[HTML] Regels uit een page dynamisch plaatsen in een page

Pagina: 1
Acties:

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 18:47
[HTML] Regels uit een page dynamisch plaatsen in een page

Ik zou graag een aantal regels plaatsen vanuit de ene pagina in een andere pagina. Dus op het moment dat de regels op de primaire pagina wijzigen moeten deze ook op de secundaire website wijzigen.

Ik wil zo dus op de ene pagina tonen wat op de andere pagina wordt weer gegeven in bijv: regel 10 t\m 15

Don't Speak, Just Think

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Dit kun je enkel oplossen met scripting. Met javascript wordt dit moeilijk wanneer je met documenten gaat werken die van twee verschillende domeinen afkomstig zijn. Het lijkt me het beste wanneer je dit met serverside scripting oplost; de betreffende pagina inladen op de server, de regels die je wil hebben extracten, vervolgens inserten in je eigen HTML.

Download my music on SoundCloud

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 11:43

André

Analytics dude

En wat heb je al geprobeerd?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit een verschrikkelijk matige TS is, je geeft totaal geen info over wat je al gevonden hebt.

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 18:47
André schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:29:
En wat heb je al geprobeerd?

Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit een verschrikkelijk matige TS is, je geeft totaal geen info over wat je al gevonden hebt.
excuse me..

Ik heb nog geen sripting geprobeerd.

Don't Speak, Just Think

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Lijkt mij het makkelijkste om die via een server-side taal te doen; dan kun je de tekst die moet herhalen in een los bestand zetten (of in een database), en deze steeds "includen".

Je kunt ook de gehele 'primaire-pagina' inladen en het stukje met tekst waar het om gaat er "uit knippen", maar dat is imo veel meer werk.

Met alleen HTML lukt dit niet, en met JavaScript weet ik niet eigenlijk, maar als het daarmee kan, zal het ook niet eenvoudig zijn...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.