K750i?
Mensen proberen jouw te helpen en jij reageert zo?

Maar goed, heb zelf ook een K750i en vind ook in het donker de foto's nog best aardig voor een telefoon, zeker beter dan mijn zus der 6230i. Zelfs als je de flitser niet gebruikt.

Je merkt wel dat er een echte lange sluitertijd nodig is, ruis in de afbeelding en een beetje bewegen leidt meteen al tot een vage foto maar wat verwacht je van een telefoon, en daarbij met flits aan vind ik de foto's best mooi :)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Martijn schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:25:
[...]

doe jij eens even gezellig ofzo :? je kan ook een topicreport doen als er iets je niet bevalt.

Willetje: als het onderwerp nog niet aan de orde is geweest in het algemene K750i topic wil dat niet zeggen dat je 't daar niet mag aankaarten. Wat mij betreft ga je daar gewoon verder dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.