I reject your reality and substitute my own!
[ Voor 30% gewijzigd door begintmeta op 04-10-2005 11:45 ]
Afhankelijk van de sensor en de film is het een of het ander beperkter. Ik zou er van uit gaan dat het redelijk vergelijkbaar is. Bij de meeste conversies krijg je natuurlijk verlies van informatie, dat is hierbij niet anders. Verder lijkt het me redelijk aan te nemen dat de platen niet op dia meer gemaakt kunnen worden.marrk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:17:
uhm... je beseft wel dat dit de verkeerde kant op gaat? Van dia naar digitaal is enigszins begrijpelijk... maar van de beperkte kleurenschaal van een CCD naar dia? Waarom schiet je dan niet meteen op dia?
mjah... het lijkt me gewoon sowieso nooit de moeite waard om foto's te converteren naar een ander medium. Je kan bij conversie nooit iets krijgen wat van dezelfde kwaliteit is als het origineel. Daarom lijkt het me ook niet heel nuttig om van digifoto naar dia te gaan... Begin eigenlijk wel benieuwd te raken naar de reden.begintmeta schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:21:
[...]
Afhankelijk van de sensor en de film is het een of het ander beperkter. Ik zou er van uit gaan dat het redelijk vergelijkbaar is. Bij de meeste conversies krijg je natuurlijk verlies van informatie, dat is hierbij niet anders. Verder lijkt het me redelijk aan te nemen dat de platen niet op dia meer gemaakt kunnen worden.
Ze kunnen tegen hitte want de drum in zo'n een laser is ook aardig heet.
[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 04-10-2005 12:35 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
dat betekent dus ook dat je nooit afdrukken moet (laten) maken.marrk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:32:
mjah... het lijkt me gewoon sowieso nooit de moeite waard om foto's te converteren naar een ander medium.
soms is het gewoon noodzakelijk om iets naar een ander medium te converteren en vaak zelfs zeer gebruikelijk...
Verwijderd
Overigens overheadprints zijn niet echt bedoelt voor foto's en een print uit een laserprinter is een stuk minder dan van een inkjet. Mocht je dat overwegen. En op diaformaat hou je van een overhead vrijwel geen resolutie meer over volgens mij.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 13:24 ]
ik zou een foto van je scherm maken. heb daar in het verleden redelijk goede resultaten mee gehad, beter dan met het fotograferen van drukwerk.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:18:
Print je foto's uit op de best mogelijke resolutie, neem een diarolletje en en fotografeer je prints?
Verwijderd
Drukwerk of fotoprints uit een inkjet? Met drukwerk zit je idd tegen het raster aan te hikken.lateef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:32:
[...]
ik zou een foto van je scherm maken. heb daar in het verleden redelijk goede resultaten mee gehad, beter dan met het fotograferen van drukwerk.
Overigens is het fotograferen van een beeldscherm idd. ook een idee alleen zit je wel met de refreshrate van de beeldbuis. Als je je sluitertijd niet goed hebt staan krijg je van die lopende beelden.. (meestal een donkere band op de genomen foto)
Als je goed belicht kan je met een stelling waarmee je recht boven je origineel hangt denk ik aardige platen schieten.
Dit zou wat mij betreft makkelijker zijn dan het fotograferen van je beeldscherm.
Verwacht overigens niet dat je enorme resoluties gaat behalen met de overgang van digitaal naar dia.
Is het afdrukken op een transparant echt geen optie dan? Lijkt me niet al te duur. Kun je allemaal zelf doen of bij een copyshop met een kleurenlaser. De moeite van het proberen waard. Kost je misschien €10 om een paar te proberen...mkanon schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:12:
Het zal echt met dia's moeten..ben ik bang... Omdat we alle apparatuur daar al voor geregeld hadden.. heb net contact gehad met studiotransparant maar dat word me veeeeels te duur!!!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
drukwerk, maar bijv. ook fotoprints van 3d-renderings. met foto's van fotoprints van foto's heb ik geen ervaring. in de tijd dat ik dit deed, waren al mijn kleurenfoto's toch al dia'sVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:51:
Drukwerk of fotoprints uit een inkjet? Met drukwerk zit je idd tegen het raster aan te hikken.
Overigens is het fotograferen van een beeldscherm idd. ook een idee alleen zit je wel met de refreshrate van de beeldbuis. Als je je sluitertijd niet goed hebt staan krijg je van die lopende beelden.. (meestal een donkere band op de genomen foto)
je moet inderdaad wel letten op je sluitertijd. hoe dat precies zat weet ik niet meer, maar je hebt tegenwoordig wel het voordeel dat je dat eerst diagitaal kan proberen...
je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat de resolutie veel te laag wordt. je krijgt dan een print van 24 bij 36mm, de resolutie moet wel heel hoog zijn, wil je daar nog een beetje detail uit halen.mphilipp schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:14:
Is het afdrukken op een transparant echt geen optie dan? Lijkt me niet al te duur. Kun je allemaal zelf doen of bij een copyshop met een kleurenlaser. De moeite van het proberen waard. Kost je misschien €10 om een paar te proberen...
Verwijderd
Wat meestal wel goed werkt is de helft van de refreshrate als sluitertijd gebruiken. 100hz wordt dan 1/50e. Of in meervouden van 2. 1/25 maar ook 1/200 dan.lateef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:20:
[...]
...
je moet inderdaad wel letten op je sluitertijd. hoe dat precies zat weet ik niet meer, maar je hebt tegenwoordig wel het voordeel dat je dat eerst diagitaal kan proberen...
Ik zou wel in het donker een foto van een beeldscherm maken, dat scheelt je akelige reflecties (en zelf even uit beeld stappen, op de timer dus.)
mijn methode - die ik ook niet zelf verzonnen had - was: beeld op monitor, camera op statief, doos om monitor en camera. randen tussen doos en monitor dichttapen en verder zorgen dat de doos helemaal dicht is, behalve dat je je camera natuurlijk moet kunnen bedienen en door de zoeker moet kunnen kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:30:
Ik zou wel in het donker een foto van een beeldscherm maken, dat scheelt je akelige reflecties (en zelf even uit beeld stappen, op de timer dus.)
dat de helft van je refreshrate staat me iid wel bij, volgens mij moest je ook de belichting compenseren, maar of je nu juist over of onder - volgens de lichtmeting van je camera - moest belichten, weet ik niet meer...
Verwijderd
Hangt een beetje van je beeldscherm af, hoeveel licht ie afgeeft. Ik hoef niet onder- of over te belichten in ieder geval. Mooi is anders, maar het is wel de meest kost-effectieve methode.lateef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:51:
[...]
...
dat de helft van je refreshrate staat me iid wel bij, volgens mij moest je ook de belichting compenseren, maar of je nu juist over of onder - volgens de lichtmeting van je camera - moest belichten, weet ik niet meer...
Dus TS, ga idd op zoek naar een doos en plakband
Maaruh... met deze methode krijg je toch een best lage resolutie foto? Maximaal de resolutie van je beeldscherm... bovendien is je beeldscherm 4x3 en je dia 3x2... Als je gaat projecteren, is het dan niet makkelijker om een beamer te fixen? (Ik neem aan dat het om projecteren gaat, want om van een digifoto een dia te maken om deze op een lichtbak te kijken, lijk me niet echt nuttig)lateef schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:51:
[...]
mijn methode - die ik ook niet zelf verzonnen had - was: beeld op monitor, camera op statief, doos om monitor en camera. randen tussen doos en monitor dichttapen en verder zorgen dat de doos helemaal dicht is, behalve dat je je camera natuurlijk moet kunnen bedienen en door de zoeker moet kunnen kijken.
Verwijderd
Als je een 21" crt beeldscherm hebt met een resolutie van 1600x1200 is het goed te doen.marrk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:57:
[...]
Maaruh... met deze methode krijg je toch een best lage resolutie foto? Maximaal de resolutie van je beeldscherm... ...
TS heeft al aangegeven dat dat niet mogelijk is.marrk schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:57:
Als je gaat projecteren, is het dan niet makkelijker om een beamer te fixen?
en naar mijn ervaring is de beste betaalbare methode om een dia van je beeldscherm te maken. voor projectie is de resolutie wel genoeg
Verwijderd
En anders kan je natuurlijk altijd tekenen op een whiteboard ;-).
kan t op de website zo snel niet vinden, maar er hing een poster in de winkel bij de servicebalie (hema arnhem)