[Access XP] Query op eens vertraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:59
Ik heb een database met 1.5 miljoen regelbestanden. Nu wil uit een tabel alle klanten gegevens hebben. Nu had ik uit een oudere versie een performance van 22sec wat nu vetraagd is naar 2 minuten.

Ik heb echter geen flauw idee waarom dit is. Ik heb indexen aangelegt. Deze heb ik daarna weer weggehaald. Ik heb relaties tussen tabellen.

Het raarst is dat de oude database de statusbalk (links onderin) langzaam verspringt en bij de nieuwe database verspringt hij meteen naar het einde en daar blijft hij dan 2 minuten hangen.

Operating systeem is winxp met s2
Access xp

Tevens is het mogelijk om een geclusterde index in access te maken zodat ik de integriteit kan afdwingen. (database is niet goed genormaliseerd maar dat kan in dit geval niet, bestanden komen uit een ander systeem en de database is al opgebouwd en bestaat uit 230 query's.)

(Ik weet niet of ik dit in het goede topic gepost heb)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjikoschutte op 04-10-2005 11:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Officesuites en -software, daar weten ze heel veel af van Office (wat weer iets anders is dan Windows) :)

Windows Operating Systems >> Officesuites en -software

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je ook de goede indexen aangelegd? Een index op kolom 1 is zinloos als je veel gebruik maakt van kolom 2. Hoe is je SQL Statement opgebouwd? Ook overwogen om MSDE als backend te gebruiken en MS Access als frontend?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Omdat je verder niks post over het meest voor de hand liggende: compact & repair al gedraaid?
Qua samengestelde indexen is er genoeg te vinden in de help: meervoudige indexen. Over performance trouwens ook onder 'prestaties optimaliseren'. Heb je überhaupt de help wel geraadpleegd?

Zoals je het nu post is het nogal een basic zoekvraagje. Daarom sluit ik dit topic, maar open gerust een nieuw topic als je er met bovenstaande en de Access-help niet verder uitkomt, maar dan graag met wat concrete informatie. Nu roept je startpost, zoals je merkt, vooral veel vragen op en weinig antwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 04-10-2005 21:25 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.