Toon posts:

internet werkt op 3e computer langzamer dan op eerste 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een tweedehands Powermac G4, 400mhz processor, 265mb ram.Met Mac OS X. Het is de derde computer in het lijntje, de eerste twee zijn pc's met Windows XP. Ik heb er een netwerkkabel van 20 meter tussen zitten en het netwerkkastje is een repotec rp-1708k, 8-p 10/100mbps. We hebben een Adsl aansluiting van wannadoo met een speedtouch 510 modem.

Nou is het probleem dat internet op de mac vreselijk langzaam is, voorbeeldje:op de pc's download ie met 100KB/sec en op de mac met 1KB/sec, ik heb het geprobeerd met verschillende browsers, safari, explorer en camino en alleaal even langzaam. ;(

Ik heb al verschillende poorten geprobeerd op de switch en dat maakte ook niets uit, ik heb de mac als enige op de swich aangesloten en de andere twee er uit gehaald, hielp ook niet. ik dacht dat het dan mischien nog kon liggen aan de instellingen van de repotec, maar ik weet niet hoe ik daar in moet komen, kan ook niets vinden op de site van repotec.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen :?
alvast bedankt. :-)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

offtopic:
1st: de speedtouc heeft al een ingebouwde router, dus door er nog een router tussen te zetten maak je het nodeloos complex. Een switch zou ook voldoen.

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Maar in jouw geval zou ik nogmaals de kabel controleren. Kijk een s of je de verbinding op 10 Mbpis wel werkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
het is een switch, sorry, mijn fout

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:11:
het is een switch, sorry, mijn fout
Och... ik had ook kunne googlen. Maar in een simple switch kun je niks instellen. Als je al iets kun instellen zou ik het op de powermac proberen. Ik heb geen idee hoe je dat op een mac doet, maar ik zou het bij de ethernet interface instellingen zoeken. (zet die eens op 10 Mbps/Half Duplex).

enne, toch de kabel checken!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Idd kabel checken, nakijken of je mac wel op 100mbit full duplex staat. Open eens een terminal en stuur een ping commando naar een andere pc in je netwerk, wat voor timings krijg je dan terug?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabel nu rechtstreeks op het modem gezet en nog steeds geen verschil. Bij de netwerk instellingen staat dat ie verbonden is met het internet, maar ik heb op het moment helemaal geen internet meer, krijg steeds de melding dat ie de server niet kan vinden, bij alle browsers. Dat had ik ook al een paar keer gehad, of hij was heel langzaam of hij deed helemaal niets.

Ik heb m ook nog ingesteld op 10baseT/utp en half duplex, de andere opties zijn bij mac 100baseTX en 1000baseTX, heb ik ook beide geprobeerd en ook in full duplex.

De kabel heb ik nieuw gekocht vorige week en verder heel voorzichtig behandeld, hij is niet geknikt ofzo, maar zou ik dan niet gewoon helemaal geen internet hebben?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nou ook nog een andere kabel geprobeerd (computer naar beneden gesleept en kabel van pc gebruikt) maar hij doet nog steeds niets...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dan is het netwerk van de powermac gewoon stuk? Is hij ook traag als je verbinding maakt met de andere pc's in het netwerk?

Kun je wel het modem goed pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu helemaal niet meer op internet, ik krijg bij alle browsers de melding dat ze de server niet kunnen vinden. Dus ik weet niet hoe ik m nou zou moeten pingen...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ping is een commando dat je uitvoerd vanaf de shell prompt. Ik zou niet weten hoe je op de powermac een shell (zo'n dos achtig scherm) opstart maar het kan ongewijfeld.

tik dan "ping 10.0.0.138" en kijk of je modem bereikbaar is. Maar eer gezegd heeft het niet veel zin. De eindconcluslsie is toch dat er iets fout is aan de hardware schat ik in. Tenzij je aangeeft dat je vanaf een PC de powermac wel goed kunt bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een keer alles opnieuw ingesteld en hij doet het nu wel, ik weet nou niet precies waar de fout nu zat, maar t werkt. Bedankt!!:)
Pagina: 1