[CuteFTP] MS Access upload traag

Pagina: 1
Acties:

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 01:10
Ik heb zeer goeie ervaringen met CuteFTP, upload en download er zo'n beetje alles mee wat over FTP gaat ;) Maar ik heb één raar probleem wat ik niet snap, en dat is wanneer ik een MS Access (.MDB)-file probeer up te loaden, dat het dan ineens zo traag als een schildpad gaat.. Gepaard met timeouts, mijn hele verbinding wordt zelfs dichtgedrukt :?

Het lijkt wel een soort van technisch probleem.. Even een paar puntjes:
  • Ik zit achter een router
  • Andere soorten bestanden uploads/downloads gaan verder als een raket
  • Verbinding is Wanadoo Premium
  • Grootte database maakt niet uit
  • FTP-server ook nie
  • Soms gaat ie na een kwartier ongeveer ineens wel snel uploaden
  • Kan het liggen aan een verkeerde upload-modus (ASCII/BIN)?
edit: via de command line ftp-client werkt het wel goed (ASCII-modus), iemand bekend met dit gedrag van CuteFTP?

[ Voor 8% gewijzigd door whitey-d op 04-10-2005 11:24 ]

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

En als je het bestand renamed naar *.txt of zoiets?

Heb je de database niet toevallig open staan? Een andere gebruiker ook niet via een share?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• whitey-d
Renamen helpt niet, en de database staat niet open, het is verder een lokale pc dus van shares is ook geen sprake. Het lijkt wel alsof CuteFTP moeite heeft met de structuur van het bestand :?

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:06

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien kan er geen compressie op worden toegepast en op de andere bestanden wel, en lijkt het daarom traag te gaan?

Vreemd probleem wel. Zipje van maken misschien?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• whitey-d
Was even een weekend weg.. nu weer terug.

De upload daalt tot onder de 1 kb/s, is wel extreem. Misschien dat zipje maken wel helpt, maar is geen optie als ik een database wil uploaden. Zijn er nog andere ideeën?