[knoppix] driver compilen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32

TF

bla bla

Topicstarter
Ik wil graag een driver compileren voor kernel 2.4.28. Hiervoor heb ik dus een linuxdistro nodig met kernel 2.4. Nu heb ik al verschillende bootcd's van Knoppix tot DSL geprobeerd maar het is of de verkeerde kernel OF de make optie zit er niet in.

En oude versies van Knoppix lijken wel niet te vinden op het internet. Iemand enig idee voor evt. andere bootcd's. Of misschien is er al iemand die de nieuwste BCM5700.o voor kernel 2.4 heeft :-)

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 04:09

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Volgens deze link zitten er wel developers tools in de Knoppix DVD.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:19
Uhm, je kunt een willekeurige Linux-distributie met compiler nemen, kernel 2.4.28 downloaden, configureren zodat hij die module genereert, modules builden, en dan dat bestand kopieeren? Let alleen even op dat je een GCC neemt met dezelfde major versie als op de doelmachine.

Gezien de vraag waarmee je eindigt kan ik dit topic eigenlijk niet anders zien dan een verkapte file-request, en ook al is dat zeker niet illegaal, dat is gewoon niet waar dit forum voor bedoeld is.

Dit probleem is echt niet moeilijk op te lossen (zie boven), daarom ga ik dit topic dan ook sluiten.

Dit topic is gesloten.