Na lang wikken en wegen geloof ik dat ik voor een grafische kaart uit de Asus 6800 PCI Express reeks wil gaan. Bij voorkeur de GT want de Ultra wordt precies te warm (en maakt wat lawaai). Ik ben niet op zoek naar het allerlaatste, want dan betaal je exponentieel veel, maar voor iets dat een tijdje mee kan draaien, zonder je blauw te betalen.
Als ik bij Tones ga zien, dan merk ik verschillende configuraties op:
ASUS EN6800TD 256MB PCI-express € 258,50
ASUS EN6800GT 2DT 256MB PCI-express € 360,20
ASUS EN6800LE HTD 256MB PCI Express € 230,00
Welke zijn dat? De Asus site gaf me geen antwoord. Wat is een "TD", "GT 2DT" (en waarom geen gewone GT?) en wat is die "LE HTD". Waar moet ik op letten en wat heb ik niet nodig (ga ervan uit dat ik dit enkel als game PC ga gebruiken).
Na véél test nagelezen te hebben (Tom's HW, AnandTech, Tweakers, Tones Forum, ...) lijkt een "gewone" 6800 GT SLI hetgene te zijn wat ik nodig heb. Maar wat zijn al die subvarianten en waarom vind ik geen "gewone" GT meer op Tones?
Voor de rest: Asus A8N SLI moederbord met een AMD 3000+ of 3500+ CPU..
Als ik bij Tones ga zien, dan merk ik verschillende configuraties op:
ASUS EN6800TD 256MB PCI-express € 258,50
ASUS EN6800GT 2DT 256MB PCI-express € 360,20
ASUS EN6800LE HTD 256MB PCI Express € 230,00
Welke zijn dat? De Asus site gaf me geen antwoord. Wat is een "TD", "GT 2DT" (en waarom geen gewone GT?) en wat is die "LE HTD". Waar moet ik op letten en wat heb ik niet nodig (ga ervan uit dat ik dit enkel als game PC ga gebruiken).
Na véél test nagelezen te hebben (Tom's HW, AnandTech, Tweakers, Tones Forum, ...) lijkt een "gewone" 6800 GT SLI hetgene te zijn wat ik nodig heb. Maar wat zijn al die subvarianten en waarom vind ik geen "gewone" GT meer op Tones?
Voor de rest: Asus A8N SLI moederbord met een AMD 3000+ of 3500+ CPU..